Mikä minua vaivaa?
Mikä voisi selittää seuraavat oireet? Olen lihonut noin 9 kiloa kolmessa kuukaudessa. Lisäksi nykyään koko ajan ihme sumuinen ja väsynyt olo... Vaikka nukkuisin 8-9 tuntia yössä niin koko päivän ajan väsyttää. Enää ei riitä energiaa mihinkään, eikä mikään oikeastaan kiinnosta. Mieliala vaihtelee usein, yleensä kuitenkin olo masentunut ja tuntuu että mikään ei enää jaksa piristää. Lisäksi mm. ulkoisten muutosten takia itsetunto on huono, ja tuntuu etten ole minkään arvoinen.
Pitäisikö jo mennä lääkärin vastaanotolle?
Kommentit (14)
Mene ihmeessä lääkäriin. Minulla oli noilla oireilla kilpirauhasen vajaatoiminta.
Jos meet lääkäriin niin varaudu jo etukäteen siihen, että lääkäri epäilee masennusta ja tyrkyttää sulle masennuslääkkeitä. Jos haluat oikeasti selvittää, mistä tuollaiset oireet johtuu, suosittelen vaatimaan verikokeita joissa vähintäänkin mitataan kilpirauhasarvot. Mikäli arvot on lääkärin mielestä "kohdillaan/rajojen sisällä" etkä tarvitse hoitoa - älä usko. Arvot eivät aina kerro totuutta, oireista pitää jo harkita lääkitystä. Valitettavasti moni lääkäri kuitenkin uskoo sokeasti arvoihin ja laittaa tällaiset oireet mielummin masennuksen piikkiin, outoa.
Kilpirauhasarvot voi myös mittauttaa itse Cityterveydessä jos lääkäri ei suostu laittamaan lähetettä. Maksaa 20-30e. Lääkärin kyllä noilla oireilla pitäisi mitata arvot, mutta joskus sattuu kohdalle täysi ääliölääkäri, joten on hyvä tietää tästäkin mahdollisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos meet lääkäriin niin varaudu jo etukäteen siihen, että lääkäri epäilee masennusta ja tyrkyttää sulle masennuslääkkeitä. Jos haluat oikeasti selvittää, mistä tuollaiset oireet johtuu, suosittelen vaatimaan verikokeita joissa vähintäänkin mitataan kilpirauhasarvot. Mikäli arvot on lääkärin mielestä "kohdillaan/rajojen sisällä" etkä tarvitse hoitoa - älä usko. Arvot eivät aina kerro totuutta, oireista pitää jo harkita lääkitystä. Valitettavasti moni lääkäri kuitenkin uskoo sokeasti arvoihin ja laittaa tällaiset oireet mielummin masennuksen piikkiin, outoa.
Miksi edes mennä lääkäriin, jos on jo etukäteen päättänyt mikä vaivaa eikä kuitenkaan usko lääkäriä mikäli tämä ei ole samaa mieltä?
Masennusta tai kilpirauhasongelmia epäilen minäkin. Lääkäriin siis!
Masennus. Se on huomattavasti yleisempää kuin kilpirauhasongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasarvot voi myös mittauttaa itse Cityterveydessä jos lääkäri ei suostu laittamaan lähetettä. Maksaa 20-30e. Lääkärin kyllä noilla oireilla pitäisi mitata arvot, mutta joskus sattuu kohdalle täysi ääliölääkäri, joten on hyvä tietää tästäkin mahdollisuudesta.
Mut mitä auttaa tietää arvot ja se, että on kilpirauhasen kanssa ongelmia, jos ei saa lääkkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut mitä auttaa tietää arvot ja se, että on kilpirauhasen kanssa ongelmia, jos ei saa lääkkeitä?
Sitten tietty voi mennä uudestaan lääkäriin ja näyttää testituloksia.
Vierailija kirjoitti:
Raskaus.
Muuten hyvä, mutta olen mies.
T. ap
Laiskuus. Saamattomuus. Tyhmyys. Pukamat
AinoTietää kirjoitti:
Laiskuus. Saamattomuus. Tyhmyys. Pukamat
Taidat olla niitä samoja ihmisiä, jotka kuvittelee, että masennuksesta pääsee eroon syömällä terveellisesti ja menemällä lenkille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes mennä lääkäriin, jos on jo etukäteen päättänyt mikä vaivaa eikä kuitenkaan usko lääkäriä mikäli tämä ei ole samaa mieltä?
Saattaa käydä tsäkä ja heti eka lääkäri ottaa tosissaan. Meillä kilpirauhaspotilailla on useimmilla kokemus vähättelystä ja kaiken muun tarjoamisesta ennen kilpparivaivaa. Ensin masennus, sitten hormonit, sitten laiskuus ja luulosairaus.
Lääkäriin. Voisi olla kilprauhasen vajaatoimintaa.