Vauva-lehti vai kaksplus? kun ikää 1v.
Mietin tässä, kun vauva-lehden tilaus loppuu, kun neiti täyttää vuoden että kumman lehden tilaisin sen jälkeen. Kummassa lehdessä on enemmän ajankohtaista tietoa taaperoikäisille jne.. Vauva-lehti on kyllä tosi hyvä lehti varsinkin odotusaikaa ja vauva aikaa ajatellen.Kaksplus taitaa olla vähän kalliimpikin..mutta kokemuksia, kumpi kannattaisi tilata? Molempia en taida raaskia..
Mehiz ja neiti 9,5kk
Kommentit (5)
Että siis tuo addiktioni ilmenee juuri siinä, etten osaa päättää mitä tilaisin, niin tilaan vähän kaikkea ;))
Mutta tuosta Vauvasta vielä, ei varmaan täällä saisi sanoa, mutta minusta se toistaa aika pahasti itseään. Nyt kun olen sitä reilun vuoden lukenut, niin ainakin teemat alkaa oleen aivan samoja siis aina vuoden välein. Samat oppaat/raskauskiekot yms. tasan samaan aikaan vuoden välein. Näin voi kyllä olla Kaksplussankin kohdalla, sitä en ole vielä niin kauaa lukenut.
Ja samoja huomioita tehnyt kuin edellisetkin kirjoittajat (vauva-lehti toistaa itseään).Löysin muutama kuukausi takaperin Meidän Perhe lehden, jossa mielestäni paremmin asiaa taaperoikäiselle. On kuitenkin aika lailla samankaltainen muuten kuin vauva-lehti, mutta odotusosio puuttuu ja ehkä hiukan enemmän luettavaa.
Näin sekavasti siis meillä..
T&E 10kk
Heips,
Täällä kanssa tilataan Vauvaa, mutta olen ajatellut vaihtaa tän ekan vuoden jälkeen KaksPlussaan. Meillä ollaan vielä odotus vaiheessa (toiv ei enää kauan, rv40+), ja odotuksen alkuvaiheessa päädyin tilaamaan Vauva-lehden, koska se " näytti" mielestäni paremmalta. No, silmäähän se ehkä enemmän miellyttääkin kuin KaksPlus ja on siinä enemmän odotus ja pikkuvauva-asiaa, mutta muuten olen kyllä todennut KaksPlussan huoooooomattavasti asiapitoisemmaksi. Olen saannut kaverilta kaikki KaksPlussat, ja niissä on oikeasti aika paljon lukemista, Vauva on enemmän sellainen kiva nopeasti selattava nätti lehti. Eli kiteyttääkseni viestini - Vauvaa suosittelisin ehkä odottaville varovaisesti vauva-maailmaan totutteleville, joille nätit kuvat ja parempi taitto tuottaa mielihyvää (kuten minä tossa alkuvaiheessa), mutta KaksPlussaa sitten enemmän asiaa ja kunnon luettavaa haluaville.
Tällaisin terkuin, Mangolia
ps, nää Vauvan nettisivut on kyllä paremmat ;)
Itse tilasin odotusaikanani Vauva-lehdestä kahden vuoden pätkän, jolloin sain ystävänlahjana matkasängyn pojalle. Kun poika siirtyi vuoden vanhana taaperoikään, Vauva-lehti rupesi tympimään juuri odotus- ja vauva-ajan juttujen takia. Mitä niillä enää tein, kun se aika oli eletty?
Soitin asiakaspalveluun, missä sain hyvää palvelua ja suostuivat vaihtamaan lopputilauksen Meidän Perhe -lehteen. On ollut hyvä vaihtoehto erityisesti, jos lapset ovat vanhempia!
Nyt meillä on taas pieni vauva (4 kk) ja Vauva-lehteä sekä Kaksplussaa ostan fiiliksen mukaan irtonumeroina. Meidän Perhe meille tulee edelleen ja olen siihen ollut tosi tyytyväinen. Monipuolista asiaa aina kasvatusongelmista ruokaohjeisiin!
Ja tilaan molempia, aina tarjouksesta..Jos odotat hyvää tarjousta niin saat kyllä Kaksplussankin ihan kivaan hintaan, tosin tilaajalahjat ovat huonompia :))
Mutta suosittelisin ehkä kuitenkin kaksplussaa 1-vuotiaan ja etenkin sitä vanhemman äidille... Siinä kuitenkin keskitytään mielestäni enemmän taaperoiden asioihin ja aikahan kuluu aika nopeasti. Monessa jutussa Vauva on kyllä parempi, mutta tosiaan sisältää niin paljon raskaus ja vauva-aika juttuja, joita on kyllä kiva lukea ja fiilistellä =)) Kaksplussassa taas " paljon" ajankohtasta tietoa lasten kehityksestä, vaatteista, ruokaohjeita, kasvatusvinkkejä...Siis monia juttuja, joita uskoisin vähitellen ekan vuoden jälkeen tarvivan.
Olikohan vähän sekava vastaus ja ympäripyöreä :)
Mutta kuten sanottu, olen lehtiaddikti ja siinä kun muut ostelee esim. vaatteita minä tilailen lehtiä...=)))
Lukuiloa toivottaa
maaly