Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista maito-/muna-allergikon kakka?

08.03.2006 |

Olen jättänyt suklaan, hedelmät, appelsiinimehun, kahvin, sipulin ja kaalin pois ruokavaliostani mutta vauvani maha on ruikulilla. Onko muilla kokemusta minkälaista 4 kk:n ikäisen vauvan kakka on jos masuvaivat johtuvat maidosta tai kananmunasta? Täysimetyksellä mennään ja maitohappobakteerit kuuluvat " ruokavalioon" . Nyt kakka on siis ihan vetistä mutta keltaista, paukuttelutkin tulevat märkänä eli kakkavaippaa saa vaihtaa monen monta kertaa päivässä. Hassua silti, vauva ei kitise eikä itke masuvaivojansa, ei edes yöllä kun vielä unessa saa vaipan täyteen tavaraa. Mikä avuksi? Suunnitelmissa jättää omasta ruokavaliostani vielä maito ja muna pois mutta helppoa ei tule olemaan sillä tykkään maidosta ja jukurteista!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö lehmänmaitoallerginen. Huomattiin 2kk paikkeilla. Sitä ennen oli kakkaa melkein joka vaipassa ja välillä sitä oli vastapäisessä seinässäkin kun vaippaa vaihtaessa tuli julmetun paukun kera vetisenä lentäen:-( Väri oli hieman vihertävää ja välillä keltaista, mutta ei todellakaan aina mitenkään erityisesti pelkkää vihreää (kun sanotaan että ripulikakka on vihreää ja pahanhajuista ja imeytyy vaippaan). Pahimmillaan se oli sitä värillistä vettä missä sitten kiinteämpää joukossa ja tuli paineella monasti. Lisäksi tytöllä oli pahat iho-oireet kasvoissa, kasvot täynnä suuria märkänyppyjä, samanlaisia kuin hormoninypyt mutta _paljon_. Jokainen oireilee omalla tavallaan, toisilla iho+suoli+hengitystiet ja toisilla vain osaa oireista ja vaihdellen eri ruuista.

Saimme neuvolasta lähetteen (kun ihon vuoksi menin lääkäriin, kakasta sanoi neuvola täti että se on ihan normaalia pienellä rintavauvalla...) paikallisen sairaalan ihotauti ja allergia polille jossa tehtiin prick testejä, verikokeita ja noiden perusteella suunniteltiin ruokavalio ->äiti täysin maidottomalle dietille. Samaten olemme nyt edelleen sairaalan polin " ohjauksessa" koska matkan varrella paljastunut lisää sopimattomia ruoka-aineita.

Ethän toki omin päin lähde välttämään mitään ruoka-aineita? Kaikki ruokavaliot pitäisi aina suunnitella ammattilaisen kanssa ihan jo sen vuoksi, että syöt itse tarpeeksi monipuolisesti ja että lapsen hoito ravinnon osalta etenisi johdonmukaisesti ammattilaisten kokemusta käyttäen.

Vierailija
2/3 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytöllä myös näppyjä poskissa mutta nämä ovat olleet jo 2 kk:n iästä asti, oma veikkaukseni on maitorupi mutta mitään diagnoosia emme ole tästä saaneet. Välillä posket ovat paremmat, välillä taas punaisilla näpyillä. Olen myös jättänyt kalaruuat ja tomaatin ruokavaliostani mutta luulen että mikään näistä poisjättämistä ruuista ei vaikuta poskiin eikä ruikuliin. Mitä muuta voisin kokeilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös todettu lehmänmaitoallergia. ongelmat oli kuiva, kutiseva iho ja painon nousu loppui. koskaan ei ollut mitään ongelmia kakan kanssa..