miksi miehet on niin kiinnostuneita autoista?
Kertokaapas miksi. Jo poikavauvat näyttävät tämän kiinnostuksen vaikka autoleluja ei edes ole tarjolla. Jos siinä on pyörät tai vähänkään neliskanttinen kelpaa autoksi.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua kyllä kiinnosta ollenkaan, ei ole edes ajokorttia T. Mies
Kunnon miehellä on ainakin se ajokortti. Kyllä autokin pitäisi löytyä. Tanhupetterit on sitten erikseen.
KUKAS se nyt niitä autoja arvostaakaan ? Onhan täällä ollut naiskirjoittajia aiemmissa ketjuissa,joiden aiheena on ollut 'onko ajokortiton mies turn-off?' (...eräille naisille niissä sellainen mies olikin todella BIG 'turn-off)
Eikö se muka ole juuri sitä seksismiä,että miehen pitäisi olla kaikessa naisten ennakko-odotusten shabloonan mukainen olento ? (Kaikilla naisillakaan muuten ei ole niitä täsmälleen samoja ennakko-odotuksia) Eli hillitön stereotypionti on kyseessä.
Toiset värkkää autoi, minä värkkään naisii.
Mä olen kiinnostunut autoista, mutta vain merkkiautoista. Pojalle osoittelen innoissani liikennevaloissa " kato tota ja tota" Olen 45-v nainen.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen mies on syntynyt kuninkaaksi. Eli kyseessä on valta. Mitä isompi vehje mitä pystyy ohjailemaan niin sen enemmän se tuo sitä vallan tunnetta.
Niin,sitäpä juuri:tunnetta. Se on kuitenkin kaikki vain sitä mainosmiesten luomaa illuusiota ja harhaa .
Nykyisiä suurimpiakin maansiirtokoneita ja -autoja kun pystyy ohjaamaan nainen ihan yhtä keveillä kädenliikkeillä ja jalan painalluksilla kuin mieskin.
Veivillä käynnistettävien,'kantti kertaa kantti' Fordien aikana oli toisin(joskin naiskuljettajia oli maailmassa jo silloinkin.)
Muistan Hesarista noin 15 vuotta sitten haastattelun,jossa Suomen silloin vanhin mies kertoi että alkuaikojen raitiovaunut vaativat, että kuljettajalla oli silloin oltava 'ruista ranteessa' .
Jarrukammet ym. säätöpyörät olivat raskaita vetää ja käsitellä .
No,se oli sata vuotta sitten se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua kyllä kiinnosta ollenkaan, ei ole edes ajokorttia T. Mies
Kunnon miehellä on ainakin se ajokortti. Kyllä autokin pitäisi löytyä. Tanhupetterit on sitten erikseen.
Kyllähän jokainen tietää mistä autoja löytyy,pelkkä tieto siitä ei kuitenkaan riitä. Pitää tehdä ostopäätös,kauppakirjat rekisteröidä,hoitaa vakuutukset ym. jne. ja ne jutut hoidellaan kyllä vain rahalla.
Oletko muuten ihan varma siitä ,että se ajokortin omaaminen sitten olisi joku ehdoton tae miehen jostain 'kunnollisuudesta' ? (Esim. kelvollisuudesta parisuhteeseen tai aviokumppanuuteen)
Oletko siis varma siitä että kaikki ne perheenhakkaajaisät tai raiskaajat ja pahoinpitelijät ja rikolliset olisivat muka kaikki vain jotain 'ajokortittomia lurjuksia' ?
Eikö auto ole nykyisin jo melkein kaikkien rikollisten keskeisimpiä työvälineitä,että pääsisi paikalta nopeasti poliiseja karkuun ?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kiinnostunut autoista, mutta vain merkkiautoista. Pojalle osoittelen innoissani liikennevaloissa " kato tota ja tota" Olen 45-v nainen.
Kaikkihan ne on jonkin merkkisiä.
Vierailija kirjoitti:
Se on meillä geeneissä.
Oliko se geeneissä myös esim. 125 vuotta sitten,eli silloin kun autoja ei vielä ollut liikenteessä missään ?
Mä olen kanssa kiinnostunut autoista, vaikken omista y-kromosomia tai kyrpää. :D
Ja tekniikka aina kiinnostanut muutenkin enemmän kuin akkojen ulkonäkö- ja muotilässytykset.
N28
Olen mies ja omistan ajoneuvonani ainoastaan vaihdepyörän (kuljetuskapasiteettia sille antaa joskus,tavarankuljetustarpeen vaatiessa sen perään viritetty maitokärry).
Ns. planeetta-vaihteisto pyörässäni on sen verran kinkkinen ,että vien sen kyllä suosiolla aina tarvittaessa tutulle pyöräkorjaamolle laitettavaksi ja huollettavaksi.
Samoin kuin ruohonleikkurini ja moottorisahan tarvittaessa niiden vastaaviin korjaamoihin.Aina on hoitunut nopeasti ja saanut pian taas laitteen käyttöön.
Miksi ostaisin liikaa mitään huoltotyökaluja ja varaisin niille tilaa? Käytän laitteita työkseni huolellisesti ja huollatan ne aina säännöllisesti kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöjen ja poikien aivot ovat jo syntymästä asti niin erilaiset että se selittää monet sekundaariset sukupuoliominaisuudet.
Suhde autoon ei kyllä ainakaan tiettävästi kuulu niihin.Sellaisen omistajuudesta nyt puhumattakaan. Omistaminenhan voi tulla esim. perintönä sellaiselle henkilölle ,joka millään omalla työllään ei millään kykenisi vastaavaa sellaista perimäänsä autoa hankkimaan.
Ajokortinkin voi opetusluvalla kohdennetusti suorittaa esim. isän (tai äidin) opetuksella,jos he arvelevat ja jotenkin kai osoittavat olevansa kykeneviä opettamaan ajotaidon hankkimisessa jälkikasvuaan.
Köyhät ja ajokortittomien vanhempien lapset saavat sensijaan maksaa koko lystin ihan viimeistä penniä,eli nykyisin senttiä myöten ja tekevät sen yleensä ensimmäisistä omista työpalkoistaan.
Minusta muuten nuo halvemmalla pääsevät ('cheep-skaters') perheet pystyisivät varmasti maksamaan paljon vaivattomammin ihan saman yleisen ajokoulun kuin ne köyhemmätkin joutuvat maksamaan, eivätkä tosiaankaan taloudellisen toimeentulonsa puolesta tarvitsisi (ainakaan niitä köyhiä enemmän) mitään maksuhelpotuksia pois kalliin ajokortin kokonaissummasta.
Tää on oikeesti aika mielenkiintonen aihe mistä ois kiva tietää enempi ja tarkemmin. Miks just pojat tykkää autoista ja esim sinisestä väristä ja urheilusta/ penkkiurheilusta enemmän? Ja miks naiset tykkää shoppailusta, kauneushoidoista, suklaasta, sisustamisesta jne enemmän? Siis tottakai nykyään varsinkin nää erot on ehkä pikkasen jo tasottunu, mut selkee ero silti on sukupuolten välillä, ois kiva nähä joku dokkari asiasta. En siis todellakaan haluu yleistää ite en esim. Ikinä oo jaksanu roikkuu vaatekaupoissa, mutta kyllä silti varmasti enemmistö shoppaajafanaatikoista on naisia.
Vierailija kirjoitti:
Tää on oikeesti aika mielenkiintonen aihe mistä ois kiva tietää enempi ja tarkemmin. Miks just pojat tykkää autoista ja esim sinisestä väristä ja urheilusta/ penkkiurheilusta enemmän? Ja miks naiset tykkää shoppailusta, kauneushoidoista, suklaasta, sisustamisesta jne enemmän? Siis tottakai nykyään varsinkin nää erot on ehkä pikkasen jo tasottunu, mut selkee ero silti on sukupuolten välillä, ois kiva nähä joku dokkari asiasta. En siis todellakaan haluu yleistää ite en esim. Ikinä oo jaksanu roikkuu vaatekaupoissa, mutta kyllä silti varmasti enemmistö shoppaajafanaatikoista on naisia.
Miksi sinäkään et (...ehkä) oikein pitäisi sopiva parisuhdekumppanina itsellesi miestä,joka istuisi kampaajalla joka toinen viikko ja ja kauneushoitolassa joka toinen ja kiertelisi mieliharrastuksekseen katselemassa itselleen uusimpia kivoja muotivaatteita kavereidensa kanssa,joiden kanssa vaihtaisi lisäksi meikkausvinkkejä ja kantaisi reissuiltaan kotiinne aina jotain uutta koriste-esinekrääsää ?
Nainen on eri kuin mies. Tämä tietysti harmittaa feministejä.