Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiertäjäkalvosimen repeämä ja kirurginen hoito?!

Vierailija
21.10.2016 |

Kokemuksia/tietoa siitä miten herkästi kiertäjäkalvosimen repeämässä hoidetaan asia ns kirurgisesti tähystysoperaatiossa? vieroksun ajatusta viimeiseen asti, mutta se saattaa olla edessä, kys vaiva sairaalan ultrassa todettu ja nyt odottelen kutsua samaisen sairaalan kirurgiselle puolelle jossa sitten asiaa tutkitaan lisää ja päätetään toimenpiteistä. Työelämässä pitäisi kuitenkin vielä kyetä olemaa vuosikymmeniä.
Sairauslomakin siitä olisi niin pirun pitkä, 1-3kk, koska en ole ns toimistotyössä johon voisi kuulema palata n-3-4vkon kuluttua.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi kestää näin pitkään hoitoon pääseminen...edelleen siis odottelen kutsua sairaalasta.

ap

Vierailija
2/12 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy yksityisellä ortopedillä, pääset vaikka jo huomenna ja sitten tiedät lisää ja miten pitäisi edetä asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tehty vasta uä niin tarvitaan lisätutkimuksia. Todennäköisesti tehdään magneetti ensin, ei ne lähde pelkän uä:n varassa aukomaan. Jos kyse on muusta kuin rappeumaperäisestä repeämästä niin voi hyvinkin olla apua leikkauksesta. Jos siellä taas on laajat repeämät ja kudokset heikkoja niin ei välttämättä tule hyvää vaikka leikataankin. Ei voi tietää etukäteen. mutta magneetto antaa vähän viitettä.

Vierailija
4/12 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tilanteessa käden liikkuvuuden ollessa hyvä kirurgi ei suositellut leikkausta. Haitta oli pirulliset tunnin välein herättävät yökivut. Kirurgi sanoi, että yleensä yökipu hellittää vuodessa parissa. Leikkuun tulokset kuulemma epävarmat. Mutta lupas leikata jos en kestä kipua. Käsi kesti raskaitakin hommia.

Kärvistelin vuoden päivät ja kivut ovat pois. Särkylääkkeillä meinas mennä maha ja maksa. Mut nyt tilanne on näiltäkin osin ok. Mulla kärvistely ilman leikkausta kannatti. Parilla kaverilla leikkaus paransi. Parilla muulla huononsi tilannetta. Me ollaan kyllä työuramme ehtoopuolella ja sisätöissä. Harrastuksen on kyllä sitten raskaita ja käden toimintaa vaativia, raksaa, hirrenveistoa, metsätöitä, uintia, hiihtoa, kalastusta ja muuta semmosta.

Nuori jos olet ja käsi ei liikuu työn edellyttämällä tavalla niin ei kai auta kuin kokeilla leikkausta.

Vierailija
5/12 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitkö salilla liian raskaalla?

Vierailija
6/12 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penkkipunnerrus tekee kaikille saman enemmin tai myöhemmin.

Vierailija
7/12 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua kamaa kirjoitti:

Penkkipunnerrus tekee kaikille saman enemmin tai myöhemmin.

Seuraavaksi titaniumia.

Vierailija
8/12 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tuo nelonen. Kaaduin ja otin kädellä vastaan ja siinä repesi. Yhellä kaverilla repes salilla kylmiltään riuhtoessa ja hänen leikkaus onnistu. Muilla tapaturmia.

Vierailija
9/12 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap pääse työterveyshuollon kautta nopsaan hoitoihin.

Vierailija
10/12 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain kutsun tuolta sairaalasta, parin viikon päästä olisi ortopedille siis aika. Saa nähdä mikä on jatkon tuomio, ei se pahasti ole revennyt mutta uä:n mukaan kuitenkin jonkinlainen repeämä on. Tapaturmaa en muista että olisi sattunut eli ilm sitten kulumaa ja työn tuomaa rasitetta, olen 40v.

ap

Vierailija
11/12 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ap pääse työterveyshuollon kautta nopsaan hoitoihin.

Työterveyslääkäri sen lähetteen tuonne sairaalaan pistikin, silti kesti näin kauan. Enkä olisi vieläkään kutsua saanut, jos en olisi itse hätyytellyt kirurgista ajanvarausta.

ap

Vierailija
12/12 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.