Miksi aikuiset ylinäyttelevät lastenelokuvissa?
Miksi kotimaisissa lastenelokuvissa aikuiset näyttelijät ilmehtivät ja puhuvat kuin idiootit? Ihan hävettää katsoa sitä naaman vääntelyä. Pitääkö lapsille näytellä kuin joillekin vähäjärkisille? Lapsinäyttelijät sentään osaavat olla luonnollisia.
Kommentit (10)
Samaa olen miettinyt. Ja mietin myös pienempänä. Jo lapsena tuli sellainen olo, että pidetäänkö lapsia aivan idiootteina. Ja lässytys ja kiljahtelut ärsyttivät/ärsyttävät myös.
Lastenelokuvissa aikuisten, varsinkin isien, osa on perinteisesti olla idiootteja joita lapset noloina sietävät.
Vaikka nämä Onneli ja Anneli -elokuvat. Tatusta ja Patusta puhumattakaan. Riittää, kun katsoo trailerit. *brrrr*
ap
Tuo Tatu ja Patu -leffajuliste on kyllä karmivinta mitä olen hetkeen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Krhm, Peffajuliste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krhm, Peffajuliste.
Hitsi miten hauskaa. Kaikki lapsethan nauraa ihan kippurassa peffa-sanalle :/
Lastenelokuvathan on just tommoisia, että lapset ovat niitä fiksuja ja aikuiset pölvästejä, niinhän se on aina ollutkin, miettii jotain Yksin kotona ja mitä kaikkee näitä nyt on. Mutta joo, vähempikin pelleily riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Ja mietin myös pienempänä. Jo lapsena tuli sellainen olo, että pidetäänkö lapsia aivan idiootteina. Ja lässytys ja kiljahtelut ärsyttivät/ärsyttävät myös.
Kyllä muuten jotkut aikuiset lässyttävät toisille aikuisillekkin.
T: Kokemusta on.
Sama kuin jotkut aikuiset lässyttävät vielä 6-vuotiaillekin. Se on toisen älykkyyden aliarviointia eikä lapsen kieli rikastu.