Arvioidaanko painosi oikein?
Minut arvioidaan aina 10 kg painavammaksi, hui! :D
Kommentit (18)
Minua on pidetty hoikempana kuin olen. Se varmaan johtuu siitä, että pidän väljiä vaatteita ja läksi on keskivartalossa, nilkat ja kädet taas on ohuet.
Mä taas painan 85kg (171cm), ja ihmiset arvioi että olisin 65-70. Näytän ihmeellisen hoikalta ollakseni niin tonnikeiju :D
Miksi joku arvioisi mun painon? Ehkä hiljaa päässään joo, mutta ei nyt ääneen.
Olen 181 cm nainen ja painan 71 kg. Suurin osa ei meinaa uskoa minun painavan yli 70 kg, vaan he luulevat minun olevan 55 kiloinen.
Pituus hämää.
Olen luustoltani raskasrakenteinen ja minulla on leveä keskivartalo, tästä johtuen minun on luultu painavan n. 15 kg enemmän.
Olen 173 cm ja 69 kg, arvioitu on yli 80-kiloiseksi.
Kyselettekö siis muilta kuinka painavilta/kevyiltä näytätte?!?
Yleensä arvioidaan alakanttiin. Näytän kai laihemmalta kuin olen.
Ei arvioida toisten painoja eikä pituuksia meidän ympyröissä. On muutakin puhuttavaa.
Miehillä ei tunnu olevan oikein käsitystä, paljonko painan. Naiset eivät ole minun kuulteni koskaan antaneet painoarviota.
Oon 166 cm pitkä ja painan 85 kg eli olen huomattavan lihava. Yksi kaverini kerran lohdutteli kun valitin painonnousua (joka osaltaan johtuu kortisonikuureista) ja sanoi, että "no haittaako se nyt jos painat vähän päälle 60 kg?" Juu, VÄHÄN päälle 60 kg. Vyötärö mulla on edelleen kapeahko mutta perseeni on aivan valtava. Jännää miten piti päästä näin isoksi että päärynästä tuli tiimalasivartaloinen :D
Vierailija kirjoitti:
En kysele, vaan painoni tullessa ilmi moni on hämmästynyt ja kertonut luulleensa minun olevan 40-kiloinen.
Lisäksi kerran jouduin sairaalaan, ambulanssissa tarvittiin painoni ja he olivat laittaneet painokseni 40 kg (olin sellaisessa tilassa ettei minulta voinut kysyä).
Mies luulee, että painan 10 kg vähemmän kuin hän, vaikka oikeasti painan 3 kg enemmän eli laihduttuani reilusti painan nyt 80 kg. En viitsi kertoa hänelle painoani, koska mies on sellainen lärppä, että painoani päiviteltäisiin hamaan hautaan saakka "olen aina ollut kokoa 38" -anopin luona. Hän kuuluu samaan sakkiin kuin jotkut entiset työkaverit, jotka huusivat "kauhuissaan" kansliassa "Tää työjakku on muka kokoa 32 ja mä hukun tähän!" Anoppi penkoi taannoin kirppikselle menevien vaatteiden kassia, kun se oli autossamme. "Ei täällä ole mitään MINULLE, kun kaikki vaatteet ovat niin SUURIA!" Ei kyllä oltu mitään hänelle tarjottukaan. Muut lihavat ehkä tietävät tunteen! ;)
Ilmeisesti painoni arvioidaan alakanttiin, tai sitten kaverit/tuttavat/painon arvioijat ovat vain olleet kohteliaita.
BMI:ni on muistaakseni jotain 30-33, ylipainoa siis noin 20 kilon verran. Ehkä painon tasainen jakautuminen päästä varpaisiin, hyvä kunto ja ei-löllyvä kroppa vaikuttavat siihen, miten painoni arvioidaan. Toisaalta laihdutettuani 15kg ja vaatekoosta 50/52 kokoon 46, ei juuri kukaan huomannut eroa :D. Se oli jokseenkin turhauttavaa ja motivaatiota alentavaa.
Olen 56-vuotias eikä tule mieleeni ainuttakaan tilannetta, jossa kukaan olisi arvioinut painoani, ainakaan ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta mulle on sanottu usein, että olen liian laiha, vaikka BMI on ihan reippaasti normaalin puolella. Sekä kun joskus satun mainitsemaan painoni, ei uskota. Kyllä he uskoisivat, jos näkisivät bikineissä, mutta ilmeisesti osaan käyttää hoikentavia vaatteita, niin ettei vatsamakkarat erotu.
Arvioidaan melkein 10 kg painavammaksi, koska "eihän kukaan aikuinen paina alle 50 kg". Olen 154/47. Välillä painan jopa 45 kg.
Minut arvioidaan yleensä 20 kiloa kevyemmäksi kuin todellisuudessa olen. Minulla on erittäin siro luusto ja lähes kaikki rasva on rinnoissa (H-kuppikoko) ja loput sitten lantiolla. Minulla on reisissä ja pakaroissa melko "isot" lihakset ja lihashan tutkitusti painaa enemmän kuin läski.
Ja olen alle 160 cm mutta painan n. 60 kg, suurin osa arvioi painokseni 40 kg.