En pysty nukkumaan poikaystävän vieressä
En vaan pysty hänen läsnäollessaan, olen jossain kummassa puoliunessa jossa kaikki maailman ajatukset juoksevat päässä ja alan stressata nukkumattomuutta. Seuraava päivä töissä on tosi vaikea, työni vaatii jatkuvaa skarppina olemista eikä väsyneenä homma toimi niinkuin pitäisi.
Yksin nukkuessa ongelmaa ei ole, nukahdan nopeasti ja havahdun vasta kellon soittoon.
Poikaystävää en tietenkään voi kesken yön passittaa kotiin nukkumaan, mutta missatut yöunet ja seuraavan päivän väsymys harmittavat. Tuntuu myös kurjalta tavata vain viikonloppuisin - silloin nukkuminen vierekkäin ei tuota yleensä ongelmia, niitä on vain arkisin työviikolla. Edellisen poikaystävän kanssa oli aluksi sama ongelma, mutta se poistui kyllä ajan kuluessa, nyt aikaa on kulunut kauemmin eikä helpotusta näy. Kellään vastaavaa?
Tuntuu kurjalta poikaystävän puolesta, koska ongelma ei ole hänessä vaan minussa.
Kommentit (9)
Onko sänky liian kapea? Minä en pysty nukkumaan kiinni toisessa ihmisessä mutta jos ja kun sänky on tarpeeksi leveä niin ei ole mitään ongelmaa nukkua toisen vieressä.
Mulla on ollut univaikeuksia niin pitkään kun muistan ja mulla ongelma on erityisen iso kun nukun miehen vieressä. Stressaan sitä, että häiritsen häntä kääntyilylläni ja muulla peuhaamisella, eikä hänkään sitten nuku. Ongelma on ratkaistu sillä, että jos en saa unta, siirryn vierashuoneeseen nukkumaan tai valvomaan, jos en saa hänen vieressään unta. Jos ei olisi vierashuonetta niin laittaisin patjan jonnekin.
Ongelma on ikävä, mutta ei mitenkään erikoislaatuinen eikä erikseen nukkuminen kerro mielestäni välttämättä suhteen laadusta mitään. Tämä nyt vaan on yksi ongelma, jonka kanssa pitää elää. Ärsyttävää, mutta ei sen ihmeempää. Ehkä sitten, jos kyseessä on nimenomaan joku luottamusongelma tms. eli et uskalla rentoutua miehen kanssa.
Mulla poikaystava taas pelastaa younet. Nussii ensin kunnolla, sitten pitaa kainalossa. Maltan nukkua rauhassa, poikaystavaa pitaa pois puhelimesta ja muuta. Olen kuin eri ihminen hanen vieressaan.
En koe että tässä olisi mistään luottamusongelmasta tai yhteensopimattomuudesta kyse. Jotenkin vain uni ei tule, kun aamulla pitäisi herätä aikaisin ja toinen on siinä vieressä. Sänky ei ole mitenkään valtava, vain 120cm, mutta kyllä siinä viikonloppuisinkin hyvin nukkuu - ongelma on kai korvien välissä. Kiva kuulla etten ole ainoa vaikeilija. Ap
Mulla ei ole nykyisen puolison kanssa ollut tällaista ongelmaa missään vaiheessa. Vähän toki ekoja kertoja jännitti nukkua yhdessä, mutta nukahdin silti normaalisti ja sain nukuttua sikeästi. Tuosta tulee melko varmasti isompi ongelma ajan kanssa. Onko suhde muuten hyvällä pohjalla, eli onko sinulla itsellesi oikeanlainen ihminen vieressä? Psykologille juttelukin voisi auttaa ja hän voisi selventää mistä tällainen uniongelma johtuu ja näin myös tarjota ratkaisuja.
Aikanaan helpottaa varmasti kun niin kävi ennenkin. Sopikaa jo valmiiksi että hän ei jää luoksesi nukkumaan viikolla, niin ei tarvitse keskellä yötä lähteä. Miten tästäkin pitää tehdä niin vaikeaa, luottamusongelmien vatvomista sun muuta?
Vierailija kirjoitti:
Mulla poikaystava taas pelastaa younet. Nussii ensin kunnolla, sitten pitaa kainalossa. Maltan nukkua rauhassa, poikaystavaa pitaa pois puhelimesta ja muuta. Olen kuin eri ihminen hanen vieressaan.
Semmonen mamuptja sieltä.
Sama mulla. Asutaan eri asunnoissa ja silloin, kun olen käymässä työviikolla, nukun keittiön seinän takana patjalla lattialla.
Kai se on oire jostain, että ei olla aivan samalla aaltopituudella. Mieli yrittää jotenkin skannata sitä "aaltopituutta" unitilassakin.