Otatteko matkavakuutuksen kun reissaatte EU-alueella ?
Siis sarastumista varten ?
Luin että on ilman vakuutustakin oikeutettu hoitoon EU- maassa.
Kommentit (29)
Mulla on kokoajan voimassa oleva matkavakuutus, joka kattaa matkatavarat ja sairastumiset. Olisko jotain parikymppiä/vuosi.
Eli vastauksena kysymykseesi, kyllä.
Omistan myös EU:n sairasvakuutuskortin. Olen itse joutunut matkalla aika suureen leikkaukseen ja lapsi on joutunut tikattavaksi.
On joo, mutta se hoito tarkoittaa sitten sitä kreikkalaista (esim.) terveyskeskusta, jossa istut jonottamassa paikallisten mummojen, pappojen ja lasten kanssa ja jossa ei vaihdeta paperilakanaa ennen kuin laitetaan makuulle eikä välineissä ole kertakäyttöisiä suojia (esim. siinä, jolla katsotaan korvaan). Been there. Olin varma, että olen sen käynnin jälkeen sairaampi kuin sinne mennessä.
Matkavakuutuksella saat paitsi tasokkaampaa hoitoa niin myös tarvittaessa kuljetuksen kotimaahan hoitoa saamaan.
Olen yllättynyt siitä, että jollekin on yllätys että Eurooppalaisella sairaanhoitokortilla saa hoitoa akuuttiin sairauteen EU:n sisällä, luulin että kaikilla on jo kortti ja asia tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Otan, koska haluan vakuuttaa myös matkatavarani. Eurooppalaisella sairaanhoitokortilla saat toki sen perusterveydenhoidon paikallisella taksalla, mutta se on monessa maassa Suomea kalliimpi. Eikä tuo kata mitään evakuointilentoja tms.
Matkavakuutus kannattaa olla juuri em. mainituista syistä. Lisäksi kannattaa muistaa että tuo eurooppalaisen vakuutus on voimassa myös kotimaassa kun on 50 km poissa kotoa (ei mökillä) joten aika hyvä vakuutus - ihmiset eivät vaan tajua sitä.
Mulla on jatkuva matkavakuutus. Ei ole kovin kallis ja tulee kuitenkin matkusteltua vuosittain.
No tietenkin. Saat kyllä hoitoa paikallisessa terveyskeskuksessa, mutta vakuutus korvaa vaikka ambulanssilennon Suomeen.
Mulla kans jatkuvasti voimassa oleva vakuutus. Sairastumisen varalle ja matkatavarat 1500 euroon asti. Maksaa kyllä enemmän kuin pari kymppiä, mistä niin edullisesti saa? Mulla muistaakseni 150e vuodessa, ja siinäkin keskittämisetu. Maksankohan nyt liikaa?? Olen kyllä luullut että mulla on edullinen...
Otan. Ei kiinnosta kokeilla millaista hoitoa esim auto-onnettomuuteen joutunut saa romanialaisessa ei-yksityisessä sairaalassa.Saatikka jäädä sinne niin pitkäksi aikaa että voi lentää tavallisella reittilennolla takaisin kotiin.
Mulla on myos aina voimassa oleva matkavakuutus. Se korvaa esimerkiksi jos lentoyhtion/lennonjohdon/jonkun muun tahon lakon takia jaan jumiin jonnekin, jos matkatavarat katoaa tai sarkyy tai tosiaan jos tarvitsee sen ambulanssilennon kotiin.
Esim silloin tuhkapilven aikaan (en edes muista milloin se oli) moni jai jumiin ja maksoi lisamajoitukset ym kulut omasta pussistaan, mulla korvasi vakuutus kaiken. Korvasi myos sen etta matkustin maateitse kotiin Lontooseen Roomasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan, koska haluan vakuuttaa myös matkatavarani. Eurooppalaisella sairaanhoitokortilla saat toki sen perusterveydenhoidon paikallisella taksalla, mutta se on monessa maassa Suomea kalliimpi. Eikä tuo kata mitään evakuointilentoja tms.
Matkavakuutus kannattaa olla juuri em. mainituista syistä. Lisäksi kannattaa muistaa että tuo eurooppalaisen vakuutus on voimassa myös kotimaassa kun on 50 km poissa kotoa (ei mökillä) joten aika hyvä vakuutus - ihmiset eivät vaan tajua sitä.
Öö... Se on matkavakuutus joka on voimassa kotimaassa kun on vähintään sen 50 km kotoa. Et sinä kotimaassa tarvitse mitään eurooppalaista sairashoitokorttia. Eurooppalainen sairaanhoitokortti oikeuttaa haltijansa samaan kiireelliseen hoitoon kuin kohdemaan kansalaiset, samoilla kustannuksilla.
Asun ulkomailla ja täällä matkavakuutus kuuluu kiinteänä osana kotivakuutukseen. Eli matkavakuutus on minulla aina voimassa.
Vierailija kirjoitti:
On joo, mutta se hoito tarkoittaa sitten sitä kreikkalaista (esim.) terveyskeskusta, jossa istut jonottamassa paikallisten mummojen, pappojen ja lasten kanssa ja jossa ei vaihdeta paperilakanaa ennen kuin laitetaan makuulle eikä välineissä ole kertakäyttöisiä suojia (esim. siinä, jolla katsotaan korvaan). Been there. Olin varma, että olen sen käynnin jälkeen sairaampi kuin sinne mennessä.
Matkavakuutuksella saat paitsi tasokkaampaa hoitoa niin myös tarvittaessa kuljetuksen kotimaahan hoitoa saamaan.
Olen yllättynyt siitä, että jollekin on yllätys että Eurooppalaisella sairaanhoitokortilla saa hoitoa akuuttiin sairauteen EU:n sisällä, luulin että kaikilla on jo kortti ja asia tiedossa.
Et mikään ruudinkeksijä ole jos noin olet luullut kuten esität. Kun aikuistut niin huomaat että mikään ei ole itsestään selvää,
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kokoajan voimassa oleva matkavakuutus, joka kattaa matkatavarat ja sairastumiset. Olisko jotain parikymppiä/vuosi.
Eli vastauksena kysymykseesi, kyllä.
Omistan myös EU:n sairasvakuutuskortin. Olen itse joutunut matkalla aika suureen leikkaukseen ja lapsi on joutunut tikattavaksi.
Aika edullinen kestovakuutua kun vain kaksikymppiä vuodessa kun maksoi nyt viikon reissu 25 euroa ilman matkatavaravakuutusta.
AP.
Matkavakuutuksella saat vaikka laakariin hotellihuoneeseen laakkeiden kanssa. 40 asteen kuumeessa ja vatsataudissa se on aika helpottava pelastus.
Mulla jatkuvasti voimassa oleva ja maksan 40€/vuosi. Kattaa kaikki sairaalakulut, ambulanssilennon tarvittaessa, kuoleman varalta kaikki kulut. Reissuja tulee 4-6/vuosi ja aika moni kaukokohteissa joten sanoisin että melkein ilmainen vakuutus on.
Mulla on jo vuosia ollut ympärivuotinen vakuutus ja lisäksi EU sairausvakuutus ("kela") -kortti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö... Se on matkavakuutus joka on voimassa kotimaassa kun on vähintään sen 50 km kotoa. Et sinä kotimaassa tarvitse mitään eurooppalaista sairashoitokorttia. Eurooppalainen sairaanhoitokortti oikeuttaa haltijansa samaan kiireelliseen hoitoon kuin kohdemaan kansalaiset, samoilla kustannuksilla.
Hän varmaan tarkoitti vakuutusyhtiö Eurooppalaista ja sen vakuutusta. Se EU:n sairaanhoitokortti ei ole mikään vakuutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ehkä tarvitse, mutta voit ajaa yksityislääkärille ja toki myös irtaimisto on vakuutettuna kun olet poissa kotoa matkalla sen 50 km päässä....