Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaulavaltimon kohtaan sattuu välillä?

Vierailija
17.10.2016 |

Oon kolmekymppinen nainen ja mulla on jo useamman vuoden (yli viiden vuoden ainakin) ajan tullut tällaisia ihmeellisiä kipukohtauksia kaulan vasemmalle puolelle siihen kohtaan, jossa kaulavaltimo sykkii ja jossa on kai joku imusolmuke. Joskus on ollut samaa oikeallakin puolella, mut tosi harvoin. Kipu tuntui alkuaikoina yleensä vain ihan hetken, muutaman sekunnin. Nykyään se on tuntunut välillä vähän kauemminkin, muutaman minuutin ehkä. Välillä on kuin tulisi joku "kaulajysäri", semmoista riipivää/sykkivää/jomottavaa kipua. Sen kestän kyllä, mutta on silti usein kuitenkin niin kovaa, että älähdän "au" ja/tai jään pitelemään sitä kohtaa. Se saattaa tulla ihan muuten vainkin, mutta olen huomannut, että jos rehkin jotain, on kiire/stressiä, kiukuttaa, tuulee ulkona eikä ole kaulahuivia, se saattaa silloin helposti tulla. Se kohta yleensä aina kivun tullessa myös pullottaa, ihan kuin siellä olisi joku iso pahkura. Joskus se pullottaa muuten vain, välillä on normaali.

Lääkärissä kävin tästä joskus ja lääkärikin sen tunsi. Epäili, että saattaisi olla jotain vakavaakin esim. aneurysma ja laittoi kiireelliseen ultraan. Kaula ultrattiin ja verisuonet ultrattiin. Mitään ei löytynyt. Tosin kohta ei juuri silloin pullottanutkaan eikä sattunut.
Mitä ihmettä tämä voi olla? Ei ehkä kuitenkaan (toivottavasti) mitään vakavaa, kun hengissä olen vielä näin viiden vuoden jälkeen.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos on niitä muitakin oireita? Mulla on ollut vuoroin selittämätöntä laihtumista, viime aikoina tosin lähinnä lihomista... Se ei kyllä taida sopia ainakaan lymfoomaan. Sitten on ollut joskus yöhikoilua, viime aikoina ei, mutta muuten on päivisin liikahikoilua ihan mitättömistäkin. Väsymys taitaa olla aika krooninen olotila, samoin yleinen voimattomuus. Tai siis voimaa tavallaan on sillai, että jaksan nostaa tosi painaviakin juttuja, mutta ykskaks saattaa vaikka käsistä ja jaloista voimat hävitä kesken jonkin suorituksen. Hiuksia lähtee tosi paljon ja ne on ihan ohentuneet.

Noiden valtimokipujen lisäksi tulee joskus sellaisia "sähköiskuja" tai ikäänkuin sisäisiä kovia neulanpistoja eri puolille kroppaa. Ne on kanssa tosi ilkeitä ja hämäävät myös sekä aiheuttavat joskus kiusallisia tilanteita, kun ykskaks säpsähdän niiden takia aika kovastikin.

Mulla myös valtimo kipuja kaulalla vasemmalla ja oikealla ja oikella olkapäässä. Ja sähköiskuja ympäri kroppaa. Ja väsymystä ja voimattomuutta. Itselläni todettiin MS ja sen piikkiin laitan väsymyksen ja voimattomuuden ja en tiedä tuleeko siinä noita sähköiskuja. Mutta noi valtimokivut on mysteeri ja niistä oon lääkäriin menossa ensiviikolla.

Vierailija
22/23 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samaa jomotusta oikealla puolella!! Olen sanonut näistä jo teini-ikäisenä lääkärissä, toteavat vain että luultavasti jotain flunssaa. Vaikka siis en ole ollut yhtään sairas.

Kipu on jomottavaa mutta viiltävää voimakkuudeltaan. Lamauttaa toiminnan pariksi minuutiksi kokonaan.

Ihmeellistä.

Joskus noita tuli jopa päivittäin, nyt en muista onko ollut tänä vuonna ollenkaan. Olen jo 36v.

Muuten mun yleisvointi on aina ollut hyvä. Liikun paljon jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin oikealla puolella ohimoa sykkii ja kaulavaltimossa outo tunne välillä. Itse laitan oman oireiluni niskajumin piikkiin. Pitkään on ollut niska-hartiaseutu ihan lukossa ja jännityspäänsärkyä. Kokeile käydä hierojalla ja jos ei ala auttamaan niin lääkäriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme