Miten e-pillereitä haetaan nykyään?
Tyhmä kysymys, tiedän. Mutta kun mulla on ollut ajankohtaista viimeksi kun pääsin vielä nuorten neuvolaan vaimikäsenytolikaannimeltä, olin sitten vuosikausia syömättä niitä käyttäen kumia, ja nyt kun on jo yksi lapsi tehtynä ja ennen kun uutta saa laittaa alulle niin minipillerit kiehtoisi, voiko neuvolassa lääkäri kirjottaa mulle reseptin niihin? Vai pitääkö lähteä terveyskeskukseen jonottamaan?
Kommentit (7)
Jälkitarkastuksessa saat reseptin, kun pyydät.
Mulla katsos oli se jo useampi kuukausi sitten ja silloin kieltäydyin niistä, ajatellen että sama se on jatkaa kortsulla edelleen. En osannut arvata silloin että mun mieli vois muuttua hormonaalisen ehkäisyn suhteen.
Varaat ajan omalääkärille tai kunnan perhesuunnitteluneuvolaan, jos teillä sellainen on. Ei jonoteta missään.
Onko paikkakunnallasi perhesuunnitteluneuvolaa? Äitiysneuvolasta eivät kirjoita pillereitä enää jälkitarkastuksen jälkeen ja lastenneuvolassa asiakkaina ovat vain lapset. Perhesuunnitteluneuvola on se oikea osoite ehkäisyasioissa. Jos sellaista ei ole niin sitten soitat terveyskeskukseen aikaa yleislääkärin vastaanotolle.
Ihan terveyskeskuksesta varasin ajan. Alkuperäisen reseptin sain jälkirarkastuksessa, ja niillä mentiin kaksi vuotta. Sitten uusimista varten piti varata lääkäriin aika.
Ei kai siinä nyt mitään jonottamista sen kummemmin ole. Tutkimuksen lääkäri tekee kuitenkin, ei se reseptiä noin vain kirjoita.
Ei kyllä aavistustakaan perhesuunnitteluneuvolasta Oulussa, tietääkö kukaan? Ei kai sitä sitten oo kun ei netistä löytynyt mitään.
Jälkitarkastuksessa saat reseptin, kun pyydät.