Lue keskustelun säännöt.
päiväkodissa moitittiin tytön hiuksia ja kehotettiin leikkaamaan lyhyeksi !
17.10.2016 |
täytyy sanoa, että olen melko sokissa.. vaikka onhan tuo hiusongelma omassakin tiedossa. nyt kuitenkin minulle sanottiin suoraan, että tyttö" erottuu liikaa joukosta ja voi jäädä ulkopuoliseksi". hiusten takia?!
tytöllä siis hento, ohut ja helposti takkuuntuva hiuslaatu. aamulla harjaan hiukset suoraksi ja tarhan eteisessä tyttö on taas kuin Uuno turhapuro! usein näyttää siltä, kuin hiuksia ei olisi ikinä pesty tai harjattu mikä ei tod. pidä paikkaansa.
ja tyttö haluaa pitää kiinni polkkamittaisista hiuksistaan, mieluiten kasvattaisi vielä pidemmiksi :( haluaa olla prinsessa, eikä prinsessoilla ole lyhyttä tukkaa..
4v kyseessä
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Provohan tämä on, onhan, mutta menköön.
Joo, kyllä leikki-ikäisille pitää opettaa henkiläkohtaisen hygienian ja siistin ulkoasun perussääntöjä, mutta ei jessus sentään jos pipon alla pöyhiytynyt pikkulapsen pehko on jollekin ongelma!
Saakaa sydänkohtaus letittäjät: minä en pakota lasta edes harjaamaan hiuksiaan arkena. Se on ulkonäköasia, ei puhtaus- tai terveysasia, joten en näe syytä pakottaa. Pyllyt, hampaat, kädet ja naamat pestään, suihkussa käydään, säänmukaisesti pukeudutaan, siirtymiä kävellään, ulkoillaan, ruuaksi on tarjolla mitä on ja nukkumisaikaan ei ole muita optioita.
Toki kehoitan, perustelen, kannustan, joskus olen sortunut valittamaankin, mutta en katso oikeudekseni pakottaa harjaamaan hiukset. Leipoessa tukka kiinni ja juhliin tms. mennessä on mun velvollisuus huolehtia "juhlaa arvostavasta" ulkoasusta, mutta omassa arjessaan (kerhossa, puistossa, kaverin luona) lapsi saa harjoitella. Ja pääsääntöisesti kyllä harjaa ihan oma-aloitteisesti ja pyytää tarvitaessa apua.
Jos lapsen A pörhöytyvä hiuslaatu on lapselle B ongelma niin että voi syrjiä, niin kumpihan heistä tarvitsee kasvatusta?