Tämä 560 euron perustulo kokeilu on hauska.
Sen päälle ei sitten muita tukia saa. Ihanaa kohta työttömät on sillan alla.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Äläs valehtele.
En kuule valehtele. Tuo on ainoa raha minkä työtön silloin saa. Ei saa enää muita tukia päälle.
Miten niin ei saa muita tukia? Eihän se voi pitää paikkaansa mitenkään.
Eiköhän tuohon kokeiluun seulota ne, jotka eivät työmarkkinatukea kummoisempaa hae/saa.
Minä ihmettelen tuota, ettei muka kenenkään tulot pienene jos saa tuon 560€. Minulla työmarkkinatuki (yhden lapsen lisällä) oli jotain vähän yli 800€/kk eikä minun siitä mitään veroja tarvinnut maksaa. Sain siis työmarkkinatuen nettona ja uskon että moni muukin saa, jos vain on verotuksessa sopivasti vähennyksiä. Nyt aiotaan maksaa 560€ nettona ja se muka olisi sama asia kuin huomattavasti suurempi summa.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa enää muita tukia päälle.
Vierailija kirjoitti:
Niimpä. Loppuu se kotona makoilu ja "enmävoikumuamasentaa"-diipadaapa.
Haluatko ihan välttämättä olla sellaisen ihmisen palveltavana jolta se masennus on pahimmassa tapauksessa syönyt ihan jokapäiväiseen elämään tarvittavia perustaitoja? Tai työskennellä sen kanssa?
Iso peukku! Jatkossa saan tukia lähes 90e enemmän kuin nyt ja voin vieläpä opintojen ohella tienata jotain ilman pelkoa tulorajoista ja takaisinperinnästä!
Totta kai saa myös muita tukia kuten asumistuen, toimeentulotuen, lapsilisät ja muut, mihin on oikeutettu. Perustulo on vain sellainen tulo, jolla halutaan vähentää kannustinloukkuja ja korvata työmarkkinatuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko ihan välttämättä olla sellaisen ihmisen palveltavana jolta se masennus on pahimmassa tapauksessa syönyt ihan jokapäiväiseen elämään tarvittavia perustaitoja? Tai työskennellä sen kanssa?
Tuollaiset kuolee aika äkkiä pois.
Vierailija kirjoitti:
Iso peukku! Jatkossa saan tukia lähes 90e enemmän kuin nyt ja voin vieläpä opintojen ohella tienata jotain ilman pelkoa tulorajoista ja takaisinperinnästä!
Ei sitä opiskelijat saa vaan työttömät. Lukekaa vaikka netistä niin huomaatte ettei muita tukia saa päälle.
Taitaa synnyttää vain pimeää työtä tämä kokeilu. Miten meitän hallitus oikein osaakin sotkea maan asioita noin taitavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä opiskelijat saa vaan työttömät. Lukekaa vaikka netistä niin huomaatte ettei muita tukia saa päälle.
Juuri tähän kokeiluun on valittu työttömiä, mutta jatkossa perustuloa saisi kaikki. Sen päälle tulee esimerkiksi yleinen asumistuki. Esimerkiksi itse saisin sitä ja perustuloa yhteensä 965 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen tuota, ettei muka kenenkään tulot pienene jos saa tuon 560€. Minulla työmarkkinatuki (yhden lapsen lisällä) oli jotain vähän yli 800€/kk eikä minun siitä mitään veroja tarvinnut maksaa. Sain siis työmarkkinatuen nettona ja uskon että moni muukin saa, jos vain on verotuksessa sopivasti vähennyksiä. Nyt aiotaan maksaa 560€ nettona ja se muka olisi sama asia kuin huomattavasti suurempi summa.
Miten voi olla noin paljon? Meinaan vaan että itselläni työmarkkinatuki kahden lapsen korotuksella oli noin 650e.
Kokeilu sotii kyllä aika pahasti EU:n vapaata liikkuvuutta vastaan. Osallistuminen siihen on pakollista, mutta ulkomaillaoloa rajataan tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset kuolee aika äkkiä pois.
Niin kuolee vanhatkin, joten mitäs niitä turhaan ollenkaan hoitamaan. Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Nyt aiotaan maksaa 560€ nettona ja se muka olisi sama asia kuin huomattavasti suurempi summa.
Se on sama asia, molemmilla on tultava tiettynä ajanjaksona maailmassa toimeen. Vanhalla summalla ennen, tuolla nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa enää muita tukia päälle.
No höpsis, eihän tuosta asumista makseta.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilu sotii kyllä aika pahasti EU:n vapaata liikkuvuutta vastaan. Osallistuminen siihen on pakollista, mutta ulkomaillaoloa rajataan tarkasti.
Rajataan ulkomailla oloa nytkin tarkasti, jos elää sosiaalituilla. Muista en tiedä ulkoa, mutta toimeentulotuella saa olla ulkomailla enintään 7 vrk.