Miten aloittaa painonpudotus, jos tietää kaikkien ongelmien johtuvan ylipainosta?
Paino masentaa ja rasittaa terveyttä ja jaksamista, sosiaalisia suhteita. Olen umpikujassa, enkä jostakin syystä pysty nyt mihinkään. Hidas painonpudotus ei onnistu, ylipainoa on 20 kg virallisesti, mutta omaan hyvän olon painoon on 30 kiloa matkaa.
Pikakuuri houkuttelisi, mutta itsekuri ei nyt pidä, kun ahdistaa liikaa kaikki. Miten voin saada itseni psyykattua vauhtiin? Edes ensi alkuun pussikuurille?
Kommentit (9)
Elämä ei muutu täydelliseksi ja pngelmattomaksi, kun laihtuu. Helpommaksi toki ja olo on parempi.
Muut elämän osa-alueet pitää olla kunnossa jotta pystyy tekemään onnistuneen elämäntapamuutoksen. Laihtuminen helpottaa kieltämättä elämää muttei se onnea tuo. Kokemusta on
Pakota itsesi ulos, reippaalle kävelylenkille. Alkuun se on hitonmoista pakkopullaa, tiedän, mutta olo liikunnan ja raittiin ilman jälkeen on mahtava. Eikä minun ainakaan ulkoilun/urheilun jälkeen tee enää mieli herkkuja, vaan terveellistä ruokaa - eli win-win!
Pari viikkoa - kuukauden kun todella pakotat itsesi sinne ulos, siitä tulee jo tapa. Lupaan, ettet edes enää halua lopettaa. Ulkona tepastellessa pääkin kirkastuu ja henkisestikin tunnet olosi paremmaksi.
Vitonen jatkaa vielä, että ei ei ei pussikuureille, siitä sulle tulee vaan surkeampi olo.
Ulos vaan vaikkei huvittaiskaan, kyllä se siitä iloks muuttuu ;)
Ei, vaan ylipainoa sinulla on nimenomaan kaikkien ongelmien takia. Pakenet syömiseen.
Katso netflixistä forks over knifes, fat, sick and nearly dead, cowspiracy yms. Tulet järkyttyneen niin paljon että et enää pysyy vetämään mitään hamppareita.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan ylipainoa sinulla on nimenomaan kaikkien ongelmien takia. Pakenet syömiseen.
Niin, se on toi ilkeä kierre, mihin helposti joutuu... kun muut asiat ei ole kunnossa, alkaa kroppa lahoamaan. Itse ratkaisin asian lopulta niin, että "käänsin" kierteen suuntaa: aloin pitämään kropastani huolta, jolloin psyyke alkoi ikään kuin vahingossa parantumaan mukana. Suosittelen kokeilemaan :)
"Jostain syystä", niinpä. Mikä on tuo syy? Painonpudotus ei ehkä ole se mistä nyt kannattaisi aloittaa. Ensin muut asiat kuntoon. Laihuus itsessään myöskään ei tuo onnea tai esim. sosiaalisia suhteita.
t. 47 kg ja onneton