Iskee epätoivo!!!
Niinkin tärkeästä asiasta kuin keittiön ruokapöydän tuolit. Olen valehtelematta viimeiset 3 vuotta pohtinut minkälaiset tuolit ostaisin. Ne mitkä oikeasti haluaisin maksaa noin 450 € kappale. Ei pysty, ei kykene. Ellen osta yhtä kahta tuolia kerrallaan. Vanhat tuolit hajoavat yksi kerrallaan liitoksistaan, joten kohta on pakko ostaa vain jotkut, mutta en haluaisi tyytyä... :-P
Sitten en tietenkään enää tiedä minkälainen muu tuoli olisi hyvä, koska olen ihastunut tuohon yhteen tuolimalliin. Tiedättekö, että noin 200 eurolla ei vain löydy kivoja tuoleja! Niissä on kummalliset jalat, kamala keinonahka tai tyyli on kuin suoraan 80-luvulta. Kankaiset eivät toimi lapsiperheessä ja jos ne olisivatkin pestävät, on hinta heti yli 300 euroa.
Olen nyt viimeiset 15 vuotta istunut tuoleilla, jotka olivat sinne päin. Sitä mokaa en enää tee toiste!
Onko täällä muita joilla on ollut vastaavia maailmanluokan ongelmia?
Kommentit (8)
First world problems :D Älä nyt hyvänen aika osta noin kalliita tuoleja. Tai no jos ne ovat sulle tosi tärkeät niin sitten. Mutta mieti kuinka kiva olis laittaa tuo raha vaikka johonkin matkaan? Toki ihmiset arvostavat eri asioita niin tee sillä lailla että tuut itse onnelliseksi.
Liimaa uudestaan niiden hajoavien tuolisi osat. Riippuu siitä millaiset ne on. Niitä voi yrittää liimata niin että osat on irrallaan , tai sitten että poraa pienen reijän ja ruuttaa vaikka apteekin lääkeruiskulla liimaa täyteen liitoskolon.
Osta tuoli kerrallaan. Miksi tyytyä johonkin mistä ei oikeasti pidä. Ajan kuluessa sulla on sitten ne täydelliset tuolit.
Osta käytettynä. Torissa on halpoja tuoleja. Tuunaa mieluisiksi.
Seuraavan 15 vuoden aikana kouluttaudu puusepäksi ja tee itse hyvät tuolit.
Vierailija kirjoitti:
Millaisesta tuolityylistä sitten tykkäät, osaatko kuvailla tai onko esimerkkikuvaa? Jos laitetaan av-mammojen nettishoppailuarmeija apuun etsimään halvimmat hyvät tuoli? Kuulostaa siltä, että tilanne on pian akuutti.
Ne unelmien tuolit: Domus, Artek tuoli 66 tai sitten Eames dsw. Mutta nämä ovat budjetin ulkopuolella
Entäs vaihtoehdot? Kelpaisi myös perinteinen vanhanaikainen talonpoikaistuoli. Jep, mistä sellaisen löytää mikä olisi liimauksiltaan ehjä?
ap
Metsästä käytettyinä yksi kerrallaan
Vaikkapa noista
http://www.huuto.net/kohteet/domus-tuoli/425262380
http://kauppapaikat.net/Tori/Domus+tuoli+myydään
(Vaikka en kyllä ymmärrä, mitä jotkut näkee noissa - eivät miellytä minun esteettistä silmääni.)
Millaisesta tuolityylistä sitten tykkäät, osaatko kuvailla tai onko esimerkkikuvaa? Jos laitetaan av-mammojen nettishoppailuarmeija apuun etsimään halvimmat hyvät tuoli? Kuulostaa siltä, että tilanne on pian akuutti.