Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mua kiusataan jatkuvasti?

Vierailija
20.10.2016 |

Kiusaaminen kuulostaa niin lapselliselta koska olen aikuinen, mutta en keksi muutakaan termiä. En jaksa tätä enää. Aina musta tulee joku silmätikku ja josta puhutaan pahaa koko ajan. Miksi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi aina olla sattumaa. Joku mättää. Mikä?

Vierailija
2/10 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vähän enemmän. Oletko "ihan tavallinen" vai kovinkin erikoinen tapaus? Missä sinua kiusataan? Ei kai nyt sentään joka paikassa ja aina? Kuulostaa erikoiselta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet altistunut sille ja itsetuntosi on laskenut. Koin saman, mutta olen löytänyt parempaa seuraa ja se on vähentynyt. Yritä olla jämäkkä ja pitää rajasi. Oletko muuten herkkä? Sekin voi vaikuttaa.

Vierailija
4/10 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro vähän enemmän. Oletko "ihan tavallinen" vai kovinkin erikoinen tapaus? Missä sinua kiusataan? Ei kai nyt sentään joka paikassa ja aina? Kuulostaa erikoiselta!

Olen ihan tarpeeksi tavallinen, minussa ei ole mitään niin erikoista että sen takia kiusattaisiin. Eri yhteisöissä, ei tietenkään joka paikassa ja aina, eikä kaikkien toimesta, mutta tosi usein kuitenkin. Ap

Vierailija
5/10 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet altistunut sille ja itsetuntosi on laskenut. Koin saman, mutta olen löytänyt parempaa seuraa ja se on vähentynyt. Yritä olla jämäkkä ja pitää rajasi. Oletko muuten herkkä? Sekin voi vaikuttaa.

Olen herkkä joo. Ehkä vähän yliherkkä. En jotenkin osaa olla välittämättä asioista. Ap

Vierailija
6/10 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi herkkä. Olen huomannut, että monet "piiloherkät" (siis ihmiset jotka eivät uskalla tunnustaa itselleenkään omaa herkkyyttään, vaan yrittävät esittää kovaa) alkavat helposti kiusaamaan muita herkkiä. Inhottavaahan se on joutua kiusaamisen kohteeksi, mutta itse yritän tuntea myötätuntoa tuollaisia ihmisiä kohtaan.

Vierailija
7/10 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro joku esimerkki?

Vierailija
8/10 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se menee niin että kaikkia kiusataan. Ehkä joitakin enemmän kuin toisia. En tiiä, kun aikuistuu niin asiat on helpompia. Kasva vaan niin hyvin menee.

Vierailija
9/10 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro joku esimerkki?

Selän takana pahan puhuminen, syrjiminen, vittuilu, "kyräily" jne. Ap

Vierailija
10/10 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusatuksi joutuu ne, joita uskalletaan kiusata. Osa tarvitsee sen itseänsä  huonomman. En erityisemmin pidä freukkareista, mutta tämä biisi koskettaa "kaikki tarvii jonkun itseänsä huonomman jonkun heikomman tai köyhemmän tai mutakuonomman ja ellet löydä ketään muuta hauku sitten mua". Ei kaikki tarvitse, mutta osa tarvitsee. Se on usein se kiltein tai sitten etsitään joku pieni asia, jolla oikeutetaan itsensä kiusaajaksi ja päätetään, että se on kiusatun vika. Kiusaaminen lisääntyy, koska sillä peitetään omia mielenterveydenongelmia. Vielä on kuitenkin terveitäkin ihmisiä, joilla ei ole tarvetta kiusata. Osa lapsista aikusituu, lapset eivät ehkä ymmärrä, että se hauska on ikävää kiusatulle ja aikustuttuaan ymmärtää.