^^^^Ensikoiden keskiviikko^^^^
Kommentit (26)
Itse olen testannut myös Advancen testeillä, tosin liuskatesteillä (en tiedä onko niitä muitakin), ja silloin kaikkiin kolmeen testiin levisi ensin se väri koko valkoiselle alueelle ja sitten hävisi ja tilalle jäi vain värillinen viiva siihen kontrollikohtaan eli en ollut raskaana. Samaisilla testeillä sain haamuja, kun olin ensin testejä käännellyt ja pyöritellyt kädessäni eli haamua ei näkynyt, kun testi oli vaakatasossa pöydällä testaamisen ajan. Ilmeisesti se liikuttelu vaikutti testiin niin, että väriä tuli jostain siihen testiviivan paikalla ja näin ollen luulin jo hetken olevani raskaana. Sitten vasta, kun joka kerralla kävi näin ja vieläpä testiajan ulkopuolella, ajattelin, että testi ei näytä oikein. Siispä kannattaa testata kuitenkin uudelleen, kun menkkojen pitäisi alkaa! Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka olisikin tärpännyt!
Iisa taisi kysellä, että mistä tiesin olevani valmis tähän " vauvantekoon" . Itse olin jo useamman vuoden asiasta haaveillut, niin kuin monet muutkin, ja oltiin miehen kanssa puhuttu, että kun opiskeluni olen saanut päätökseen, niin sitten voitaisiin asiaa vakavasti harkita. Sitten, kun koulu yllättäen olikin jo ohi, iski tämä armoton kuumeilu. Elämäntilanteemme on nyt niin hyvä kuin vain voi olla, joten sekin osaltaan varmisti asian. Ensin, kun päätöksen teimme, minua alkoi jännittämään ihan hirveänä ja jännittää edelleen, mutta kuitenkin hyvällä tavalla. Tuntuu siltä, että olemme valmiita ottamaan taas yhden askeleen elämässä eteenpäin, kun elämämme on ollut hyvin rauhallista ja tasaista jo monen vuoden ajan. Kertokaahan muutkin omia ajatuksianne!
Kirpakkaa talvipäivän jatkoa!
Hoyt
menossa täällä kp 24/24-?, menkkoja ei kuulu ei näy lämmöt kyllä edellee hieman korkealla 37.1, mutta laskenee kuitenkin vähän edellisestä 37,4.
Tein eilen illalla hätäpäissäni testin acon 10, mutta vahvaa negaa näytti, ei haamua ei mitään, joten olen aikalailla luopunut toivosta tässä kuussa.
eilen tilattiin ovisliuskoja ja se paljon puhuttu spermatesti.
Kotitestit.comista löytyi sellainenkin hienous, hauskaa että tuollaisenkin voi tehdä kotona, ei tarvitse raahautua läääkäriin.
metsästän nyt tulevasta kierrosta sitä Ovulaatiota, haluan tietää ovuloinko laisinkaan, jos mitään ei löydy tai en raskaudu ensi kierrosta niin sitten marssin lekuriin ja tutkitutan joka kolon.
Tsemppiä kaikille sitä tarvitaan.
Maitikka, sinun testaaminen kuulosti niin tutulta =). Olen monta kertaa testannut hetken mielijohteesta, vaikka kuinka olenkin vannonut etten vielä testaisi. Saat nyt oikein kunnolla jännittää, plussa saattaa hyvinkin tulla! Tsemppiä!!
Saa nähdä mitä päivä tuo tänään tullessaan, aloittaakohan täti tänään vierailunsa vai lykkääkö sitä vielä eteenpäin. Paljon parempi fiilis tänään kuin eilen kuitenkin =). Ihanaa naistenpäivää kaikille enskoille!
Jännäilijöille plussatuulia =)!!
EmmaAnna, kp 26/28
Oli heti pakko lainata tota hienoa enskatar -termiä kun se tuntuu sopivan tähän päivään erityisen hyvin.
Täällä on näköjään ollut ahkeria testaajia, hyvä hyvä! Laitetaan testit koville!
