Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaulavaltimon kohtaan sattuu välillä?

Vierailija
17.10.2016 |

Oon kolmekymppinen nainen ja mulla on jo useamman vuoden (yli viiden vuoden ainakin) ajan tullut tällaisia ihmeellisiä kipukohtauksia kaulan vasemmalle puolelle siihen kohtaan, jossa kaulavaltimo sykkii ja jossa on kai joku imusolmuke. Joskus on ollut samaa oikeallakin puolella, mut tosi harvoin. Kipu tuntui alkuaikoina yleensä vain ihan hetken, muutaman sekunnin. Nykyään se on tuntunut välillä vähän kauemminkin, muutaman minuutin ehkä. Välillä on kuin tulisi joku "kaulajysäri", semmoista riipivää/sykkivää/jomottavaa kipua. Sen kestän kyllä, mutta on silti usein kuitenkin niin kovaa, että älähdän "au" ja/tai jään pitelemään sitä kohtaa. Se saattaa tulla ihan muuten vainkin, mutta olen huomannut, että jos rehkin jotain, on kiire/stressiä, kiukuttaa, tuulee ulkona eikä ole kaulahuivia, se saattaa silloin helposti tulla. Se kohta yleensä aina kivun tullessa myös pullottaa, ihan kuin siellä olisi joku iso pahkura. Joskus se pullottaa muuten vain, välillä on normaali.

Lääkärissä kävin tästä joskus ja lääkärikin sen tunsi. Epäili, että saattaisi olla jotain vakavaakin esim. aneurysma ja laittoi kiireelliseen ultraan. Kaula ultrattiin ja verisuonet ultrattiin. Mitään ei löytynyt. Tosin kohta ei juuri silloin pullottanutkaan eikä sattunut.
Mitä ihmettä tämä voi olla? Ei ehkä kuitenkaan (toivottavasti) mitään vakavaa, kun hengissä olen vielä näin viiden vuoden jälkeen.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika omituiselta. Voikohan imusolmuke aina välillä pullistua jostain syystä hetkellisesti ja silloin painaa kaulavaltimoa? Siitä kipu? Tai voikohan kaulavaltimo pullistella satunnaisesti?

Ei hajuakaan siis oikeasti, kunhan arvailen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
4/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen taas... Eikö kellään tosiaan ole ollut ikinä vastaavaa? Tai eikö kellään ole tietoa, mitä tämä voisi olla?

Vierailija
5/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kaulajumi?

Vierailija
6/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos edelleen vaivaa ni kantsisko mennä uudestaan lääkäriin?

Vierailija
7/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi tietää mistä johtuu ja miten kipua voisi vähentää!

Minulla on aivan sama juttu, paitsi aina oikealla puolella. Ja välillä tosiaan ajoittainen imusolmukkeen (?) turpoaminen kaulan alaosassa on myös kiusallista, ja sen piilottelu huivilla hankalaa. Harmittaa kun ihmiset kauhistelee, mikä patti mulla on, eikai se ole syöpä ja voi vastata vain että en tiedä.

Lääkäri ei osannut oikein mitään sanoa (ulkomaalainen) mutta tuskin kovin vaarallista, kun verenkuva aika normaali ja mullakin ollut useamman vuoden ja olen edelleen elossa.

Vierailija
8/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aivan sama juttu, paitsi aina oikealla puolella. Ja välillä tosiaan ajoittainen imusolmukkeen (?) turpoaminen kaulan alaosassa on myös kiusallista, ja sen piilottelu huivilla hankalaa. Harmittaa kun ihmiset kauhistelee, mikä patti mulla on, eikai se ole syöpä ja voi vastata vain että en tiedä.

Lääkäri ei osannut oikein mitään sanoa (ulkomaalainen) mutta tuskin kovin vaarallista, kun verenkuva aika normaali ja mullakin ollut useamman vuoden ja olen edelleen elossa.

verenkuva aika normaali??

Vierailija
9/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös 30v nainen, jolla on välillä noita kipukohtauksia. Harvakseltaan niitä tulee, yleensä monta viikkoa väliä. Useimmiten kipu sykkii kaulan oikealla puolella, kestää muutaman sekunnin, olen myös yhdistänyt sen johonkin isoon verisuoneen, että olisi sieltä lähtöisin kun voimakas kipu tosiaan sykkii. Pari kertaa tällainen samanlainen kipu on tuntunut myös peukalonhangassa ja häpyhuulen sisällä/nivusessa. En ole koskaan käynyt lääkärissä tämän vuoksi, ihmetellyt vaan. En ole myöskään huomannut mitään turpoamista/pattia kipualueella, vaikka kaulassa tietenkin aina noita imusolmukkeita tuntuu. Itsellä näitä kipukohtauksia on ollut noin 10 vuotta.

Onko ap:lla tai muilla tästä vaivasta kärsivillä ollut noita kiputuntemuksia muualla kuin kaulassa?

