Hahhah, mulla olis AIDS tai vähintään HIV, mutta ei ole kun multa puuttuu joku molekyyli
Oon ollut jo vuoden varma, että mulla on HIV. Vasta nyt kävin joitain viikkoja sitten testeissä ja mulle sanottiin, että oon tälle virukselle immuuni. En ole koskaan kuullutkaan HIV-immuuneista ihmisistä. Ihanaa. Ei ole siis enää pelkoa tästä koskaan.
Kommentit (5)
Elät kuitenkin vastuullisesti levittämättä virusta, jolle olet immuuni, muihin ihmisiin?
No kerropa tarkemmin, HI-virun kun muuttuu ja mutatoituu herkästi. Edes kaksi HIV positiivista eivät saa harrastaa seksiä ilman kondomia, sillä siitä voi saada erilaisen HIVin itselleen, mahdollisesti aggressiivisemman muodon.
Kyllä ap nyt taitaa olla oikeassa. Tästä oli ihan hetki sitten juttua jossain lehdessä, Afrikassako se oli, että osa vauvoista on immuneeja hiv-virukselle, siellä kun kuitenkin lapset yleensä saaneet jo synnytyksessä kai.
Se johtuu geenivirheestä. Jos per it sen molemmilta vanhemmilta, puuttuu solun pinnalta aine minkä hi-virus tarvitsee tarttuakseen. Eli se ei tartu joihinkin ollenkaan.
Tämä on kylläkin vanha tieto eikä mikään uusi asia.
Jospa kävisit vielä varmuuden vuoksi asiantuntijalla.