Närästystä aiheuttavat nautittavat?
Kertokaa minkä olette huomanneet aiheuttavan närästystä,tuntuu että ihan sama mitä suuhunsa pistää niin etova olo tulee.
Takana tajuttomat pahoinvoinnit viikolle 14,sairaalareissuineen...
Jäljelle jäi etova olo joka ilmeisesti närästystä...
Aikaisemmissa raskauksissa (2 poikaa,poika tämäkin) ei tietoa närästyksestä vaikka samat pahoinvoinnit.
Sen tiedän että suklaa aiheuttaa,muita ruokalistalta poisjätettäviä ?
Himona ananas ja lightlimu,osuutta asiaan ?jäätelö,(tuntuu joskus helpottavan oloa),suklaata en uskalla suuhun laittaa enää ollenkaan,hedelmäkarkkeja ja lakua joskus suuhun osuu.
Nyt menossa vko 29.
Kommentit (5)
joka muuten on mun herkkuani. Siitä olen pitkin hampain joutunut luopumaan.
Viikonloppuna huomasin, että valkosipuli lasagnen joukossa aiheutti närästystä aika pahasti, vaikka olikin hyvin haudutettua ja varmasti kypsää.
Jäätelö auttaa, samoin maito ja vesikin hetkellisesti. Jugurtti on mulle aina maistunut raskausaikana hyvin, ei mielestäni närästä lainkaan.
T: Wilkuna (rv 37)
Pahimpia taitavat olla kahvi, tee, mausteinen ja rasvainen ruoka, tuoremehu ja sitrushedelmät, suklaa ja tavallinen vesi. Vähän oloa helpottavat (yleensä) Vichy Novelle, Friss Lime ja Gefilus piimä.
Juonkin iltaisin ja aamuisin nykyään ekaksi piimä-pirtelön ;-) eli puolet mehukeittoa (mustikka tai vadelma), puolet rasvatonta piimää. MIes aina yökkäilee sille, mutta musta maistuu tosi hyvältä. Eikä närästä.
näyttää olevan aivan sama mitä syö, niin närästää. Suklaa (nam) ja tomaatti ehkä pahiten. Esikoista odottaessani ruisleivän jouduin jättämään kokonaan pois, kun siitä tuli närästystä. Rennie on toistaiseksi auttanut, mutta toisina päivinä niitäkin saa napsia ihan reilusti. Esikoiselta auttoi gaviscon, mutta nyt siitä ei sitten taas oo ollu yhtään apua. Ja esikoiselta alkoi paljon myöhemmin tuo närästys (olisko ollu viikkoja n.30), nyt alkoi jo noin viikolla 12. Nyt on poika tulossa ja esikoinen on tyttö.
Quest ja Mikki 25+5
ensin närästi tietyt ruoat, sitten vähän aikaa tuntui että mikä vain närästi!
tuossa vaiheessa kun pysyin ruoista kärryillä, närästi ainakin banaani, paprika, sipuli ja kaikki mausteruoat.
närästykseen auttoivat taas maitotuotteet, eli esim. hedelmien jälkeen söin illalla viiliä. mukana oli aina myös lääkkeet, en muista nimeä mutta apteekista saatavat närästystabletit pinkissä pakkauksessa.
nyt ei onneksi enää närästä..;)
Caddie rv 39+1
aiheuttaa meikäläisellä närästystä, ja ennen raskautta olin jo reseptilääkityksellä närästyksen takia, joten meikäläisellä rennie ei auta. Antepsin on auttanut hieman, ja lääkäri kehoitti että voin ottaa myös ranixalia silloin tällöin, ja olen ottanutkin. Maito auttaa myös jonkun verran.
Tsemppiä!