Vierailija
10/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kiinnostaisi tietää, kuinka usein teillä muilla on näitä kipukohtauksia?

-edellinen

Vierailija
11/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös 30v nainen, jolla on välillä noita kipukohtauksia. Harvakseltaan niitä tulee, yleensä monta viikkoa väliä. Useimmiten kipu sykkii kaulan oikealla puolella, kestää muutaman sekunnin, olen myös yhdistänyt sen johonkin isoon verisuoneen, että olisi sieltä lähtöisin kun voimakas kipu tosiaan sykkii. Pari kertaa tällainen samanlainen kipu on tuntunut myös peukalonhangassa ja häpyhuulen sisällä/nivusessa. En ole koskaan käynyt lääkärissä tämän vuoksi, ihmetellyt vaan. En ole myöskään huomannut mitään turpoamista/pattia kipualueella, vaikka kaulassa tietenkin aina noita imusolmukkeita tuntuu. Itsellä näitä kipukohtauksia on ollut noin 10 vuotta.

Onko ap:lla tai muilla tästä vaivasta kärsivillä ollut noita kiputuntemuksia muualla kuin kaulassa?

Minulla! Aivan samoissa paikoissa :o

Vierailija
12/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ehdin ajatella olenko ainoa kummajainen...

En oikein osaa sanoa, onko muualla ollut tällaista. Joskus tulee ehkä vähän samankaltainen "jysäri" ohimoon, mut harvemmin. Taisi muuten sittenkin olla joskus vielä jossain, kun nyt aloin muisteleen joskus ihmetelleeni, että nyt tuli vastaava tunne. Olisko ollut kerran kans johonkin kohtaan kädessä, en oo varma?

Joskus on kausia, että tulee melkein joka päivä ja joskus muutamia kertoja päivässäkin. Sit taas voi mennä just viikkoja, ettei tuu mitään. Voimakkuus myös vaihtelee pienestä epämukavuudesta tosi kovaan "iskuun". Samoin se kesto vaihtelee. Voi mennä sekunnissa ohi tai jäädä juilimaan.

Ootteko huomanneet mitään yhtenevää aikaa kuukautiskiertoon? Mulla tuli joskus näitä aina vähän ennen kuukautisia. Voiskohan olla jotain hormonaalista..?

Ei tää tosiaan muuten haittaa silleen, mut vähän pistää miettiin, että mistä ihmeestä tää johtuu, kun ei lääkärikään osannut sanoa?

Ap

Vierailija
13/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui, sulla oikein niin iso, että muut huomaa? Mulla erottuu vain, jos kokeilee tai ehkä sit jos oikein neuvoisin katsomaan. Sun kantsis varmasti myös mennä ultrauttaan kaula ja verisuonet siitä kaulasta.

Vierailija
14/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui, sulla oikein niin iso, että muut huomaa? Mulla erottuu vain, jos kokeilee tai ehkä sit jos oikein neuvoisin katsomaan. Sun kantsis varmasti myös mennä ultrauttaan kaula ja verisuonet siitä kaulasta.

Vastaajana siis ap

Vierailija
15/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla kyllä ole ikinä tuommoista ollut.

Mites lymfooma oireilee? Onko siinä tuollaista?

Vierailija
16/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida lymfooma oirehtia tällä tavalla, useita vuosia jo kestänyt ja välillä pitkiäkin taukoja, eikä muita oireita.

Vierailija
17/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos on niitä muitakin oireita? Mulla on ollut vuoroin selittämätöntä laihtumista, viime aikoina tosin lähinnä lihomista... Se ei kyllä taida sopia ainakaan lymfoomaan. Sitten on ollut joskus yöhikoilua, viime aikoina ei, mutta muuten on päivisin liikahikoilua ihan mitättömistäkin. Väsymys taitaa olla aika krooninen olotila, samoin yleinen voimattomuus. Tai siis voimaa tavallaan on sillai, että jaksan nostaa tosi painaviakin juttuja, mutta ykskaks saattaa vaikka käsistä ja jaloista voimat hävitä kesken jonkin suorituksen. Hiuksia lähtee tosi paljon ja ne on ihan ohentuneet.

Noiden valtimokipujen lisäksi tulee joskus sellaisia "sähköiskuja" tai ikäänkuin sisäisiä kovia neulanpistoja eri puolille kroppaa. Ne on kanssa tosi ilkeitä ja hämäävät myös sekä aiheuttavat joskus kiusallisia tilanteita, kun ykskaks säpsähdän niiden takia aika kovastikin.

Vierailija
18/23 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
20/23 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös juuri tuollaista!

Lisäksi joskus kutiaa kaulasta noista kohdin jostain tosi syvältä, kuin sisältä päin. Raapiminen ei auta, pitää oikein hangata/hieroa siitä päältä, mutta sekään ei oikein auta. Mitähän tämä on? Menee kyllä jonkin ajan kuluttua aina ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi