Leila vai Laila nimeksi tytölle?
Mulle on hirveän vaikeaa valita noista vaihtoehdoista, molemmat ovat minusta ihan yhtä kauniita. Siksi kaipaan vähän apua: mitä te olette mieltä, kumman te antaisitte?
Kommentit (16)
Leilalle ääni minulta. On nuorekkaampi ja sopii paremmin omaan suuhun. Uskoisin, että helpompi lausua kuin Laila, vaikkei nimissä nyt ole kirjoitusasullisesti eroa kuin yksi kirjain. Silti Leila vaan jotenkin sointuu kauniimmin. Laila on jotenkin laskeva äänneasultaan ja Leila nousevampi, pirteämmän kuuloinen.
Leila, jotenkin ajattomampi ja sopii paremmin sekä lapselle että aikuiselle. Lailasta tulee mieleen vain iäkkäämpi ihminen. Lisäksi Laila on vähän sellainen "lailailai". Leila on omaan silmään ja korvaan kauniimpi.
Todella kauniita molemmat! Jos pitää valita, oma suosikkini on Laila. Ihan siksi, että pidän takavokaaleista.
Kun Leila löi Lailaa niin Laila löi Leilaa... Näin syntyi joikaus.
Molemmat kivoja. Kummityttöni on Leila, ja se on jotenkin sellainen sujuva nimi, selkeä ja myös kansainvälinen.
Layla, you've got me on my knees.
Ei kumpikaan, tulee liian vahvat assosiaatiot Lähi-itään ja islamiin. Eikä se ole nykyään mikään hyvä juttu lapsen kannalta.
Ei kumpikaan! Itse en tosiaankaan haluaisi olla nimeltäni Leila tai Laila.
Leila on kaunis - Lailasta sen sijaan tulee mieleen kansallispukuiset rouvashenkilöt, jos tiedätte mitä tarkoitan.
Ei kumpikaan. Sopiiko kysya, onko isa tai aiti jotain muuta kuin kantasuomalainen?
Kiitos vastauksista! Mä itse alan kallistumaan tuohon Lailaan. Molemmat vanhemmat ollaan ihan kantasuomalaisia.
ap
Aimo on paras nimi