Tunnetteko ikinä kehossanne tuntemuken silloin, kun joku solvaa/haukkuu teitä tms?
Joo oli jotenki vaikee muotoilla toi otsikko :D Ite oon ainaki pari kertaa kokenu sen, että samaan aikaan kun oon kuullu jonkun solvauksen, niin kehon läpi on mennyt sellanen lämmin tavallaan vähän pistävä aalto, joka on lähteny jostai selkäytimestä. Kummallakin kerralla kyseessä on ollu ventovierailta kuultu (omasta mielestäni) paha solvaus. Ehkä jos ei oo tietyllä tavalla niin herkkä ja on vaikka vahva itsetunto/tottunu haukkuihin enemmän, niin asia on eri.
Kommentit (12)
Minulle tulee sellainen "vajoava" tunne. Niinkuin sisuskalut ja aivot valahtaisivat hetkeksi jonnekin polvien tienoille.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee sellainen "vajoava" tunne. Niinkuin sisuskalut ja aivot valahtaisivat hetkeksi jonnekin polvien tienoille.
Joo sama! Toikin kuuluu siihen tuntemukseen.
Kun minua tai jotakin toista loukataan pahasti sillä tavalla, että otan siitä itseeni, tuntuu kuin kylmä vesi valuisi rinnasta vatsaan, sellainen jäinen hulahdus. Tuttua jo lapsuudesta, mutta opin jo silloin, ettei tunteita saa näyttää, joten ilmeeni ei värähdäkään. Muistan kyllä kaiken.
Olo on kuin jokin painuisi kasaan ja käpertyisi sisällä rinnassa.
Mulla sama kuin nelosella, lisäksi sydän rupeaa hakkaamaan kovempaa ja kuulen sykkeen pään sisällä ja kädetkin saattaa täristä vähän. Ei kiva tunne, peittäminen on monesti vaikeeta :(
Mulle tulee sellainen hieman orgasmia muistuttava tunne, mutta paljon lievempi. Olen jotenkin masokisti varmaankin. :( Oikeasti ne kommentit loukkaavat ja tuntuvat pahoiöta, mutta kroppani antaa siitä jotkut kicksit. :/ t. Hirveän miehen kanssa avioliitossa oleva nainen
Tulee sellainen... hmm... äkillinen sähköinen vihan tunne, joka jää kuplimaan sisälle?
Aihe on vakava, vaikka maailma opettaa suhtautumaan solvaamiseen kevyesti ja trivialisoi sen.
Olen monesti miettinyt, miksi Jeesus sanoi lähimmäisensä vihaamista tämän murhaamiseksi. Joka vihaa veljeään, on murhaaja (mm. 1. Joh. 3: 15).
Jokainen vihanilmaus, jonka ihminen tekee toiselle, on tämän henkistä murhaamista. Sen jälkeen uhri ei enää koskaan ole entisensä. Solvaaminen yms. on peruuttamaton synti – teko jota ei saa tekemättömäksi, vaikka myöhemmin katuisi ja tahtoisi.
On todennäköistä, että sinäkin olet tehnyt vihan synnin eli olet murhaaja Jumalan silmissä. Sillä, joka tuntee oman syntinsä eikä kiellä sitä, on mahdollisuus pelastukseen syntientunnustamisen, anteeksisaamisen ja parannuksen teon kautta.
_____________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **
Tulee valtava ahdistavan puristava tunne rintaan ja mielikuva, jossa palaan vuosien taa niihin aikoihin kun olin kiusattu.
Tunnen sellaisen kylmän olon, alkaa vapisuttaa ja ahdistaa. Tekee mieli vajota maan alle, vaikken itse olisi tehnyt mitään väärää. Olen luonteeltani herkkä enkä kestä juurikaan itseeni kohdistuvaa asiatonta kritiikkiä tai haukkumista. Myös läheiseen ihmiseen kohdistuva pilkka tekee mulle pahan ja ahdistuneen olon.
Myn mies osaa olla joskus niin ilkeä. Sen sanat sattuu ihan fyyysisesti. Just sellanen "vajoamisen" tunne. Joskus tärisen ja tulee kylmä. Parilla viime kerralla tuntui että ottaa sydämmestä. Just läheisin ihminen osaa loukata pahiten.
Kyllä on monenmoisia tunteita tullut. Joskus tuntuu kuin puukolla pistäisi rinnuksille ja vääntäisi sitä ympäri taikka vihaa, suuttumusta, surua,halveksuntaa tai väsymystä moisiin ihmisiin.