Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sai päiväkodissa luunapin sylkemisen takia

Vierailija
20.10.2016 |

Tästä on jo aikaa, mutta kerron silti. Olin noin kymmenen vuotta sitten työharjoittelussa päiväkodissa keskikokoisessa suomalaisessa kaupungissa. Yhtenä päivänä näin, kun vanhempi (käsittääkseni jo eläkeikää lähestyvä) lastenhoitaja antoi luunapin lapselle pukemistilanteessa. 1-2-vuotias lapsi oli hoitajan sylissä eikä tykännyt pukemisesta ja sylki hoitajan päälle, jolloin hoitaja napsautti kevyen luunapin lapsen huuleen. En oikein muista jälkitilannetta, lapsi ei ainakaan ruvennut kovasti itkemään. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Tapahtuukohan enää tällaista? Hyväksyykö kukaan hoitajan toimintaa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoisia olettamuksia sinulla. En tietääkseni kirjoittanut, että lasta olisi pitänyt "silittää myötäsukaan" tai että olisin saanut "traumoja". Asia palasi mieleeni, koska esikoiseni on menossa ensi vuonna päiväkotiin. Ja jännästi teet olettamuksia hoitajan toiminnasta, olitko ehkä itse paikalla?

Kiitos kommenteista, kiinnostaisi kuulla, millaisia rangaistuksia/seuraamuksia nykyisin on yleisimmin käytössä päiväkodeissa. Ja mitä muistatte omista päiväkotiajoistanne? T. Ap

En ole (Jumalan kiitos) koskaan ollut hoidettavana päiväkodissa, mutta jossain vaiheessa tein saikkusijaisuuksia siellä.  Työ oli ihan persiistä  Lapset olivat kyllä mukavia, mutta aikuiset ihan hirveitä kotroonia.  Kukaan ei oikeastaan pitänyt lapsista joita nimiteltiin jopa takanapäin.  Lasten vanhempia arvosteltiin koko ajan niinikään takanapäin.  Kaikki aikuiset harrastivat näitä vessarangaistuksia tyyliin "Jos puhuu vessa-asioita, niin joutuu vessaan" ja niinpä lapsilla olikin aika paljon vatsantoimintaan liittyviä häiriöitä.  Niitä on muuten vieläkin hirveän monilla päiväkotilapsilla.  Ketään ei kiinnostanut lähteä ulos lasten kanssa, joten kaikille tuli tarve täytellä jotain kuponkeja tai suunnitella toimintatuokioita, kun lasten ulkoiluhetki alkoi.  Olinkin usein yksin ison lapsijoukon kanssa ulkona. Vakinaiset hoitajat saapuivat paikalle vasta, kun alkoi tulla kotiinhakuajat.  Silloin kyllä lässytettiin vanhemmille, mitäpä on tänään puuhattu.  Jos ei ole pakko, niin älä laita lastasi päiväkotiin.

Vierailija
22/23 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hyväksyn. Tuosta voisi antaa kevyen sijasta kovankin luunapin.

Tykkäätkö itse saada turpaan, kun mokaat tai käyttäydyt tyhmästi? Toivottavasti et ole ammattikasvattaja ja/tai sulla ei oo lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vielä 10v sitten oli pph, josta lapset myöhemmin kertoivat, että tukistettiin, revittiin korvasta ja seisotettiin nurkassa.

Pph:n mieskin osallistui korvista repimisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi