Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otatteko matkavakuutuksen kun reissaatte EU-alueella ?

Vierailija
19.10.2016 |

Siis sarastumista varten ?

Luin että on ilman vakuutustakin oikeutettu hoitoon EU- maassa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan, koska haluan vakuuttaa myös matkatavarani. Eurooppalaisella sairaanhoitokortilla saat toki sen perusterveydenhoidon paikallisella taksalla, mutta se on monessa maassa Suomea kalliimpi. Eikä tuo kata mitään evakuointilentoja tms.

Matkavakuutus kannattaa olla juuri em. mainituista syistä. Lisäksi kannattaa muistaa että tuo eurooppalaisen vakuutus on voimassa myös kotimaassa kun on 50 km poissa kotoa (ei mökillä) joten aika hyvä vakuutus - ihmiset eivät vaan tajua sitä.

Öö... Se on matkavakuutus joka on voimassa kotimaassa kun on vähintään sen 50 km kotoa. Et sinä kotimaassa tarvitse mitään eurooppalaista sairashoitokorttia. Eurooppalainen sairaanhoitokortti oikeuttaa haltijansa samaan kiireelliseen hoitoon kuin kohdemaan kansalaiset, samoilla kustannuksilla.

Et ehkä tarvitse, mutta voit ajaa yksityislääkärille ja toki myös irtaimisto on vakuutettuna kun olet poissa kotoa matkalla sen 50 km päässä....

Te puhutte nyt kahdesta eri asiasta. Toinen vakuutusyhtiöstä ostettavasta vakuutuksesta ja toinen EU:n sairaanhoitokortista. 

Vierailija
22/29 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. Eurooppalainen sairausvakuutuskortti on sitä varten. Mitään pienempiä vaivoja en kuitenkaan mene yksityiselle hoitamaan. Jos tulee isompaa, niin taksi alle ja to the nearest public hospital ja pääset ilmaiseen hoitoon. Matkavakuutuksen hinta ympärivuotinen oli kuitenkin jotain 50 - 100 euroa vuodessa.

On mulla joku luottokorttivakuutus, jos kamoja varastetaan. En ole jaksanut oikein ehtoihin perehtyä, kun niissä on kuitenkin kaikki korvaukset poistettu erilaisilla pienellä präntätyillä ehdoilla kuten olit silloi 0,1 promillen humalassa juotuasi yhden pienen oluen, joten valitettavasti emme voi korvata mitään jne. Jos kamoja pöllitään,niin sitten perehdyn tarkemmin niihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jatkuva matkavakuutus.

Taas siitä oli hyötyä, kun olimme omalla autolla lähdössä Eurooppaan, laivamatkat ja hotellit varattuina ja osin maksettuinakin. Eikös sitten oma automme hajonnut juuri matkalla satamaan. Matkavakuutus korvasi vuokra-autosta aiheutuneet ylimääräiset kulut.

Vierailija
24/29 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota. Eurooppalainen sairausvakuutuskortti on sitä varten. Mitään pienempiä vaivoja en kuitenkaan mene yksityiselle hoitamaan. Jos tulee isompaa, niin taksi alle ja to the nearest public hospital ja pääset ilmaiseen hoitoon. Matkavakuutuksen hinta ympärivuotinen oli kuitenkin jotain 50 - 100 euroa vuodessa.

On mulla joku luottokorttivakuutus, jos kamoja varastetaan. En ole jaksanut oikein ehtoihin perehtyä, kun niissä on kuitenkin kaikki korvaukset poistettu erilaisilla pienellä präntätyillä ehdoilla kuten olit silloi 0,1 promillen humalassa juotuasi yhden pienen oluen, joten valitettavasti emme voi korvata mitään jne. Jos kamoja pöllitään,niin sitten perehdyn tarkemmin niihin. 

Entäs jos satutkin kuolemaan kohdemaassa? Kuka/mistä kustannetaan tuhkaus ja uurnan toimitus Suomeen tai hautaaminen kohdemaahan?

Tai entä jos sairastut reissulla pidemmäksi aikaa, niin mitään erikoislentoja et saa sairaanhoitokortilla, etkä edes paluulentoja tervehdyttyäsi niin että voit palata reittilennolla.

Vierailija
25/29 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nearest public hospital ei ole välttämättä ilmainen. Eurooppalaisella sairaanhoitokortilla maksat sen mitä paikallisetkin maksavat ja saat sitä samaa hoitoa mitä paikalliset saavat. Maasta riippuen se voi olla hyvää ja halpaa tai halpaa ja huonoa.

Vierailija
26/29 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vakuutus, ja pari vuotta sitten sille oli käyttöä kun mursin jalkani rappusissa Espanjassa. Ambulanssi, kuvaukset, 2 x kipsin laitto, lääkkeet, taksikulut sairaalaan ja vielä Suomeen päästyä yksit.lääkäri x kertaa, 2 x jalkatuet, fysioterapiajakso... kannatti olla vakuutus.

Vierailija
27/29 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kokoajan voimassa oleva matkavakuutus, joka kattaa matkatavarat ja sairastumiset. Olisko jotain parikymppiä/vuosi.

Eli vastauksena kysymykseesi, kyllä.

Omistan myös EU:n sairasvakuutuskortin. Olen itse joutunut matkalla aika suureen leikkaukseen ja lapsi on joutunut tikattavaksi.

Aika edullinen kestovakuutua kun vain kaksikymppiä vuodessa kun maksoi nyt viikon reissu 25 euroa ilman matkatavaravakuutusta.

AP.

Oiskohan alennettu hinta, koska osana kotivakuutusta ym. vakuutuspakettia. Jos otat pelkän matkavakuutuksen, se maksaa kyllä selvästi enemmän.

Ohis

Vierailija
28/29 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla onollut jatkuva matkavakuutus jo yli 25 vuotta. En kyllä matkustaisi ilman sitä. Mun vakuutus kattaa myös alle 18- vuotiaat, mukana matkustavat lapset. On toki EU- kortti, jota olen kerran joutunut käyttämään. Oli helpompi pikkupaikkakunnalla päästä julkiselle.

Vierailija
29/29 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva matkavakuutus on suhteessa halvrmpi kuin vain yhden matkan kestävä.

Jos otat vain sen matkavakuutuksen, hibta pyörii noin 50€ /vuosi.

Jos haluat siihen lisäksi myös matkatavaravakuutuksen, hinta nousee todennäköisesti aika paljon.

Itse en ole koskaan vakuuttanut tavaroita. Ja matkustan noin 2-3 krt/vuosi viimeiset 10 vuotta ja koskaan mikään tavara ei ole hajonnut, kadonnut tai varastettu. Eli matkatavaravakuutusta en olisi edes tarvinnut.