Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi miehet on niin kiinnostuneita autoista?

Vierailija
15.10.2016 |

Kertokaapas miksi. Jo poikavauvat näyttävät tämän kiinnostuksen vaikka autoleluja ei edes ole tarjolla. Jos siinä on pyörät tai vähänkään neliskanttinen kelpaa autoksi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on eri kuin mies. Tämä tietysti harmittaa feministejä.

Vierailija
22/33 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua kyllä kiinnosta ollenkaan, ei ole edes ajokorttia T. Mies

Kunnon miehellä on ainakin se ajokortti. Kyllä autokin pitäisi löytyä. Tanhupetterit on sitten erikseen.

KUKAS se nyt niitä autoja arvostaakaan ? Onhan täällä ollut naiskirjoittajia aiemmissa ketjuissa,joiden aiheena on ollut 'onko ajokortiton mies turn-off?' (...eräille naisille niissä  sellainen mies olikin todella BIG 'turn-off)

Eikö se muka ole juuri sitä seksismiä,että miehen pitäisi olla kaikessa  naisten  ennakko-odotusten shabloonan mukainen olento ? (Kaikilla naisillakaan  muuten ei ole niitä täsmälleen samoja ennakko-odotuksia) Eli hillitön stereotypionti on kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset värkkää autoi, minä värkkään naisii.

Vierailija
24/33 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kiinnostunut autoista, mutta vain merkkiautoista. Pojalle osoittelen innoissani liikennevaloissa " kato tota ja tota" Olen 45-v nainen.

Vierailija
25/33 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen mies on syntynyt kuninkaaksi. Eli kyseessä on valta. Mitä isompi vehje mitä pystyy ohjailemaan niin sen enemmän se tuo sitä vallan tunnetta.

Niin,sitäpä juuri:tunnetta. Se on kuitenkin kaikki vain sitä  mainosmiesten luomaa  illuusiota ja harhaa .

Nykyisiä suurimpiakin maansiirtokoneita ja -autoja kun pystyy ohjaamaan nainen ihan yhtä keveillä kädenliikkeillä ja jalan painalluksilla  kuin mieskin.

Veivillä käynnistettävien,'kantti kertaa kantti' Fordien aikana oli toisin(joskin naiskuljettajia oli maailmassa jo silloinkin.)

Muistan Hesarista noin 15 vuotta sitten haastattelun,jossa Suomen  silloin vanhin mies kertoi että alkuaikojen raitiovaunut vaativat, että kuljettajalla oli silloin  oltava 'ruista ranteessa' .

Jarrukammet ym. säätöpyörät olivat raskaita vetää ja käsitellä .

No,se oli sata vuotta sitten se.

Vierailija
26/33 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua kyllä kiinnosta ollenkaan, ei ole edes ajokorttia T. Mies

Kunnon miehellä on ainakin se ajokortti. Kyllä autokin pitäisi löytyä. Tanhupetterit on sitten erikseen.

Kyllähän jokainen tietää mistä autoja löytyy,pelkkä tieto siitä ei kuitenkaan riitä. Pitää tehdä ostopäätös,kauppakirjat rekisteröidä,hoitaa vakuutukset ym. jne. ja ne jutut hoidellaan kyllä vain  rahalla.

Oletko muuten ihan varma siitä ,että se ajokortin omaaminen sitten  olisi joku  ehdoton tae miehen jostain 'kunnollisuudesta' ? (Esim. kelvollisuudesta parisuhteeseen tai aviokumppanuuteen)

Oletko siis varma siitä että kaikki ne perheenhakkaajaisät tai raiskaajat ja pahoinpitelijät ja rikolliset olisivat  muka kaikki vain jotain 'ajokortittomia lurjuksia' ?

Eikö auto ole nykyisin jo melkein kaikkien  rikollisten keskeisimpiä työvälineitä,että pääsisi paikalta nopeasti poliiseja karkuun ?

Vierailija
27/33 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kiinnostunut autoista, mutta vain merkkiautoista. Pojalle osoittelen innoissani liikennevaloissa " kato tota ja tota" Olen 45-v nainen.

Kaikkihan ne on jonkin merkkisiä.

Vierailija
28/33 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on meillä geeneissä.

Oliko se geeneissä  myös esim. 125 vuotta sitten,eli silloin kun autoja ei vielä ollut liikenteessä missään ?

Vierailija
29/33 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa kiinnostunut autoista, vaikken omista y-kromosomia tai kyrpää. :D

Ja tekniikka aina kiinnostanut muutenkin enemmän kuin akkojen ulkonäkö- ja muotilässytykset.

N28

Vierailija
30/33 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja omistan ajoneuvonani ainoastaan vaihdepyörän (kuljetuskapasiteettia sille antaa joskus,tavarankuljetustarpeen vaatiessa sen perään viritetty maitokärry).

Ns. planeetta-vaihteisto pyörässäni  on sen verran kinkkinen ,että vien sen kyllä suosiolla  aina tarvittaessa tutulle pyöräkorjaamolle laitettavaksi ja huollettavaksi.

Samoin kuin ruohonleikkurini ja moottorisahan tarvittaessa niiden  vastaaviin korjaamoihin.Aina on hoitunut nopeasti ja saanut pian taas laitteen käyttöön.

Miksi ostaisin liikaa mitään huoltotyökaluja ja varaisin niille tilaa? Käytän laitteita työkseni huolellisesti ja huollatan ne aina säännöllisesti kuntoon.

Vierailija
31/33 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöjen ja poikien aivot ovat jo syntymästä asti niin erilaiset että se selittää monet sekundaariset sukupuoliominaisuudet.

Suhde autoon ei kyllä ainakaan tiettävästi kuulu niihin.Sellaisen omistajuudesta nyt puhumattakaan. Omistaminenhan voi tulla esim. perintönä sellaiselle henkilölle ,joka millään omalla työllään ei millään kykenisi vastaavaa sellaista perimäänsä autoa hankkimaan.

Ajokortinkin voi opetusluvalla kohdennetusti suorittaa esim. isän (tai äidin) opetuksella,jos he arvelevat ja jotenkin kai osoittavat olevansa kykeneviä opettamaan ajotaidon hankkimisessa jälkikasvuaan.

Köyhät ja ajokortittomien vanhempien lapset saavat sensijaan maksaa koko lystin ihan viimeistä penniä,eli nykyisin  senttiä myöten ja tekevät sen yleensä  ensimmäisistä omista  työpalkoistaan.

Minusta muuten nuo halvemmalla pääsevät ('cheep-skaters') perheet pystyisivät varmasti maksamaan paljon vaivattomammin ihan saman yleisen ajokoulun kuin ne köyhemmätkin joutuvat maksamaan, eivätkä tosiaankaan taloudellisen toimeentulonsa puolesta tarvitsisi (ainakaan niitä köyhiä enemmän) mitään maksuhelpotuksia pois  kalliin ajokortin kokonaissummasta. 

Vierailija
32/33 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on oikeesti aika mielenkiintonen aihe mistä ois kiva tietää enempi ja tarkemmin. Miks just pojat tykkää autoista ja esim sinisestä väristä ja urheilusta/ penkkiurheilusta enemmän? Ja miks naiset tykkää shoppailusta, kauneushoidoista, suklaasta, sisustamisesta jne enemmän? Siis tottakai nykyään varsinkin nää erot on ehkä pikkasen jo tasottunu, mut selkee ero silti on sukupuolten välillä, ois kiva nähä joku dokkari asiasta. En siis todellakaan haluu yleistää ite en esim. Ikinä oo jaksanu roikkuu vaatekaupoissa, mutta kyllä silti varmasti enemmistö shoppaajafanaatikoista on naisia.

Vierailija
33/33 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on oikeesti aika mielenkiintonen aihe mistä ois kiva tietää enempi ja tarkemmin. Miks just pojat tykkää autoista ja esim sinisestä väristä ja urheilusta/ penkkiurheilusta enemmän? Ja miks naiset tykkää shoppailusta, kauneushoidoista, suklaasta, sisustamisesta jne enemmän? Siis tottakai nykyään varsinkin nää erot on ehkä pikkasen jo tasottunu, mut selkee ero silti on sukupuolten välillä, ois kiva nähä joku dokkari asiasta. En siis todellakaan haluu yleistää ite en esim. Ikinä oo jaksanu roikkuu vaatekaupoissa, mutta kyllä silti varmasti enemmistö shoppaajafanaatikoista on naisia.

Miksi sinäkään et (...ehkä) oikein pitäisi sopiva parisuhdekumppanina itsellesi miestä,joka istuisi kampaajalla joka toinen viikko ja ja kauneushoitolassa joka toinen ja kiertelisi mieliharrastuksekseen katselemassa itselleen  uusimpia kivoja  muotivaatteita kavereidensa kanssa,joiden kanssa vaihtaisi lisäksi  meikkausvinkkejä ja kantaisi reissuiltaan  kotiinne aina  jotain uutta  koriste-esinekrääsää ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi