Raahaako teidän lapset sänkyvaatteita/peittoja mukanaan pitkin kämppää??!
Mulla menee hermo ihan just jätkään joka kulkee täkki selässään jokapaikkaan!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Meidän 1,5v tekee tuota eikä mua ärsytä. Toki jos tekee tuota seuraavat 6-7 vuotta niin saattais pikkuhiljaa alkaa kyllästyttämään.
6-7 vuotta? Mihinkäs se sun lapsesi 8 vuotiaana muuttaa? Tuskin kuitenkaan omilleen vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän 1,5v tekee tuota eikä mua ärsytä. Toki jos tekee tuota seuraavat 6-7 vuotta niin saattais pikkuhiljaa alkaa kyllästyttämään.
6-7 vuotta? Mihinkäs se sun lapsesi 8 vuotiaana muuttaa? Tuskin kuitenkaan omilleen vielä?
Teidän ovelle ajattelin tuoda! Itse asiassa oletan, että 8-vuotiaalla on jo muitakin leikkejä kuin peiton raahaaminen :D
Meillä on jokaisella sängyn päällä erikseen torkkupeitot, joita voi raahata minne haluaa. Varsinaisten petivaatteiden pesemisessä on isossa perheessä niin suuri työ, että niitä käytetään vain nukkuessa.
Mitä te mokomasta stressaatte? Meillä on neljä lasta, 17 v, 15 ja 14 v, ja 4 v. Meillä kun pienet valitti tarha-aamuina että paleltaa (oli vetoiset ikkunat siinä asunnossa), niin sanoin että haetaanpas se päiväpeitto siihen sohvalle ja pötköttele sen alla, kun puen veljesi. Lauantai-aamuisinkin tulivat (ja tulevat nyt teineinäkin) olkkariin katsomaan lastenohjelmia päiväpeittojensa alle ja itse saatiin miehen kanssa nukkua pitempään. Vievät myös peittonsa pois, se oli ehtona, että sen alla saa olla olkkarissa.
Meillä nukutaan muutenkin päiväunia usein, ja kaikenlaiset torkkupeitot on tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän ovelle ajattelin tuoda! Itse asiassa oletan, että 8-vuotiaalla on jo muitakin leikkejä kuin peiton raahaaminen :D
Meillä se on teini joka tätä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jokaisella sängyn päällä erikseen torkkupeitot, joita voi raahata minne haluaa. Varsinaisten petivaatteiden pesemisessä on isossa perheessä niin suuri työ, että niitä käytetään vain nukkuessa.
Meillä se juuri tätä tarkoitusta varten ostettu "torkkupeitto" lentää kaaressa lattialle kun teini kaivaa sen alta täkin harteilleen.
Muistan omasta teini-iästä sen, että aamulla ei olisi huvittanut millään nousta sängystä, joten raahustimme veljen kanssa täkkiin kääriytyneinä aamupalapöytään.
Oma lapseni sai eron jälkeen jonkun kohtauksen, ja aamuisin sai aina jännittää mistä se tällä kertaa löytyy kun sängyssään se ei ollut. Löytyi kaapista, saunan lauteilta, keittiön pöydän alta...
Itse olen sitä mieltä, että peitto kuuluu vaan sänkyyn, mutta muuten ihmiset saa tehdä peitoillaan mitä huvittaa. Pestään säännöllisesti ja majanrakennuksiin käytettiin pääasiassa vilttejä ja sohvatyynyjä.
Ei rehata peittoja pitkin kotia. On koira ja muutenkin inhottaa ajatus siitä että peittoja kuskataan ja niihin tarttuu esim koirankarvoja tai muuta. Vaikka siistiä onkin. Sänky on aina ollut minulle puhdas paikka, sinne ei myöskään mennä päivävaatteet päällä tai likaisena. Siksi myös kaikilla on päiväpeitto sängyn peittona päivällä. Meillä on sohvilla viltit jos on kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa vaan:) Mulla on mm. 15v joka aamusella, jos kattelee telkkaria, kantaa peittonsa olkkarin sohvaan. Vessaan en anna niitä viedä, enkä lattialle.
Meillä on kotona tarpeeksi lämmintä muutenkin, ei tarvitse sänky- eikä torkkupeittoja.
Ei, se on meillä kiellettyä. Sänkyyn kantautuu muuten kamala määrä roskaa, hiekkaa ja pölyä. Ollaan allergisia koko porukka, joten pöly sängyssä aiheuttaa unettomia tukkoisia öitä. Sohvalla on telkkarin katselua varten isot paksut torkkuviltit.