Raahaako teidän lapset sänkyvaatteita/peittoja mukanaan pitkin kämppää??!
Mulla menee hermo ihan just jätkään joka kulkee täkki selässään jokapaikkaan!
Kommentit (31)
Joskus tuoat peiton sohvalle telkkaria katsoessaan. Mitä tuosta hermostumaan, kunhan vievät poiskin.
Meidän 1,5v tekee tuota eikä mua ärsytä. Toki jos tekee tuota seuraavat 6-7 vuotta niin saattais pikkuhiljaa alkaa kyllästyttämään.
Raahaavat. Välillä käyvät hakemassa aikuistenkin tyynyjä ja kaikki mahdolliset viltit kaapeista.
Ei. Olen nippottaja äitinä tämän kieltänyt.
Ihan ok, mutta siinä vaiheessa puutun, kun ollaan ahtamassa vessaan tai suihkuun sen peiton kanssa.
Voi kyllä kuskaa. Niistä tehdään maja. Otetaan sohvaltakin kaikki mikä irtoaa, sitten oma peitto ja tyynyt, sitten vanhempien peitot ja tyynyt, lopulta jopa koiran peti. Saadaan aikaan iso iso maja, joka tukkii kaikki kulkuväylät. Muuten ok, ei mua haittaa, mutta kun se majaleikin jälkeinen peittojen takaisin vienti yritetään ulkoistaa minulle.
Astmaatikon äitinä olen kieltänyt kaiken ylimääräsen pölyttämisen. Tavaroilla on omat paikansa ihan mukavuus syistäkin.
Mulle tulee kamala tunne että nyt se täkki täytyy TAAS pestä, siksi en kestä katsoa tuota eestaashiihtelyä.
Juu ja siihen peittoon takerrutaan käsin ja jaloin kuin kissa, kieritään pitkin lattioita ja pidetään pientä piipitysääntä.
Petivaatteet on pyhitetty vain sänkyyn kuuluvuksi. Majat yms rakennetaan muista huovista yms.
Leikki itsessään ei ärsytä, mutta olen tehnyt huomion ettei meillä siivoja tee töitään kovin hyvin kun aina siinä peitossa on pölyä ja kaiken maailman karvoja. Jonkun (mun) pitäisi imuroida paremmin ja useammin.
Omansa saa viedä vaikka pihalle, vanhempien sängystä ei viedä mitään. Ja jos vanhempien sängyllä haluaa pomppia, päiväpeitto on pedattava ensin.
Kausiluonteista ollut meillä, ja mikään ei mene takaisin paikoilleen samalla innolla kuin ne käydään repimässä leikkiin.
En halua sänkyihin mitään ylimääräistä pölyä, muruja ja hiekkaa niin olen tämän kieltänyt.
Meillä ukko usein vähänkään kipeänä kulkee peitto päällä joka paikkaan, vessaankin ja postitkin hakee se päällä. Yökötti niin, että nykyään nukun vierashuoneessa.
Minä pienenä raahasin peittojopa mukaan vessaan:D Äiti ei moittinut eikä minusta mitenkään paha ihminen ole tulla. Pieni iloja elämässä, kun miettiä niin aika harmiton, miksi ottaa ressiä, oikeasti :)
Vierailija kirjoitti:
Minä pienenä raahasin peittojopa mukaan vessaan:D Äiti ei moittinut eikä minusta mitenkään paha ihminen ole tulla. Pieni iloja elämässä, kun miettiä niin aika harmiton, miksi ottaa ressiä, oikeasti :)
Niinpä. Vähemmällä siivoamisella ja pyykkäämisellä pääsee kun tavaroilla on paikansa, myös sillä peitolla. Ja sen paikka on sängyssä. Leikkiin on omat välineensä.
Kyllä lapset välillä roudaavat peitot mukanaan ja leikkivät intiaaneja. Välillä istuvat sohvalla ja katsovat töllöä peittoihin kääriytyneinä.Ei ole vakavaa, ei siihen kuole :)
Eihän niitä peittoja tarvitse leikin jälkeen pestä, riittää että tuulettaa tai ainakin ravistelee ulkona, jos on kovin pölyistä tai karvaista talossa. Meillä on elukoita aika paljon ja vaikka imuroin ja vaikka robotti-imuri imuroi, niin silti sitä karvaa noista otuksista lentelee. Jos lapset on ottanu peittoja leikkiin niin leikin jälkeen heitän ne hetkeksi pihalle ja sitten puistelen ja tuon sisään.
Juu, ihan on tavallista.