Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilaisten deittailutyylien yhteensovittaminen, kokemuksia?

Vierailija
17.10.2016 |

Nykyisin monilla on tapana deittailla useita ihmisiä samanaikaisesti. Itse en toimi näin, koska tavoittelen syvällistä ja läheisyyteen perustuvaa parisuhdetta, ja tunnen itseni siinä määrin hyvin että tiedän menettäväni mahdollisuuteni löytää tällaisen suhteen, jos yritän tutustua moniin miehiin samanaikaisesti. Aiemmat suhteeni ovat olleet samoin ajattelevien miesten kanssa ja onnistuneet hyvin.

Nyt kuitenkin olen tavannut miehen, jolla on omastani poikkeava deittailutyyli. Käytännössä tilanne eroaa aiemmista mm. seuraavasti:

1. Tutustuminen on paljon hitaampaa, kun mies käyttää aikaa tutustuakseen muihinkin, ja hänen aikansa on kuitenkin hyvin rajallista. Samoin on omakin aikani, ja jo siksikään en edes yritä deittailla monia samaan aikaan.

2. Suhteen muodostuminen läheiseksi tapahtuu hitaasti siitä huolimatta että potentiaalia siihen voisi olla todella paljon. Aiemmissa tapailuissani tämä kehitys on riippunut tuosta potentiaalista eikä muista seikoista, jolloin on ollut helppoa erottaa aika nopeasti, kenen kanssa kannattaa yrittää ihan tosissaan pitkää suhdetta. Muut tapailut on siksi ollut helppo laittaa poikki jo aika alkuvaiheessa eikä niihin ole mennyt paljon aikaa, joten yhden tapailu kerrallaan ei ole ollut mitenkään vaikeaa vaikka jotkut niin väittävätkin. Sen potentiaalisen kanssa on sitten aika pian alettu syventää suhdetta.

3. Suhteesta on vaikeampaa rakentaa sellaista arjen turvasatamaa, jossa vallitsee ehdoton luottamus toiseen, kun kohdat 1 ja 2 ovat häiritsemässä asioiden kehittymistä ja valintojen tekemistä.

4. Se osapuoli, joka tapailee vain yhtä kerrallaan, on automaattisesti altavastaajan asemassa toiseen nähden, koska hänellä on taipumus kiintyä nopeammin (kun ei hajota huomiota ja kiinnostusta moniin kohteisiin). Tilanne vaatii häneltä hyvää itseluottamusta sekä itselle epätarkoituksenmukaisen harvan tapailuvälin sietämistä jne.

5. Monia tapaileva osapuoli voi herkästi kokea toisen ripustautuvan, koska asetelma on epätasapainoinen.

Oletteko keksineet keinoja helpottaa tällaisesta tilanteesta syntyviä vaikeuksia? Vai onko parempi rajata tapailukumppanit siten, että tapailee vain saman koulukunnan edustajia? Itse en haluaisi lopettaa nykyisen miehen tapailua vain tämän eroavaisuuden ja siitä johtuvien vaikeuksien vuoksi, koska hän on muilla tavoilla kanssani todella yhteensopiva ja uskon, että olisimme todella onnellisia yhdessä. En halua kuitenkaan yrittää saada häntä muuttamaan tyyliään enkä toisaalta itsekään muuttaa omaa tyyliäni. Mies on pettynyt ihmissuhteissaan niin monesti, että ei halua laittaa kaikkia munia kovin pian samaan koriin. Siksi hänen tyylinsä eroaa omastani, vaikka meillä muuten onkin aika samansuuntaiset ajatusmaailmat ja arvot.

Onko palstalla ketään, joka olisi kärsinyt tällaisesta tilanteesta mutta löytänyt siihen ratkaisuja tai ainakin helpotuksia?

Kommentit (4)

1/4 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 ja 2 eivät kyllä ole mitään kiveen kirjoitettuja totuuksia. Kyllä asiat voivat edetä hitaasti, vaikka ei tapailisi kuin yhtä ihmistä, ja toiseen voi hullaantua täysin, vaikka olisikin käynyt treffeillä useamman kanssa.

Olen aika leppoisa tyyppi, enkä jaksa ottaa stressiä tällaisista asioista. Minulle on ihan sama, tapaileeko nainen muita miehiä samaan aikaan, kunhan itse saan deittailusta irti sen, mitä olen hakemassa. On melkoista ajan ja energian hukkaa koettaa arvailla toisen ajatuksia ja aikomuksia.

Deittailusta ei myöskään kannata hakea "arjen turvasatamaa". Sitä varten ovat ystävät, harrastukset ja oma, mielekäs arki.

Vierailija
2/4 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu on tapailua. Heti kun tietty aste ylittyy on valmis luopumaan niistä mahdollisista muista deiteistä, jos on yhtään vakavalla mielellä liikkeellä. Mutta ei se välttämättä ekan tapaamisen jälkeen tapahadu.

Vaikka itse olisin käynyt treffeillä viikossa monen kanssa, niin en minä niistä välitä jos tosissani kiinnostun yhdestä.

Kuitenkin minusta olisi hyvin outoa tapailla jota kuta vakava suhde mielessä viikko- tai kuukausikaupalla ja samalla tapailla muita. Kyllä ne muut unohtuu heti kun innostuu toisesta enemmän.

Nyt tapasin jonkun kolmannen kerran ja olen ihan innoissani. Jos saisin vastakaikua niin riemuissani ilmoitan kaikille muille etten aio heitä enää tavata kuin enintään kaveripohjalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanska kirjoitti:

1 ja 2 eivät kyllä ole mitään kiveen kirjoitettuja totuuksia. Kyllä asiat voivat edetä hitaasti, vaikka ei tapailisi kuin yhtä ihmistä, ja toiseen voi hullaantua täysin, vaikka olisikin käynyt treffeillä useamman kanssa.

Olen aika leppoisa tyyppi, enkä jaksa ottaa stressiä tällaisista asioista. Minulle on ihan sama, tapaileeko nainen muita miehiä samaan aikaan, kunhan itse saan deittailusta irti sen, mitä olen hakemassa. On melkoista ajan ja energian hukkaa koettaa arvailla toisen ajatuksia ja aikomuksia.

Deittailusta ei myöskään kannata hakea "arjen turvasatamaa". Sitä varten ovat ystävät, harrastukset ja oma, mielekäs arki.

Jos voitaisiin verrata saman parin tapailua kahdella eri tyylillä, niin kyllä vain 1 ja 2 pätisivät. Tietenkin jos verrataan eri yksilöjä ja tilanteita toisiinsa, niin muutkin asiat vaikuttavat.

Arjen turvasatamaa en hae deittailusta, vaan haen deittailun avulla parisuhdetta joka toimisi turvasatamana. Sellaisena, johon pääsee elämän kaikenkattavaa epävarmuutta hetkeksi pakoon.

ap

4/4 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä syyltä aloittaa parisuhde, mutta varmasti jossakin on mies, joka haluaa samaa kuin sinä.