Uusi enskojakin oli tullut taukoni aikana. Kivaa! Lämpimästi tervetuloa.
Työt kutsuvat taas, tulin vaan nopsaan kurkkaamaan ketä täällä on ja toivottelemassa onnittelemassa naistenpäivän johdosta.
Leppis
PS D: hieno uus nimi :) Täytyy yrittää pitää se mielessä.
(sisältää hieman valitusta)
uusi vanha keiju esittäytyy, olin siis syyskuussa -05 ensikoissa ja sittemmin tammikuussa plussanneena poistuin täältä odotuspuolelle, jossa olen viettänyt runsaasti aikaani n.3 kuukautta. Kunnes eräänä päivä koin shokin mennessäni ultraan " viattoman vuodon takia" varmistuttamaan tilanteen rv11+2, mikään ei ollut enää niinkuin piti, sikiön kehitys oli päättynyt aikaa sitten ja sain lähetteen keskusairaalaan kaavintaan seuraavalle päivälle. Onneksi kaavintaa ei tehty, koska verinen vuotokin oli alkanut sain lääkkeellisen tyhjennyksen. Kaikki poistui kotona sillä seurauksella, että pyörryin ja mentiin ambulansilla pika pikaa keskusairaalaan, jossa jouduin viettämään yhden yön. Viime perjantaina siis kotiuduin, tunteet on välillä hieman sekavat koko tapahtuneeseen, mutta olisi asiat voinut mennä vielä huonomminkin, nyt siis vielä tämän viikon sairaslomalla kotona parantelen itseänija poden kovista kivuista maksimi annoksella särkylääkkeitä päivässä syöden, mutta minulla on tunne että henkinen vointini on jo huomattavasti kohentunut, vielä kun saisi tämän fyysisen puolen kuntoon, niin kaikki olisi taas hyvin. Ettei kaikki olisi ollut liian helppoa, kaiken kukkuraksi sain vielä samaan syssyyn eilen mojovan migreenin, jonka onnekseni sain kotona menemään ohi lääkkeillä.Kiitos jos jaksoit lukea surullisen sepostukseni!
Mutta siis ilmoittaudun mukaan kuumeilijoihin!
vauva2006
Viikon puoliväliä mennään ja töissä taas pakerretaan! Mies kotosalla saikulla ja on kyllä NIIN huomionkipeä! On kun pikkupoika :D Mielelläni minä häntä hoidan!
Mulla myös tämä sama " vika" ja taipumus olla kärsimätön :O/ Testasin eilen vaikka kp. on vasta 20/27-29... ja negaahan se näytti. Huvittaa kun sitä on niin kärsimätön ettei jaksa odottaa odotetun tädin tuloon saakka, joka pitäisi olla pe 17.3. Eilen ja toissapäivänä oli kyllä havaittavissa pientä nipistelyä alavatsassa mutta tiedä noista?!? Katsotaan....
- JP -
Vauva2006, osanottoni. En teeskentelekään tietäväni, miltä km tuntuu, mutta ajatuskin siitä saa surulliseksi. Joko pystyt piakkoin aloittamaan uuden yrityksen? Toivottavasti meidän enskattarien kuumeilu saa synkimmät ajatukset taka-alalle, ja uuden plussainnostuksen kehiin!
Piti vielä mainostaa, että Yht. kuvalehdillä on tänään naistenpäivän tarjous: paljon lehtiä 50% alennuksella! Vauva-lehteä sieltä ei saa, mutta muun muassa Odotus, Kaksplus, ja joukko muita määräaikaistilaisuuksia parillakympillä. Itse hieman tuosta Odotus -lehdestä haaveilen, kun saisi viisi lehteä 13 eurolla.. Pitää vaan ehkä infota avopuolisoa, että sellainen saattaa tipahtaa postiluukusta, eikä siis tarvitse järkyttyä :) Meillä kun ei tuo yritys ala kun vasta huhtikuussa..
Ihanaa, kun täällä on ollut aktiivista porukkaa! Nyt kun vaan ehtisi lukea teidän kaikkien kuulumiset jossain välissä! :) No illalla viimeistään kotona sit.
