Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MUIDEN 8KK NEUVOLALÄÄKÄRIT JA SYÖMISET?

08.03.2006 |

Kiinnostais muiden 8KK mitat lääkärikäynniltä? Meidän pojalla allergia saattaa vaikuttaa painon laskuun ja nyt mennään -12%. Itse en jaksa kauheasti huolestua mutta kehoitettiin antamaan rasvalisää eli rypsiöljyä ruuan sekaan. Mitä muita rasvalisiä teille on kehoitettu jos paino laskussa?

meillä:8Kk 1vko

8110g

71,3 cm

pipo 44,5

Entä päivän ateriat, oletteko pystyneet lisäämään määriä? Meijän poika on ollut aina tosi reipas syömään ja syö vaikka ahtaisi kaksinkertaisen määrän ja sitten puklataan mutta suu aukeaa nätisti. Meillä syödään

-aamulla imetys +puuro aika iso satsi ja vähän hedelmäsosetta

-lounaaksi pieni purkki lihasosetta+ pari lusikkaa hedelmää (nyt olen -antanut 8kk soseita isosta purkista reilu puolet)

-välipalaksi pieni hedelmäsosepurkki

-päivälliseksi kasvissose

-iltapuuro

ja isompia ja pienempia äm-hörppyjä päivällä

Määrät eivät mielestäni nyt kauheasti ole kasvaneet vaikka lisään pari lusikkaa puurohiutaletta enemmän ja hedelmää päälle. Poika kyllä söisi vaikka kuinka paljon mutta sit oksentaa jos liika on liikaa!! Illalla on yleensä niin täynnä puurosta ja väsynyt ettei jaksa enää tissiä syödä ja sitten herää yöllä (onneksi )vain kerran syömään...Mitenkäs muilla??

Tietty vaikuttaa varmaan sekin että poikamme on " ylivilkas" tempperamenttinen tapaus ja koko ajan touhuaa jotakin ei siis hetkeäkään paikoillaan ja noin kuukausi sitten oppi kunnolla ryömimään ja nyt päivä päivältä vauhti on kovempaa..Eli en jaksa painosta huolestua vaikka 10kk neuvolaan mennäänkin tarkistamaan.

Mitä sormiruokaa voisi antaa?? Ruisleivät murenee käteen vaikka onkin kovaa mutta kun sitä imeskellään niin se pehmeää. porkkanaa olen antanut. Mitä muuta??

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tekee tiukkaa saada mahtumaan viisi kiinteää ateriaa päivässä. Yleensä poika (8 kk) ehtii syödä niitä vain neljä, koska nukkuu niin pitkät (3-4 tuntia) päiväunet iltapäivällä. Korviketta juodaan 5-6 dl/pv ja päälle sitten ne kiinteät. Meidän pojan 8 kk mitat olivat 73,3 cm ja 9,47 kg.

Vierailija
2/2 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk mitat oli 69cm ja 7985g. Tasaisesti kasvetaan, vaikkakin mitat tuntuu olevan pienempiä kuin monilla saman ikäisillä näillä palstoilla. Mutta en siitä huoli, kun poika voi hyvin ja on tyytyväinen.

Ruokamäärät on aikalailla samat kuin teillä. Maitona juodaan korviketta ja sitä menee 6-7dl päivässä. Ruokamääriä olen ajatellut pikkuhiljaa suurentaa, mutta vielä ei ainakaan nälkä tunnu vaivaavan ja yötkin mennään syömättä.

Liikkeellelähtö on lähdössä hyvin käyntiin, joten eiköhän ne ruokamäärätkin siitä kasva?

Sormiruokana annan kurkkua, maissinaksuja, pehmeää täysjyväleipää, banaania, ruisleipää... kaikkea sopivina palasina, ettei jää kurkkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla