Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jättäytyä pois sukujuhlista?

Vierailija
15.10.2016 |

Tuli kutsu sukujuhliin. Lapsen ristiäiset, lapsen isä on mukava, mutta äiti sen sijaan hyvin vaikea. Tuo äiti on lähestulkoon katkaissut välinsä kaikkiin ja karsinut miehensä tuttavapiiriä raskaalla kädellä. Hän kun ei pidä kaikista. Rakkaus kai tekee ihmisen sokeaksi, kun tuollaiseen suostuu. Mies on siis mieheni veli ja molemmat ollaan sillä mielellä, että tekisi mieli jättää juhlat väliin tuon vaimon takia. Miten tuollaisissa juhlissa ollaan, miten tervehditään, jos toinen vihaa sinua sydämensä pohjasta? Itsellä ei ole oman suvun kesken ollut tuollaista niin koen nuo juhlat jotenkin todella raskaina.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ollaan asiallisesti, kuten aikuiset. Tullaan juhliin, onnitellaan, ihastellaan lasta - jonka juhlat ne ovat - kahvitellaan vähän, kehutaan sisustusta ja tarjoiluja ja sitten lähdetään kotiin.

Vierailija
2/11 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne juhlat on lapsen juhlat. Ei kälysi. Aikuiset ihmiset voivat käyttäytyä toisiaan kunnioittaen vaikka kemiat eivät pelaisikaan. Ei juhlassa ole pakko olla kauan. Lapsellista edes pohtia tällaista täällä. Ja varsinkin tuo kommentti "tuo äiti on lähestulkoon katkaissut välinsä kaikkiin...". Ei ole pakko pomppia jonkun pillin mukaan, ja aloittajalla on omatkin aivot? Juhliin vaan, juhlimaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat vaan kalliin lahjan/annat rahaa vähintään 100 e. Käyt antamassa sen ovenraosta ja pahoittelet kiirettä. Näin on ainakin kutsuja tyytyväinen.

Vierailija
4/11 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta riippuu vähän siitä, haluatteko oikeasti lähteä sinne veljen ja tämän lapsen tueksi, menisittekö jos kyseessä olisi joidenkin muiden lapsesta? Itse olen ehkä siitä erikoinen, että en pietä kastajaisia kovin tärkeänä juhlana, kun en itsekkään muista, enkä välitä ketkä oli omissani paikalla. Enkä muutenkaan ole mikään suku juhlia, koska sukuni ei ole läheinen eikä pidä yhteyttä.  Jos jätätte menemättä, suuttuuko muut siitä ja kestättekö sen katkeruuden loppuelämänne?

Vierailija
5/11 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihmiset oikeasti käy juhlissa, vaikka tietää ettei ole toivottuja vieraita? Teeskentelee sen hetken ja lähtee kiroten kotiin. Kuulostaa kyllä aika ankealta tulevaisuudelta.

AP

Vierailija
6/11 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisimme mennä miehen veljen ja lapsen vuoksi sinne. Aika moni kutsutuista meidän lisäksi miettii, että onko sinne ihan pakko lähteä. Mutta kai se on pakko. Näkee ainakin, kannattaako niissä sukujuhlissa enää käydä.

AP

Vierailija
7/11 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi juhlia väliin kälyn takia, vaan menisin juhliin veljen ja hänen lapsensa takia, kälystä huolimatta. Mietipä itsekin, miltä miehestäsi tuntuisi, jos hänen veljensä jättäisi tulematta lapsenne juhliin siksi, että ei pidä sinusta? Tai miltä sinusta tuntuisi, jos omat sukulaisesi tekisivät samoin, koska eivät pidä miehestäsi?

Vierailija
8/11 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos miehesi mielestä veli ei ole tärkeä niin ei ole pakko mennä.

Vierailija
9/11 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen ymmärtää, että tuollaisessa pienessä perhejuhlassa vieraiden käytös pitkälti luo juhlaan joko hyvän tai huonon tunnelman. Jos kaikki mököttävät ja odottavat, koska käly jotakin ärähtää, niin ei sinne sitten kannata kenenkään lähteä. Mutta jos kunnioitatte lapsen isää (rakkaan miehesi veljeä), menette kaikki kutsutut sinne hyvällä mielellä ja TEETTE siitä hyvän kastejuhlan.

Vierailija
10/11 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan mennään. Etenkin kun mies on lähisukua ja hänestä pidätte. Te olette hänen tukenaan siellä, häntä varten.

Tai näin mä koen.. Veljeni vaimo on myös ns. hankala tapaus. Veli ei saisi esim pitää meidän perheeseen mitään yhteyttä, kun mä vien jatkuvasti veljeä väärille poluille. Kerran pyysin duunin jälkeen oluelle ja toisella kerralla Tallinnaan, kymmenen vuoden aikana. Veli itse rakastaa vaimoaan tuonkin vuoksi, kun pitää hänet ns. kaidalla polulla.

Tapaamiset ovat olleet yllättävän rentoja. Moikat ja sen jälkeen oikeastaan en edes noteeraa koko mimmiä. Ei se ole pahasti kilahtanut lastensa juhlissa.

Kerran rupes veljeä sättimään äitinsä kanssa. Lapsi sai synttärilahjaksi skootin ja lapsi halusi testata sitä tietty heti. Veli siihen, että ei nyt, kun on niin paljon pienempiä lattioilla ja muutenkin porukkaa paljon - ei mahdu sisällä.

Veli sai idean, kun herraväki käy tupakalla, niin siinä pääsee vartiksi ulos. Vain vartiksi, ei enempää. Lapsi tyytyi tähän.

Käly pääsi tilanteesta jyvälle ja alkoi huutamaan "jumalauta kesken juhlien sankari ei lähde ulos!" äitinsä säesti, että sellainen on kamalaa käytöstä.. Veljeni oli siinä hetkessä maailman turhin lapamato. Miksi hän ei osaa käytöstapoja?! Kälyä kuvotti veli ja hänen sukunsa (me siis siinä vieressä), kukaan muu ei voi saada noin typeriä ideoita. Vain mieheni helläkosketus sai mut pitämään suuni supussa. "älä pahenna tilannetta". Kuului kuiskaus.

Siitäkös se lapsi sitten sai omat raivarinsa. Isä lupas, äiti kielsi. On se nyt vittu, kun lasta pitää huudattaa! Tuumasi käly veljeäni syyttäen. Antoi lapselle luvan skootata sisällä.

Eikun taaperot ja vauvat syliin kiemurtelemaan ja varpaita varomaan. Iskihän siinä vielä sisarkateuskin päälle, kun vain synttärisankari sai skoottailla, eikä kukaan muu. Tämä oli myös kälyn idea. Tappelua vaan riitti, joten mä siinä sitten vetelin kahvini huiviin ja aloin tekemään lähtöä.

Sitähän sitten ihmeteltiin kovaan ääneen, että NYT JO? Joo, on tänään vielä sitä ja tota juttua. Ihan vaan piipahtamaan tultiinkin.

Olihan siellä käly kulta haukkunut mut, kun olen sellainen paska, ettei kotona vaan makaan (äityislomalla), mitään en tee, enkä mihinkään kivaan osallistu. Aina vaan tuollaisia "piipahduksia".

Siitä ärsyyntyneenä äitimme (joka on myös huonossa valossa, kun ei hoida lapsenlapsiaan, niin usein kun käly tahtoo) lähti. Hänet sitten tietenkin haukuttiin jälkeenpäin paskaksi mummoksi, jolla on vaan oma napa lähellä. Äidillä on viisi lasta ja kaikilla on lapsia. Tasapuolisesti jakaa aikaansa kaikille lastenlapsille, omat harrastukset, omat ystävät, niin ja duuni! Olisko hänellä yksi vapaa viikonloppu kuussa, kun tykkää tavata. Usein pyytää useamman lapsenlapsen samaan aikaan yökylään. Se ei kälylle käy, kun heidän lapset ansaitsee mummon jakamattoman huomion. Äiti on tuohon lähtenyt ja ottaa kerran kuussa noiden lapset pelkästään.

Me ollaan yritetty sovitella ja olla kivoja ja nättejä. Aina me tehdään väärin. Me ollaan pitkäpinnaisia ja pyritään välttämättään hankalia tilanteita, ehkä jopa kynnysmattoja toisinaan. Mulla on pari kertaa kuppimennyt nurin ja sen jälkeen olen mäkin osannut olla hankala. Eikä nuo seläntakana puhumiset mua satuta, kun tietää, että aina sillä on jälkipuheita. Mä en sen ihmisen kanssa tule toimeen, mutta yritän hoitaa noi vähät tapaamiset sivistyneesti.

Nyt innoistuin ehkä liikaakin. Pahoittelut. Hammasta purren eteenpäin. :)

Niin, eikä nuo käy missään meidän tai äitini juhlissa. Ei edes veli ja lapset. Muilla sisaruksilla tavataan sitten.

Vierailija
11/11 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen ymmärtää, että tuollaisessa pienessä perhejuhlassa vieraiden käytös pitkälti luo juhlaan joko hyvän tai huonon tunnelman. Jos kaikki mököttävät ja odottavat, koska käly jotakin ärähtää, niin ei sinne sitten kannata kenenkään lähteä. Mutta jos kunnioitatte lapsen isää (rakkaan miehesi veljeä), menette kaikki kutsutut sinne hyvällä mielellä ja TEETTE siitä hyvän kastejuhlan.

Minä en tykännyt ystäväni silloisesta miehestä. Ystäväni pyysi minua kummiksi ja ilomielin suostuin.

Ex oli rivo suustaan, arvosteli tuntemattomia ihmisiä, rasisti ja monta muuta seikkaa.

Mutta ristiäisissä oli siististi, kaikilla synttäreillä ei ja monessa muussa tilanteessa mutta tällöin keskityin aina lapseen.

Ei käly pilaa juhlaa läsnäolollaan. Hän on ehkä ilkeä mutta kyllä ristiäisissä käyttäytyy ja jos ei, se on hänen häpeä. Mene juhliin juhlimaan uuden elämän alkua, pientä lasta eikä katsomaan kuinka huonosti käly käyttäytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä