Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva alaselkä ja lonkka/jalkakipu

Vierailija
17.10.2016 |

Mikähän voisi olla syynä? Alaselässä ajoittain pistävä kipu. Muutoin jatkuva kipu toisessa jalassa. Lonkasta varmaan johtuvaa. Toisinaan koko jalka puutuu.
Yksityisellä ortopedillä kävin. Ei suostunut magneettikuviin, koska olen 23-vuotias ja näin ollen liian nuori kärsimään välilevyn pullistumasta tms.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välilevyntyrä

Ikä ei ratkaise mitään

Googlaa iskias oireet

Vierailija
2/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mangneettikuvaan ei ihan pikkukivuilla pääse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun selkä kuvattu edes röntgenillä?

Vierailija
4/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkärankareuma

Vierailija
5/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tämän syksyn ollut sama vaiva. Jalka on lähes jatkuvasti puuduksissa. En ole käynyt lääkärissä ja töitä olen tehnyt koko ajan, usein hammasta purren. Ikää on 56 v.

Vierailija
6/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva liikunta

Kipujakson alkuvaiheessa voit edistää toipumista kevyellä liikunnalla ja harjoittelulla, esimerkiksi:

• Kävelemällä tai sauvakävelemällä lyhyitä matkoja useita kertoja päivässä.

• Uinnilla, vesikävelyllä, -juoksulla tai -voimistelulla.

• Kotivoimistelulla.

Jaksota liikuntaa ja rasitusta niin, että voit jatkaa itsellesi mielekkäitä harrastuksia.

Vierailija
7/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ostanut uudet kengät? Korko kengät voivat aiheuttaa selkä- ja lonkkaoireita.

Vierailija
8/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono sänky

Huonot kengät

Liikkumattomuus

Noin nuorella on epätodennäköistä iskias, mutta voit sina olla poikkeus.

Vierailija
9/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kipuja ja iskiasoireita. .röntgenkuvista paljastui nikamansiirtymä, 12 mm ja hermo kää puristuksiin. Alkuun kipulääkkeitä, fysioterapiaa ja jumppaohjeet. Nyt vaivaa harvoin. Lääkärit epäilee syyksi lapsuuden vammaa. Mutta jumpata pitää monipuolisesti ja varoa rankkoja töitä. Esim pihakiveyksien laitto kipeytti selän pariksi kuukaudeksi.

Vierailija
10/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa ja lääkärillä vahva epäilys selkärankareumasta. Si-nivelet tulehtuneina ja limapussit melko kroonisesti tulehdustilassa.

Vierailija
11/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopiva liikunta

Kipujakson alkuvaiheessa voit edistää toipumista kevyellä liikunnalla ja harjoittelulla, esimerkiksi:

• Kävelemällä tai sauvakävelemällä lyhyitä matkoja useita kertoja päivässä.

• Uinnilla, vesikävelyllä, -juoksulla tai -voimistelulla.

• Kotivoimistelulla.

Jaksota liikuntaa ja rasitusta niin, että voit jatkaa itsellesi mielekkäitä harrastuksia.

Lääkärini ehdotti samaa.

Kysyin, riittääkö kävelyksi 20 metriä, sen enempää en kykene kävelemään ilman tukea. Uimahallissa en pääse altaaseen tai sieltä pois. Kotivoimistelu sujuu, jos joku tulee nostamaan minut ylös lattialta.

Vierailija
12/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kävelet monta kertaa sen 20 metriä ja lisäät liikuntaa päivä päivältä.

Vierailija
13/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luusyövän oireita on sietämätön kipu

Vierailija
14/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla ihan väärässäkin, mutta oletko käynyt esim. ihan hierojalla tuon vuoksi? Mulla on alaselkäkipuja jotka johtuu ihan vain siitä, että iso pakaralihas on totaalisen jumissa, kova kuin kivi. Ja siellähän se iskiashermokin kulkee.

Vierailija
15/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sait jotain lihasrelaksantteja?

Vierailija
16/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinin puutos aiheuttaa epämääräisiä lihas ja luustokipuja. Verikokeella saa selville onko puutetta.

Vierailija
17/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nikamasiirtymä alaselässä ja alkoi parikymppisenä oireilla suunnilleen tuolla tavalla. Koko kehon vasen puoli oli kipeä,vääntynyt ja jumissa, alaselän liikkuvuus epänormaali ja jalkaan säteili kivut ikävästi. Hieronta ei auttanut, saattoi jopa pahentaa oloa. Ravasin pari vuotta lääkärillä ennen kuin minut magneettikuvattiin. Ei kuitenkaan ole leikattu, nyt tilanne on vähän helpottanut hyvän fyssarin avulla... Mutta tällainen hyvä fyssari on valitettavasti yksityisellä puolella eli itse saan maksaa lystin. Terveyskeskuksen fyssarista ei ollut oikein mihinkään, ja on sinne melkoiset jonotkin.

Varaudu siihen, ettei julkisella puolella suhtauduta ongelmaasi vakavasti. Resurssit ovat vähäiset ja esim. noita magneettikuvia ei kovin herkästi oteta. Lisäksi erikoissairaanhoitoon pääseminen saattaa kestää kauan tai sinne ei pääse ollenkaan. Fyssareiden kanssa tilanne taitaa olla paikkakuntakohtainen, mutta enimmäkseen fysioterapiaan saa jonottaa kuukausia.

Vierailija
18/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omt-fysioterapeutti voisi olla myös hyvä. Tuollaiseen kipuun voi olla monta syytä. Olen itse kärsinyt ajoittaisesti tuollaisista säryistä vuosikymmeniä, mutta koska olen työkykyinen, sitä ei ole magneettikuvattu.

Itse olen saanut apua omt-fyssarilta, joka on lisännyt liikkuvuutta selässä. Nikamalukkoja myös auottu, mikä on helpottanut oireita. Lisäksi kipuakoina hyvät särkylääkkeet.

Nyt kun vaiva on akuutti, älä kovin jumppaile yms. koska hermo vain ärtyy lisää ja vaiva pahenee. Vasta kun oireet ovat paremmat, ala jumppaamaan selkää. Jumppapallo on minulle ollut erittäin hyvä. Sen päällä on hyvä venytellä, mutta myös hyvä vahvistaa syviä lihaksia, jotka tukevat selkärankaa.

Tärkeintä olisi nyt kuitenkin saada hyvä kipulääkitys, että pääset liikkeelle. Makaaminen vain pahentaa oireita.

Vierailija
19/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi osteopatiaa. Minulta jäi vaikeat skolioosikivut osteopaatin hoitopöydälle 😄😄😄

Vierailija
20/20 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaiset kvut. Oikea alaselkä, pakaran päällä. Viiltävä, sietämätön kipu. Vaivaa myös öisin, aivan sama nukunko selälläni tai kummalla kyljellä tahansa, kipu on sama.

En haluaisi mennä terv.keskukseen. Voltarea ja Panacodia olen kokeillut, mutta ei oikein auta. Makuulta kierähdän sängyn reunan yli polvilleni ja siitä vähitellen ylös käsillä tukien. Vaikeinta liikkeelle lähtö. Apua, todella avuton olo, nainen 52 vuotta.

Liikuntana on kävely koiran kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän