Työttömäksi jäänyt maksaa suomessa enemmän veroja kuin työssä käydessään?
Miksi työtön maksaa enemmän veroja kuin työssä käydessään?
20 % veroja työttömyyskorvauksesta.
Miksi? Mikä viisas logiikka tuohon työttömyyskorvauksilla sinnittelevien verotukseen kätkeytyy.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ihmetellä tukien saajien ja työttömien tyhmyyttä. Miksi ette hae muutosverokorttia sosiaalituille? Ei siitä aina mene se sama 20% vaikka se onkin jonkinlainen lähtökohta.
No tähän. Mun veroprosentti työmarkkinatuesta oli 8% muutoksen jälkeen.
Miten? Maksan 20% sovitellusta päivärahasta ja osa-aikatyöstä reilusti pienempää prosenttia.Sain veromätkyjä enkä palautuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niin pieni maa, että on merkillistä että siinä asuvien reilun viiden miljoonan ihmisen elintasoa ei muka saada kuntoon vaan iso osa kansalaisista sinnittelee leipäjonossa ja alle minimitoimeentulon, eli suoraan sanoen köyhyysrajan alapuolella.
Miksi?
Turistit ihmettelevät suomen leipäjonoja .
Häpeällistä.
Tyhmyyttä.
Osaamattomuutta.
Hassu kommentti. Miten maan koko liittyy asiaan? Miksi pienessä maassa olisi asiat helpompi saada kuntoon kuin suuressa? Ihan käsittämätöntä logiikkaa. Ei ihme, että olet työtön.
Missä kohta viittamassasi kommentissa kävi ilmi että sen kirjoittaja oli vailla töitä?
P.s Pienempi määrä on helpompi hahmotta kuin suuri.
Tämä koskee myös luettua informaatiota.
(Esimerkiksi kun ajattelee kuinka sinä mainitsemasi kommentin kirjoittajan yllättäen hahmotit).
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niin pieni maa, että on merkillistä että siinä asuvien reilun viiden miljoonan ihmisen elintasoa ei muka saada kuntoon vaan iso osa kansalaisista sinnittelee leipäjonossa ja alle minimitoimeentulon, eli suoraan sanoen köyhyysrajan alapuolella.
Miksi?
Häpeällistä.
Tyhmyyttä.
Osaamattomuutta.
Totta. 5 miljoonaa on yksi suurkaupunki maailmalla. Kaupunki! On selvääkin selvempää että verovaramme ja EU-tuet napataan parempiin taskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä saat kuitenkin enemmän veronpalautuksia. Sen takia ne pidättää sen 20%. Tosin voit aina pirauttaa verotoimistoon ja muuttaa erillisen veroprosentin valtion tuille
Siinäs soittelet, mutta siellä ne mitään prosentteja laske tässä asiassa.
Kävin juuri Verokortti verkossa -palvelussa ja tein muutosverokortin.
Olen saanut ansiotuloja tänä vuonna hieman alle 1000 euroa. Lisäksi olen saanut Kelan työttömyyspäivärahaa. Näillä tuloilla ja etuuksilla veroprosentikseni tuli 0 % ja muutosverokortti lähti nyt sekä Kelaan että keikkatyönantajalleni.
Katsotaan mitä tapahtuu. Jäin helmikuussa työttömäksi, enkä ole ikinä ennen saanut mitään tukia, joten en oikein tiedä näistä mitään. Olen keskittynyt vain työnhakuun (huonoin tuloksin). En suoraan sanottuna tiennyt, että minun ei ehkä tarvitsekaan maksaa työttömyysetuudestani 20 % veroja. Haukkukaa vain tyhmäksi ja tietämättömäksi, jos siltä tuntuu. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Häpeällistä.
Tyhmyyttä.
Osaamattomuutta.
Totta. 5 miljoonaa on yksi suurkaupunki maailmalla. Kaupunki! On selvääkin selvempää että verovaramme ja EU-tuet napataan parempiin taskuihin.
Moskovassa on lähes 12 miljoonaa.
Pelkästään Berliinissä noin 3 miljoonaa 500 tuhatta.
Istanbulissa lähes 9 miljoonaa.
Suomessa koko maassa reilu 5 miljoonaa ja asukkaita jonottaa selkeästi alle EUminimitoimeentulon leipäjonossa, vailla työtä. Alettu jo muuallakin ihmettelemään että mikä mättää..(katso alla)
Euroopan neuvostolta sapiskaa Suomelle liian matalasta sosiaaliturvasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä saat kuitenkin enemmän veronpalautuksia. Sen takia ne pidättää sen 20%. Tosin voit aina pirauttaa verotoimistoon ja muuttaa erillisen veroprosentin valtion tuille
Siinäs soittelet, mutta siellä ne mitään prosentteja laske tässä asiassa.
Kävin juuri Verokortti verkossa -palvelussa ja tein muutosverokortin.
Olen saanut ansiotuloja tänä vuonna hieman alle 1000 euroa. Lisäksi olen saanut Kelan työttömyyspäivärahaa. Näillä tuloilla ja etuuksilla veroprosentikseni tuli 0 % ja muutosverokortti lähti nyt sekä Kelaan että keikkatyönantajalleni.
Katsotaan mitä tapahtuu. Jäin helmikuussa työttömäksi, enkä ole ikinä ennen saanut mitään tukia, joten en oikein tiedä näistä mitään. Olen keskittynyt vain työnhakuun (huonoin tuloksin). En suoraan sanottuna tiennyt, että minun ei ehkä tarvitsekaan maksaa työttömyysetuudestani 20 % veroja. Haukkukaa vain tyhmäksi ja tietämättömäksi, jos siltä tuntuu. :)
Kuponkisi tulee takaisin mitä pikemiten.
Ansiosidonnaisesta päivärahasta menee vähintään 25% veroa, jos ei hae muutosverokorttia.
Minä mieluusti maksan korkean veroprosentin mukaan, koska silloin saa kunnolla veronpalautuksia ja sinä yhtenä kuukautena ei tarvitse hakea toimeentulotukea. Jos taas pääsee töihin, ne palautukset on vain plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ihmetellä tukien saajien ja työttömien tyhmyyttä. Miksi ette hae muutosverokorttia sosiaalituille? Ei siitä aina mene se sama 20% vaikka se onkin jonkinlainen lähtökohta.
Joo siitä vaan muuttamaan prosenttia ja seuraavana vuonna maksat jälkiveroja!
Miksiköhän mulla lähtee nyt yhtäkkiä ennakonpidätystä 34%?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Häpeällistä.
Tyhmyyttä.
Osaamattomuutta.
Moskovassa on lähes 12 miljoonaa.
Pelkästään Berliinissä noin 3 miljoonaa 500 tuhatta.
Istanbulissa lähes 9 miljoonaa.
Suomessa koko maassa reilu 5 miljoonaa ja asukkaita jonottaa selkeästi alle EUminimitoimeentulon leipäjonossa, vailla työtä. Alettu jo muuallakin ihmettelemään että mikä mättää..(katso alla)
Euroopan neuvostolta sapiskaa Suomelle liian matalasta sosiaaliturvasta
Kai ymmärrät että pieni mee kokoaa itse rahansa, jolla tulee toimeen
Mitä nämä suurkaupunkivertaukset tässä tekee?
Jos meillä olisi maa, jossa on 10 ihmistä. 4 käy töissä, 2 lasta käy koulua, 2 vanhusta ja yksi työtön.
Mistä näiden ihmisten elintaso tulee?
Luulisi olevan helppoa taata kymmenen ihmisen elintaso.
Saa lahjaksi satasen ja antaa siitä 25 euroa takaisin ja on suuri uhri ja päähän potkittu. Kyllä loiset uhriutua osaavat vaikkei jutuissa järjen hiventä.
Perustoimeentulo kuuluu sivistysvaltiossa kaikille. Ei se ole mikään "lahja".
Suoraan sanoen ja kiistatta niin onhan tuo on ihan älytöntä verottaa työttömyyskorvausta 20 prossaa.
"Ihmiset joutuvat usein käytännössä hakemaan toimeentulotukea, jotta he voisivat maksaa työttömyyskorvauksesta perityt verot. Tässä ei ole mitään järkeä", Helsingin yliopiston sosiaalipolitiikan professori Hiilamo sanoo.
Hiilamo toivoo, että työttömyyskorvausten verottamista pohdittaisiin samassa yhteydessä kun toimeentulotuen maksaminen siirretään kuntien sosiaalivirastoilta Kelan maksettavaksi.
Hassu kommentti. Miten maan koko liittyy asiaan? Miksi pienessä maassa olisi asiat helpompi saada kuntoon kuin suuressa? Ihan käsittämätöntä logiikkaa. Ei ihme, että olet työtön.