Sen verran tässä pikaisesti, että tosiaan pahoittelut Vauva2006:lle! En voi sanoa minäkään tietäväni, miltä km tuntuu, mutta ahdistaa ajatuskin siitä, että kerran luvataan mut sit otetaankin pois! :( Olet lämpimästi tervetullut joukkoon! Toivotaan uutta tärppiä sulle pikapuoliin!
Jessica: Moolia ei oo näkynyt. :( Taisi se tossa viikonloppuna käydä pistäytymässä, mutta muuten on pitänyt hiljaseloa.
en ihan vielä pysty ryhtymään vauvan tekopuuhiin, eikä miehenikään, tuntuu, että nyt tätä asiaa on hetki sulateltava. Niin ja minunhan pitää odotella vielä ne yhdet kuukautiset ja jälkitarkastukset, ennekuin saa luvan alkaa yrittää ja siihen voi mennä reilu kuukausi tai kaksikin kun kierto voi olla sekaisin. Niin ja toivon hartaasti, että kaikki on poistunut lääkkeillä/itsestään, kun ottavat vielä n.kolmen viikon päästä varmuuden vuoksi raskaustestin, jota todella toivon negaksi, jolloin välttäisin kaavintaan menon, mutta jos plussa niin joudun kaavintaan ja sitten kaikki taas kestää kuukausi kaupalla pidempään. Mutta toivon, että tämä olisi tällä selvä.
vauva2006
Isoakin isommat voimahalit sinulle !
Kokemus on varmaan todella kova, enkä soisi sitä kenenllekkään.
seuraava teksti sisältää kertomuksen keskenmenosta ja siihen liittyvistä kokemuksista, eli jos olet herkkä älä lue !
siskoni sai noin vuosi sitten myös keskenmenon, tosin raskausviikolla 10 olin hänen mukanaan tukenaan ja turvanaan kun hän meni ottamaan pillerit jotta sikiö saataisiin pois kohdusta.
Kaikki meni laitoksella hyvin ja hän pääsi iltapäivällä jo kotiutumaan.
Muutamanp äivän sisällä sikiö tuli ulos hänen ollessa suihkussa.
Hänelle otti koville siivota jäljet suihkusta mutta kovetti itsensä sen verran että sai asian hoidettua.
1 kukautiset tulivat välissä ja seuraavasta kierrosta hän raskautui uudelleen, nyt elämäämme ilostuttaa hieman yli kuukauden vanha pikkupoika.
Toivottavasti sinulla käy yhtä hyvä " tuuri" ja pääset nauttimaan raskaudesta ja äitiydestä mahdollisimman pian.
Voimia ja lohtua, elämällä on joskus kummallinen tapa muistuttaa raakudestaan, nämä ovat juuri niitä rankimpia mahdollisia asioita ihmisen käsitellä.
Tukeutukaa nyt perheeseenne ja ystäviinne sillä heissä piilee uskomaton kyky tuoda lohtua ja valoa arkeen !
-Ainoaurora
Ja ONNEA Elina-1985 plussan johdosta! :)
Täällä ei niin hyvät tunnelmat. Eilen kurvas täti illal paikalle. Päiväl kerkesin jo testaamaan, oli nega. Pääs itku. On vast eka kierto sen km:n jälkeen, mut nyt jotenki ei vaan jaksais oottaa. Yritän nyt kuitenki ajatella, et kyl me viel saadaan se nyytti. Toivottavasti.
Ärsyttää vaan ku tuntuu et nyt yhtäkkiä on joku vauvabuumi menos, kaikki tekee vaa vahingos lapsii, ni miksei ei meille sit voi tulla, ku niin sitä toivotaan?? Epäoikeudenmukainen maailma. ärf.
Siis en tarkottanu teitä täällä!! Vaan näitä jotain tuttuja täällä meillä päin.
Teille kaikille toivon plussaa mitä pikemmiten! :)
Kauheet kivut on,enkä viel ees lähteny kouluun. Ei jaksa lähtä ajelee.
Plaah.
Mut hauskaa naistenpäivää:) Ja plussia kehiin!!!+++++++++
En ehtinyt lukea äsken ennen omia valituksiani pinoa läpi.
Pahoittelut keskenmenosta! Miksi pitää näin käydä niin monelle???
Se on niin väärin:' (
Miten voit nyt?! Voimia sulle!
voin tällä hetkellä melko hyvin, jotenkin tuntuu että henkisesti alan voida jo hyvin, kunhan tämä fyysinenkin puoli parantuisi eli kivut ja vuodot lakkais.
Jos joku haluaa lukea, keskenmeno puolella on oma kertomukseni tapahtuneesta. Mutta valoa ja kevättä kohti täällä pikku hiljaa mennään.
Eikös tämä palsta muuten ollu ensimmäistä lastaan kuumeileville?
vauva2006
Juu, täällä taustalla ollaan ja viikonloppuna tosiaan kyselin jessicasta...tännekin täti tuli (tosin odotettuna) ja kp8/26 jo mennään.
Ollaan niin väsyneitä ja laiskoja, että tuskin jaksetaan pupuilla...katsotaan nyt sitten viikonloppuna. Jessicalle pupuiluintoa ja täti huitsin nevadaan!!!
Eilenkin just sanoin miehelle, että täällä on enää kovin vähän tuttuja. Onko keinis vielä kuvioissa? *vilkutukset Killalle* mistä muuten se nikki tulee?
vauvalle tervetuloa taas joukkoon kuumaan, muistan plussasi hyvin ja toivon, että pian tulee uusi 2-viivainen! Ja Laralle kanssa.
terkkuja ja aurinkoa!
-mooli
Moi mooli!! :)
Ihan vaan päästä keksin tän uuden nikin, kun vanhasta piti päästä eroon! Olin oikein valmistautunut hyvin ja miettinyt kaikkia sopivia valmiiksi, mutta -yllätys-yllätys- kaikki oli jo kertaalleen käytetty, joten toi vaan sit jostain tuli päähän! En oikein tunnista itseäni siitä vielä, mutta eiköhän se ajan kanssa...
Miten teitä saisi piristettyä ja työnnettyä tuonne petipuolelle... ;)
Palaillaan taas!
Kovasti voimia ja lohtuhaleja vauva2006!! Ei kyllä todellakaan soisi kenellekään tuollaista tapahtuvan. Mutta niin vaan kaikenlaista voi käydä matkan varrella, ja useinkaan siihen ei voi edes itse vaikuttaa millään lailla! Yhdyn kyllä ehdottomasti Jessican ajatuksiin. Vaikka itse olenkin aina ajatellut, ettei lapsia tehdä/hankita, niin kyllä tosiaan on saanut huomata, ettei ole ikinä varmaa, voiko lapsia edes saada. Ja hassua se tosiaan on, kuinka toisilla se käy vaan vahingossa...
Kandivaiheko se oli jossain niitä lehtitarjouksia nähnyt? Olis mielenkiintosta vilkasta, jos ois joku hyvä tarjous. Mistähän vois kattoo?
Täällä kovasti koitetaan tehdä tehtäviä ja töitä vuoron perään. Nyt alkaa olla jonkinlainen uupumus, että tartteis kyllä lomaa. No, ehkä sitten kesällä vois ainaki yhden viikon lomailla. Onkos muilla pitkiä kesälomia?
Nyt kp8, joten täytyy vaan pupuilla ahkerasti taas, kun eihän sitä tiedä vaikka joskus sattuis tärppäämään. Enpä taida taaskaan tikutella, vaan annetaan mennä luonnostaan vaan kun siltä tuntuu.
Mukavaa naistenpäivän jatkoa enskattarille ja positiivisia ajatuksia kaikille!
Mitäs on suunnitteilla näin naistenpäivänä, onko miehellä kotona pöytä katettuna odottamassa? (kuulin että työkaverillani on näin.. huomaavainen mies)
Jessica: olen täysin samaa mieltä tuosta että lapsia saadaan, Ei tehdä! Itse ajattelin viime syksynä (2005) että nyt ois sopiva hetki ja talon rakentaminen ja kaikki ois loppusuoralla ja vaavi saisi tulla syksyllä 2006. Pillerit jäi pois, ja hups, onkin kulunut useampi kuukausi eikä mitään näy eikä kuulu. Eli puoli vuotta-vuosi taitaa vierähtää helposti tässä " vauvan odottelussa" .
AinoAurora kaimaseni: Lämmöthän on vielä sulla ylhäällä, älä vielä luovu toivosta:=) Vai mikä on sun normaali lämpö? Ja kertokaahan miten toi kotitesti toimi kun olette saaneet testattua miehen? Olisi mukava kuulla kokemuksia tuosta, kun en ole asiasta mistään ennen lukenut. eli onko helppo tehdä yms..
vauva2006: pahoittelut tapahtuneesta. Tsemppiä sinulle ja tervetuloa mukaan takaisin! Toivottavasti pääsette pian uuteen yritykseen ja saatte uudelleen ne kaksi viivaa testiin:) Niin ja kyllä kuten sanoit, tämä pino on ensimmäistä yrittäville.
Laraleille pahoittelut tädistä! Olisin voinut ottaa sen sukulaisen puolestasi tänne meille majailemaan muutamaksi päiväksi. Täällä kp27 eikä tästää näy, enkä kyllä sitä odotakaan kuin vasta kp40 kohdalla:(
Eka kierto oli piltsujen jälkeen 25 ja nyt vika 37, kokoajan pidentynyt muutamalla päivällä, joten eiköhän se 40 nyt mene jo rikki! Pitäisi varmaan pitää muutama kk väliä tän palstailun suhteen kun mitään mahiksia ei siihen plussaan ole kun en ovuloi, mut enpä malta pois pysyä ainakaan vielä. seurailen jännityksellä teidän piinailuja:)
Mukavaa naistenpäivän jatkoa kaikille!
Osoite on www.kuvalehdet.fi/naiset
Ja tosiaan, tarjous on kai vaan tämän päivän ajan voimassa!
Nyt lukemaan tenttiin.. Mielessä pyörii kyllä ihan muut asiat, kun tuolla kaupungilla näkyi taas niin monta äitiä vaunujen kanssa.. :)
vauva2006, olen todella pahoillani :(. Voimia teille kokemuksen läpikäymiseen!
jepen pahoittelut negasta! Plussa voi vielä kuitenkin hyvinkin tulla =).
laralei pahoittelut tädistä! Tsemppiä uuteen kiertoon!
Ei ole täti vielä tänne saapunut. Ihan hirveästi tekisi mieli testata huomenna aamulla, vaikka onkin epätodennäköistä saada plussa (vuotojen vuoksi). Koitan malttaa mieleni ja odotella kiltisti =).
EmmaAnna kp 26/28
Ja miljardisti kiitoksia kaikille tsemppaajille! Te olette niin ihanan empaattisia kaikki : )
Killa, hyvä että ilmoittauduit ja vielä huomautit tuosta nickin vaihtamisesta - ihmettelin jo kovasti että mihin Dio on hävinnyt!
Aikamoista alamäkeä tuntui monella olevan, tosi ikävää. Toisaalta sitten ollaan saatu iloita plussistakin, ja muiden plussat antavat kuitenkin itsellekin aina toivoa...
Yksi asia on tässä matkan varrella kyllä seljennyt aivan kristallinkirkkaaksi: eli lapsia ei todellakaan tehdä, vaan niitä saadaan. Suorastaan raivostuttaa sellaiset ihmiset jotka ovat päättäneet että nyt voisi niitä lapsia tehdä, kun olosuhteet ovat oikeat. Ihan kuin niitä lapsia tulisi tosta noin sormia napsauttamalla.
Anteeksi nyt tämä vaahtoaminen!
Joka tapauksessa greippimehua taas lipitellään, ja tädin poistumista odotellaan. Kp 4/38-32 meneillään ja eiköhän tästä vielä nousta.
Missäs mooli on? Olenko missannut jonkin tärkeän " tiedotteen" ?
Plussatuulia kaikille...
- Jessica -