Voinko työttömänä mennä poikani kouluun tarkkailemaan oppilaiden käytöstä?
Olisin sellainen hiljainen sivusta seuraaja. Oikeasti kiinnostaa, onko se niin erilaista kuin omina kouluaikoina. Voisin raportoida teillekin tänne reaaliaikaista kuvaa nykyajan koulumaailmasta. Yläaste kiikarissa siis.
Kommentit (35)
Vanhempi voi milloin vaan mennä seuraamaan opetusta
Juu vanhempien illassa kerrottu jo moneen kertaan että tervetuloa tunneille seuraamaan opetusta.
Jos olisit osallistunut niin tietäisit tämänkin???
En mä siitä opetuksesta niin oo kiinnostunu, vaan oppilaiden käytöksestä. Itse uskon, että pari kuukautta läsnä paljastaa totuuden. Ap
kannattaa kuitenkin tarkistaa se raportointi sivistysjohtajalta tms...
Voit. Perusopetuslain mukaan opetus on avointa. Kuka tahansa voi mennä seuraamaan opetusta, kunhan ei häiritse eikä ole mitään asiallista syytä kieltää sitä.
Työttömyys ei vaikuta asiaan millään tavalla. Toisinaan on erikseen pyydetty jonkun häirikköoppilaan vanhempaa luokkaan.
Vierailija kirjoitti:
En mä siitä opetuksesta niin oo kiinnostunu, vaan oppilaiden käytöksestä. Itse uskon, että pari kuukautta läsnä paljastaa totuuden. Ap
No ei siellä paria kuukautta voi notkua! Eikä raportoida nettiin.
Eiköhän ihan viikkokin riittäisi, ei ne lapset jaksa kauan olla vieraskoreita.
Mutta oikeasti, omat lapset seiskalla ja ysillä ja on tässä kyllä silmät auenneet. Tämänkin viikon saldo on aikamoinen mitä ovat kertoneet siellä tapahtuneen ja me kuitenkin asutaan ns. paremmalla alueella.
Ehkä voit, mutta eikö se olisi tyhmä/noloa? Mieti nyt poikaasi: miten häneen suhtaudutaan sen jälkeen, kun äiti (?) käy tunneilla "tarkkailemassa käytöstä"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksei voi? Jos opetus kerran on ihan julkista, niin ei siitä millään saa realistista kuvaa lyhyemmässä ajassa.
Nimenomaan haluan nähdä mitä tapahtuu, kun vieraskoreudet on heitetty nurkkaan. Ap
Tuntien seuraaminen on ihan rutiinia.
Minua huvittaa kun sain täällä hiljan kuraa kun kerroin koulutodellisuudesta. Nyt yhtäkkiä silmät avautuvat...
Vierailija kirjoitti:
Ehkä voit, mutta eikö se olisi tyhmä/noloa? Mieti nyt poikaasi: miten häneen suhtaudutaan sen jälkeen, kun äiti (?) käy tunneilla "tarkkailemassa käytöstä"?
Ja muutenkin työttömyytesi saattaa olla pojallesi nolo asia. Ei ehkä sinulle itsellesi, mutta lapset ovat kovia arvostelemaan toisiaan ja kun muiden äidit ja isät ovat yleensä työelämässä, niin jonkun työttömyys voi olla "noloa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksei voi? Jos opetus kerran on ihan julkista, niin ei siitä millään saa realistista kuvaa lyhyemmässä ajassa.
Nimenomaan haluan nähdä mitä tapahtuu, kun vieraskoreudet on heitetty nurkkaan. Ap
Se häiritsee sitä koulutyöskentelyä. Ja voin ihan kertoa että ne häiriköt tod näk vain innostuu yleisöstä eivätkä työnnä kynttiläänsä vakan alle.
Lapseni vanhempainillassa opettaja ainakin oikein erikseen toivotti tervetulleeksi koska vain. Alakoulussa kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muutenkin työttömyytesi saattaa olla pojallesi nolo asia. Ei ehkä sinulle itsellesi, mutta lapset ovat kovia arvostelemaan toisiaan ja kun muiden äidit ja isät ovat yleensä työelämässä, niin jonkun työttömyys voi olla "noloa".
Mistä ne sen työttömyyden tietäisi? Onko se tatuoitu otsaan vai mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitää oppilaille kertoa kuka minä olen? Edelleen, jos opetus on julkista, voin kai mennä sinne vaikka naamioituneena. Ap
Julkisella paikalla on naamioitumiskielto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne sen työttömyyden tietäisi? Onko se tatuoitu otsaan vai mitä tarkoitat?
Ihan vaan sitä, että mulla olis aikaa..
Älä nyt vaan siellä kuvaa. Se tuskin on sallittua.
Opettajat yleensä toivoo vanhempia mukaan tunneille