Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä amk-liiketaloustutkinnosta?

Vierailija
18.10.2016 |

Eli lähden opiskelemaan tradenomiksi, vaikka tätä tutkintoa onkin paljon mollattu. Uskon työllistymiseeni, etenemismahdollisuuksiin ja ihan mukavaan tulevaisuuteen. Jos oikein innostun, voin lukea itseni ekonomiksi asti. No, onkos teillä mielipiteitä? :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se missään työssä oikeasti auttaa, paitse se perus kirjanpidon tajuaminen, mutta sen avulla saa töitä.

Vierailija
2/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin suoraan ekonomiksi yliopistossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset suoraan ekonomiksi?

Vierailija
4/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tradenomi, en haluaisi olla ekonomi (olisin voinut valita senkin tien). Tienaan noin 4000 e/kk eli ei huippupalkka, mutta ihan ok. 

Vierailija
5/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi vastaa vanhaa merkonomin tutkintoa. Vielä 80-luvulla merkonomimies saattoi päästä pankinjohtajaksi.

Vierailija
6/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua suoraan ekonomiksi, sillä en tiedä riittävätkö rahkeet saatika haluanko edes niin korkeaa koulutusta/jaksanko opiskella. Tradenomien keskipalkka näyttää mukavalta. 

Vierailija
7/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tradenomi, en haluaisi olla ekonomi (olisin voinut valita senkin tien). Tienaan noin 4000 e/kk eli ei huippupalkka, mutta ihan ok. 

Ja lasikatto syynä siihen, että mä tienaan kymppitonnin. Tosin olen myös ekonomi. Tämä olisi hyvä julkaista tuolla naisten tasa-arvokeskustelussa.

En haluaisi olla ekonomi. BS.

Vierailija
8/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua suoraan ekonomiksi, sillä en tiedä riittävätkö rahkeet saatika haluanko edes niin korkeaa koulutusta/jaksanko opiskella. Tradenomien keskipalkka näyttää mukavalta. 

Saman ajan opiskelet, rahkeet riittää jos vaan haluat. Tradenomi tienaa mitä tienaa, mutta kops kops osuu pää kattoon jossain vaiheessa uraa. Kunnanhimoa peliin ja ekonomiksi!

Vierailija
9/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lasikatto syynä siihen, että mä tienaan kymppitonnin. Tosin olen myös ekonomi. Tämä olisi hyvä julkaista tuolla naisten tasa-arvokeskustelussa.

En haluaisi olla ekonomi. BS.

Jos haluaisin olla ekonomi, olisin. 

Vierailija
10/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi, Merkonomi. Reipas nuori mies/nainen saa paikan.

Ekonomi. Haemme senjasen osaston johtajaa.

Kannattaako vähän tsempata?

Vierailija
11/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekonomiksi ei kaikilla riitä rahkeet päästä edes sisään opiskelemaan 😑

Vierailija
12/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtis. Aion vaihtaa itsekin alaa.

t. merkonomi 

Vierailija
13/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä tutkinto kaupan kassalle, myyntityöhön ja sihteeriksi. Kunnon töihin sitten maisterintutkinto.

Vierailija
14/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tähänkin itsensä alentamiseen on syynä? En halua opiskella korkeammalle, en halua, olen tyytyväinen. Sitten toisella kädellä kiljutaan kuinka miehet vie johtajapaikat ja nostaa paremmat liksat?

Hassua ja ristiriitaista.

Vierailija
15/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekonomiksi ei kaikilla riitä rahkeet päästä edes sisään opiskelemaan 😑

Jos TODELLA haluaa, pääsee. Lukee vaan enemmän kuin muut.

Vierailija
16/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tähänkin itsensä alentamiseen on syynä? En halua opiskella korkeammalle, en halua, olen tyytyväinen. Sitten toisella kädellä kiljutaan kuinka miehet vie johtajapaikat ja nostaa paremmat liksat?

Jos nyt sitten vaan olen ajatellut, että minulle RIITTÄÄ tuo neljän tonnin palkka ihan normaaliin elämään. En halua matkustella työssäni, en käydä iltaedustuksissa tms. Minulle riittää, että voin olla tietyllä tasolla asiantuntija/ esimies/ projektinvetäjä. En halua hajottaa itseäni työllä ja tiedän oman älyni ilman sen todistamista jollain erityisellä tutkinnolla. Olen montaa ekonomia ohjannut heidän käytännön töissään, kun ei heille aina riitä pelkkää organisoitavaa ja sen talousjohtajankin tai talouspäällikön pitää tajuta jotain myös ihan käytännön toteuttamisesta. 

Vierailija
17/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt sitten vaan olen ajatellut, että minulle RIITTÄÄ tuo neljän tonnin palkka ihan normaaliin elämään. En halua matkustella työssäni, en käydä iltaedustuksissa tms. Minulle riittää, että voin olla tietyllä tasolla asiantuntija/ esimies/ projektinvetäjä. En halua hajottaa itseäni työllä ja tiedän oman älyni ilman sen todistamista jollain erityisellä tutkinnolla. Olen montaa ekonomia ohjannut heidän käytännön töissään, kun ei heille aina riitä pelkkää organisoitavaa ja sen talousjohtajankin tai talouspäällikön pitää tajuta jotain myös ihan käytännön toteuttamisesta. 

Saako julkaista tämän tuolla tasa-arvopalstalla feministeille tiedoksi?

Vierailija
18/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako julkaista tämän tuolla tasa-arvopalstalla feministeille tiedoksi?

Ihan vapaasti. Minulla ei ole mitään tarvetta päteä miesten tai naisten keskuudessa. Haluan tehdä työtä, josta pidän ja tienata kohtuullisesti ja löytää sisältöä ja arvoa elämääni muustakin kuin työstä tai tittelistä tai tutkinnosta. Jostain syystä olen silti menestynyt työelämässä paremmin kuin mitä olen lähtenyt tavoittelemaan. Jos on tosi lahjakas, on vain taivas rajana, mutta jos ei halua sinne huipulle vaan ihan vaan jotain tavallista??

Vierailija
19/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vähän sama kuin eri yliopistoissa. Riippuu minkä koulun valitsee tai siis minne pääsee. Silläkin voipi olla merkitystä valmistuuko jostain pienestä amkista vai esim. Haaga-Heliasta tai Metropoliasta. Tradenomeja on suhteellisen paljon ja tietenkin taso vaihtelee. Osa vetää kurssit hällä väliä asenteella ja osa tekee täysillä hommia. Ja hommia saa todella tehdä ainakin parhaissa kouluissa. Tutkinto on monipuolinen ja antaa laajan teoriapohjan lisäksi hyvät käytännön valmiudet moneen. Jos luulee että pääsee helpommalla ammattikorkeassa kuin yliopistossa on väärässä. Kuten itselleni uran alussa eräs HR-päällikkö totesi: Aivan sama onko hakija trade, ktm jne, sillä persoona ja osaaminen ratkaisee. Papereilla ei mennä mihinkään. Työelämä on muuttunut ja vanhat käsitykset elää sitkeässä. Onnea ja menestystä opintoihin! :)

Vierailija
20/21 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin tradenomi ja toimin asiantuntijatyössä, palkka 3600. Aiemmin ajattelin että en välitä opiskella enempää, mutta nyt uran edetessä olen tiedostanut että keskijohtoa ylemmäksi en pääse ilman korkeampaa koulutusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä