Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaamosmasentuneet, miten juhlavoitatte pimeää jaksoa?

Vierailija
17.10.2016 |

Kärsin kaamoksen aiheuttamasta mielialan laskusta sekä taustalla kummittelevasta vääristyneestä ajattelusta, jossa kaikki näyttäytyy pelottavana, uhkaavana ja rumana.

Haluan juhlavoittaa kaamosta. Haluan keksiä jotain tunnelmallista syyskaudelle. Itsenäisyyspäiväksi olen suunnitellut leipovani joulutorttuja ja valmistavani juhlaruokaa (esim. uunilohta). Itsenäisyyspäivän jälkeen voi jo viettää joka sunnuntai adventtia, sytyttää adventtikynttilä ja kuunnella hartaita joululauluja. Yhtenä adventtisunnuntaina olen suunnitellut valmistavani suklaatryffeleitä ja katsovani illalla erään tietyn elokuvan, jonka katsoin vuosia sitten joulun alla, kun olin onnellisempi.

Sitä ennen haluaisin jotain juhlavaa ja tunnelmallista. Ehdotuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilät! Niitä menee paljon, rauhoittavat ja tekevät seesteisen olon. Syön aamupalanikin kynttilän palaessa aamupalapöydässä. Aamulla on vielä pimeää kun lähden töihin, vielä valoisaa kun palaan töistä. Kohta on myös pimeää kun pääsen töistä.

Ripustan sitä ennen uudet kaamosvalot ulos pensaisiin, ovat palvelleet jo 3v. Kai se on se kauneus ja tunnelmallisuus, joka auttaa tähän pimeyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että paistaisi Aurinko edes niinä harvoina valoisina tunteina, mitä päivässä on.

Toivon myös, että Suomessa luovuttaisiin tulevaisuudessa kellojen siirtämisestä kokonaan ja siirryttäisiin pysyvästi kesäaikaan, jolloin aamut kyllä olisivat talvella pidempään pimeitä, mutta saataisiin enemmän valoa illan tunteihin ja saisi lyhennettyä sitä aikaa vuodesta, kun jo työpäivän päätteeksi klo 16 aikoihin on ulkona pimeää. Nykysysteemillä joskus marraskuussa, joulukuussa ja tammikuussa näkee koko päivän ainoan valoisan hetken ehkä työpaikkansa ikkunasta ruokatunnilla, ellei sitäkin satu viettämään jossain ikkunattomassa tilassa.

Vierailija
4/7 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin pidän olotilani suht normaalina käyttämällä säännöllisesti kirkasvalolamppua. Olen kokenut sen niin loistavana keksintönä, että pakko suositella muillekin jotka ei ole vielä kokeilleet :D

Mutta muutoin poltan tuoksukynttilöitä kauniissa tuikkumaljoissa, katan kauniimmin (esim. tee on ihana juoda kauniista mukista & ostaa kauniita lautasliinoja), pidän iltaisin jouluvaloja jo syyskuusta asti ja yritän pitää itseni kiireisenä harrastamalla iltaisin valoisassa ympäristössä.

Vierailija
5/7 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ehditte ottaa sitä kirkasvaloa? Itse ehdin max 1 aamuna viikossa, eikä se oikein riitä. Itse suosittelen makoilun sijaan kunnon liikuntaa esim hiihtoa valaistuslaitteita ladulla

Vierailija
6/7 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ehditte ottaa sitä kirkasvaloa? Itse ehdin max 1 aamuna viikossa, eikä se oikein riitä. Itse suosittelen makoilun sijaan kunnon liikuntaa esim hiihtoa valaistuslaitteita ladulla

Syön aamupalan ja meikkaan kirkasvalon hoitoetäisyydellä + viikonloppuisin datailen, eli kerrytän hyvin aikaa. Mulle ei olisi enää vaihtoehto olla ilman, koska ilman kirkasvalolamppua en jaksa, itken liki päivittäin ja lihon. Liian monta talvea meni pilalle ennen kuin tajusin miten tärkeää kirkasvalo itselleni on.

Vierailija
7/7 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilöitä, useita joka päivä. Valosarjoja, värillisiä ja pehmeän valkoisia. Villasukat ja -paita. Tarvittaessa viiniä jos ei maustetut teet auta. Suklaa.