Lopettakaa nyt helvetti tunkemasta sitä chiliä ja valkosipulia joka paikkaan! SEKÄ PESTO POIS KAIKKIALTA!!! SAAN NOISTA KAIKISTA OIREITA
Kaikkialla, ravintoloissa eineksissä ja joka paikassa o noita.
Älkää tunkeko niitä!!! Älkääkä myöskään tarjotko vieraille ruokaa joissa on jtn noista!! Ette voi tietää jos joku oirehtii noiden takia!! Kuten minä.
Kommentit (26)
Chili on hyvää, mitä tulisempaa niin sen parempi. Valkosipuli ja pesto on ok, jos on käytetty kohtuullisesti.
Okei? Eli pitäisi jättää nuo ruoka-aineet pois omasta ruokavaliostaan siksi, että joku random-ihminen saa niistä oireita? Selkee homma. Huomioin kyllä vieraiden allergiat ja kysyn niistä aina etukäteen, joten saisit kyllä meillä chilittömän, valkosipulittoman ja pestottoman (mikä siinä aiheuttaakaan oireita, basilika, parmesaani, pinjansiemen...) ruoan. :P En kuitenkaan ole ajatustenlukija, joten en tosiaan voi tietää, jos joku oirehtisi noista, jos ei kerro asiasta.
No sano nyt hemmetti hyvissä ajoin. Itse rakastan noita kaikkia. Mitä oireita noista kaikista saat?
Kai sä kerrot olevasi allerginen valkosipulille, chilille ja pestolle, jos menet kylään jonnekin? Ravintoloissa voi ihan hyvin pyytää annoksensa ilman noita ja eineksiä ei ole pakko syödä.
No ei kai sun ruokavammas muiden ongelma ole. Mikäli et jotain voi syödä niin ole ilman sitten.
En mä kutsu sua kylään kuiteskaan.
Kulta pieni, ei sun tarvi meillä syödä valkosipulijuustopiirakkaa jos tiedät sen aiheuttavan "oireita". Kaikki muut kyläilijät kyllä odottavat saavansa pestopastaa ja valkosipulijuustopiirakkaa, ovat ikään kuin meidän bravuurit. Chiliä kasvatamme itse, joten luonnollisesti niitä myös tungemme jos mihinkin ruokaan.
Katsos, kun sinä voit sinne kyläpaikkaan ilmoittaa ruokarajoitteesi ja sopia vaikka vieväsi omat eväät jos emäntä/isäntä eivät voi sinun tarpeitasi ja oirehtimistasi huomioida. Tai yksinkertaisesti hoidat syömiset omin ruokinesi kotonasi, niin ei valkosipulin tuoksukaan pääse vahingossa häiritsemään :).
Just näin mainoksen, että on valkohomejuustoa chilillä!! Mahtavaa, huomenna ostamaan.
Öö, jos tuolle linjalle lähdetään niin kukaan ei saa syödä mitään. Vettä saisi vain juoda.
Jos minun tuttavapiirissäni joku alkaisi tuohon sävyyn ruveta vaatimaan ja komentelisi rajoittaen toisten elämää, niin piilottaisin hänen ruokaansa ihmispaskaa.
MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ
Itsellä oireet ovat vakavia . Korvani rupeavat soimaan syödessäni noita. Pahimmassa tapauksessa tärykarvo voi vaurioitua siitä soimisesta.
Ap
Tämä on ihan yhtä paska avaus kuin se oli viimeksikin tuossa pari kuukautta sitten.
Eiköhän korvien soiminen ole sen verran harvinaista valkosipulin syönnin jälkeen, ettei sen takia tarvitse koko maailmaa muuttaa.
Saahan muutkin allergiset oireita vaikka mistä. Pähkinäallergia esim. on usein hengenvaarallinen.
Allergioiden kanssa pitää vaan elää.
Tätini on tuollainen kaikissa asioissa.
Onneksi voi ensin kysyä että hei anteeksi mitä tässä on. Ravintoloissa nyt lukee listoilla mitä ruoka sisältää.
En ole ap, mutta tiesittehän että ainakin kaupan valmispestoissa on pähkinää?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oireet ovat vakavia . Korvani rupeavat soimaan syödessäni noita. Pahimmassa tapauksessa tärykarvo voi vaurioitua siitä soimisesta.
Ap
Soiko sielä aina sama kappale vai vaihteleeko se?
Valkosipulia reilusti 😍 ja chiliä. Onneks et oo tulossa meille syömään.
Ei kyllä minä tungen niitä kaikkia kaikkeen jatkossakin, jos oireilet niin ilmoita ajoissa.