Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankki kysynyt luottotietoja monta kertaa ja keskellä yötä?

Lainaa on
15.10.2016 |

Minulla on päällä Asiakastiedon tietovahti, eli saan tiedon jos joku käy katsomassa luottotietojani.
Minulla ( tai meillä) on pankissa monta eri lainaa ( omaa + yrityslainaa + luottokortti). Luottotietojani on kysytty eilisen ja tämän päivän aikana ( jopa keskellä yötä) 4 kertaa, luotonvalvonnan puitteissa. Laitoin sitten miehellenikin samaisen vahdin, niin myös hänen tiedot on tarkistettu samalla kellonlyömällä kuin minun tiedot..

Onkohan niillä joku automaatti millä ne näitä tarkistaa vai onko siellä oikeasti joku henkilö keskellä yötä töissä? Arvelen että tarkistelevat kaikki lainat mutta luulisi että yhdellä tarkistuksella asia selviää? Tai sitten jos on joku automaatti niin se tarkistaa kaikkien lainojen tiedot vain automaattisesti, jos on jotkut ajot päällä?
Lisään vielä että merkintöjä on o kpl että siitä ei ole kyse että luottotiedot olisi menneet :)

Tietovahti on minulla siksi että jos joku varastaa identiteettini ja hakee nimissäni lainaa tms. niin saan heti tiedon jos luottotietojani on kysytty. Mielestäni tosi kätevä juttu!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat hieman vainoharhaiselta, mutta tuo vekkuli tietovahtihan kertoo myös kuka niitä luottotietoja kysyi ja miksi. Ilmeisesti identiteettisi on tosiaan varastettu ja nimissäsi on viime yönä otettu 5 pikavippiä tai osamaksua.

Vierailija
2/6 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat hieman vainoharhaiselta, mutta tuo vekkuli tietovahtihan kertoo myös kuka niitä luottotietoja kysyi ja miksi. Ilmeisesti identiteettisi on tosiaan varastettu ja nimissäsi on viime yönä otettu 5 pikavippiä tai osamaksua.

No minun mielestä tuossa ei ole mitään vainoharhaista, riittää että joku saa sun henkilötunnuksen selville, niin pystyy tilaamaan sun nimissä tavaraa laskulle.

Ja aphan kertoi jo aloitusviestissä että kyselijä on ollut pankki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on palanu luottotiedot. Eipähän tartte panikoida tälläisiäkään.

:)

Vierailija
4/6 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vuoteen 2016, joku tietokone niitä tarkistelee.

Vierailija
5/6 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan joka lainalle ajettu oma tarkistus? Eikö se tietokone tajua yhdellä tarkistuksella ettei henkilöllä ole merkintöjä?

Vierailija
6/6 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen lainaaja kirjoitti:

Onkohan joka lainalle ajettu oma tarkistus? Eikö se tietokone tajua yhdellä tarkistuksella ettei henkilöllä ole merkintöjä?

No samahan se sille on. Ei se ole mikään virkailija joka selaa fyysistä arkistokaappia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi