Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomen vaatekaupoista saa vaatteita vain pissiksille ja tantoille?

Vierailija
15.10.2016 |

Eli ongelma on se, ettei vaatekaupoista löydy kivoja vaatteita naisille. Printtejä käytetään vain vähän ja ne ovat mitäänsanomattoman tylsiä. Mekkoja ja hameita (ihan vaan arkikäyttöön) löytyy todella vähän, valikoima on aivan surkea. Kyllästyttää käydä vaatekauppoja läpi, kun löydän todella harvoin nättejä vaatteita jotka eivät ole muovia.

Ostatteko siis vaatteenne ulkomaalaisista nettikaupoista, vai mistä? Pitääkö tässä alkaa itse ompelemaan vaatteensa? Mutta sitten tuleekin ongelmaksi kankaiden hankkiminen.

Argh! Saisi tämä Suomen nykymuoti jo uudistua!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ihan kivoja perus mekkoja ja puolipitkiä hameita kaipailisin ja kivoja yläosia ilman mitään napaan asti ylettyvää halkiota.

N23

Vierailija
2/8 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummia lyhyitä ja kaikenpaljastavia horovaatteita vaan myydään nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut epäillä tehdäänkö vaatteet tahallaan sopimattomiksi, että on pakko samalla ostaa 10 muuta vaatekappaletta voidakseen käyttää sitä yhtä?

Esim. rintaliivit on aika monella naisella. Aika moni vaate on tehty niin, ettei liivit käy niiden kanssa (hihat, kaulus tms). Osta uudet liivit.

Kangas on todella ohutta ja näkyy läpi. Osta alle jokin ohut pusero, housut, mekko.

Kangas takertuu, osta alushame.

Hirveästi löytyy esim. 70-luvun tyylistä disco-yökerhoasua, joita tavallinen töissä tai koulussa kävijä ei tarvitse. Tai jotain sähköisiä tekokuiturytkyjä, ja se kangas. Joko paksua, kankeaa ja jokaisen karvan ja nukan keräävää, tai sitten takertuvaa, sähköistyvää ja tahmeaa.

Esim. jos haluat mekon, jossa on puolipitkät tai 2/3 hihat sekä midimitta niin vaikeaksi menee. Tuollaista mekkoa kun voi pitää ilman muita lisukkeita, enkä nyt tarkoita mitään burleskimekkoa vaan esim. kotelomekkoa tai skater-mallista yksinkertaista perusvaatetta laadukkaalla kankaalla ja muutamalla selkeällä värivaihtoehdolla.

Vierailija
4/8 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tänään polvipotuisen viskoosimekon äityisvaateosastolta, enkä ole siis raskaana. Se oli ainut ei-horomittainen, ei-muovinen mekko koko hemmetin puljussa. Aivan käsittämätöntä!

Vierailija
5/8 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ongelma on se, ettei vaatekaupoista löydy kivoja vaatteita naisille. Printtejä käytetään vain vähän ja ne ovat mitäänsanomattoman tylsiä. Mekkoja ja hameita (ihan vaan arkikäyttöön) löytyy todella vähän, valikoima on aivan surkea. Kyllästyttää käydä vaatekauppoja läpi, kun löydän todella harvoin nättejä vaatteita jotka eivät ole muovia.

Ostatteko siis vaatteenne ulkomaalaisista nettikaupoista, vai mistä? Pitääkö tässä alkaa itse ompelemaan vaatteensa? Mutta sitten tuleekin ongelmaksi kankaiden hankkiminen.

Argh! Saisi tämä Suomen nykymuoti jo uudistua!

Samaa mieltä, kuosit on olleet aika tylsiä nyt viime kesänä/syksyllä. Parhaat vaatelöydöt oon tehnyt kirpparilta. Siitä vaan kiertelemään niin saat vaihtelua:) Jonkun verran myös oon tilannut Zalandolta.

Vierailija
6/8 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytte väärissä kaupoissa. Aleksi 13, Your Face, Mango, Zara ja Vila. Näistä ainakin löytyy puolihameita ym ihan kivoja vaatteita töihin.

Vierailija
7/8 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. Ikävä kyllä, tarjonta taitaa kertoa jotain myös siitä, mihin kysyntä Suomessa on keskittynyt. Olen päättänyt, etten osta mitään läpinäkyvää tai yläosia, jotka eivät peitä normaaleja rintaliivejäni, joten vaatekaupat on nykyään nopeasti kierretty. Itsellä on viimeisen parin vuoden ajan ollut etsinnässä myös noita #3:n mainitsemia 3/4-hihaisia midimekkoja (kuinkas sattuikaan!). Mielellään suht arkisia, peittäviä ja hyvää materiaalia, mutta ne muutamat, joita olen löytänyt, ovat sitten jotain huonosti istuvia telttoja. Vielä jaksan uskotella itselleni, että hyvää kannattaa odottaa... :D

Vierailija
8/8 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eleganssi ja aikuismainen tyylikkyys on suomessa vielä ihan lastenkengissä. Täällä eletään vieläkin niinkuin jossain post-neuvostoliitto-maassa, eli käytännössä meillä on omat versiot slav-suiteista ja niistä ei meinata päästä eroon ei sitten millään. Ja tätä ankeudessa piehtarointia vielä sitten puolustellaan tyyliin "rumat ne vaatteilla koreilee höhö".

Jos mieli tekee niin suosittelen kaikille tyylistä kiinnostuneille että alatte ostamaan tavarat ulkomailta ja alatte tuomaan sitä tyyliä katukuvaankin. Varmasti saatte kuulla siitä sitten kunnianne kun tyylittömät alkaa ölisemään jotain typerää pskaa. Mutta mustien polyesterisäkkien aika on jo auttamattomasti ohi. Käykää kapinaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi