Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Praha vai Budapest

Vierailija
18.10.2016 |

Kumpaan kannattaisi mielummin matkustaa? Kiinnostaa kulttuuri, kylpylät, nähtävyydet ja mahdollisuus syödä ja juoda ulkona edullisesti.

Entä miten yleensä otatte peruutusturvan siltä varalta että sairastuu eikä pääsekään lähtemään? Supersaverin kautta vaiko matkavakuutuksen mukana vai luotatteko vaan siihen että kaikki sujuu nappiin? Olen matkustellut tosi vähän ja kaikki vinkit kelpaavat. Finnair ja Norwegean veloittavat ruumamatkatavaroista eli mikä on halvin lentoyhtiö joka ei kuitenkaan velota joka jutusta erikseen jne?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin poikaystävän kanssa elokuussa 3 päivän reissussa Budapestissä ja se oli kyllä hieno kaupunki! Jos menet ns. turistialueen (keskusta) ulkopuolelle, niin juomat ja ruuat halpenee huomattavasti. Turistialueella laskuun tuli automaattisesti palvelumaksu, joka oli muistaakseni 10-20 %. Me maksettiin matka luottokortilla, koska jos se olisi jostain syystä peruuntunut, niin luottoyhtiöstä olisi saanut varmasti rahat takaisin. Meille riitti itselle käsimatkatavarat, eli molemmilla oli isohkot reput (30l) ja minulla vielä iso käsilaukku ja nämä ei maksa erikseen mitään, toisin kuin tosiaan ruumaan laitettavat matkatavarat. Budapestissä ostettiin lentokentältä julkista liikennettä varten 7 vuorokauden matkalippu(?), joka oli tietyn aikaa voimassa ja sillä sai kulkea junalla, metrolla ja ratikalla niin paljon kuin halusi. Tämä matkalippu taisi olla itse reissun kallein ostos (lentojen ja hostellin jälkeen) ja maksoi ehkä 40 € tai sitä luokkaa. Lentokentältä sai myös tosi hyvän kartan metrojen, junien ja bussien reiteistä ja niitä käytettiin myös koko reissun ajan. Kertaakaan ei tarvinut käyttää taksia, koska julkiset kulki tosi hyvin ja oli helppoa.

Toivottavasti tästä selostuksesta on jotain hyötyä.

Vierailija
2/5 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat aivan ihania, joten en osaa päättää. Praha on isompi. Mulla on kotivakuutuksessa matkavakuutus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on ihania. Just käytiin Prahassa. Siellä on helppo liikkua ja paljon nähtävää.

Katso vaikka momondosta kumpaan saat paremmat lennot.

Otetaan usein vaan käsimatkatavarat tai yksi laukku ruumaan 2-4 hengelle

Näihin molempiin saa edullisia lentoja eikä hotellitkaan ole kalliita

Vierailija
4/5 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budapestissä lutikoita hotellissa (HS 16.10).

Vierailija
5/5 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kummassakin ja tykkäsin Prahasta enemmän. Ihana kaupunki, aivan käsittämättömän ystävälliset ihmiset. Lähden uudestaan heti kun tilaisuus tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä