Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusaaminen. En ymmärrä.

Vierailija
14.10.2016 |

Ymmärrän jotenkin alaikäisiä kiusaajia, mutta aikuiset kiusaajat ovat jotain, mikä menee yli ymmärrykseni. Olen itse joutunut kiusatuksi hiljattain. Koko asia tuntuu ihan absurdilta. Olen todella nuoren näköinen, pienikokoinen ja ulkonäköni on poikkeava itsestäni riippumattomista syistä. Lisäksi pyrin olemaan kohtelias, avulias, positiivinen, kunnioittava jne. eli toisin sanoen mua voi pitää jotenkin ylikilttinä. Eräs ryhmittymä on ottanut mut hampaisiinsa. Tuossa paikassa tuntuu olevan joku nokittelujärjestys, ja ihmiset vaikuttavat onnettomilta. Osa on jotenkin paniikkisen oloisia koko ajan. Luulen, että muitakin kiusataan.

En ymmärrä koko asiaa. Miten onnettomia ihmisen täytyy olla, että kiusaaminen tuntuu oikeutetulta? Kyllä mä kestän. En oikeasti ole mikään hissukka ja tiedän, että maailma on paha paikka. Ajattelin jo lähteä koko hommasta pois, mutta jo lyhyen ajan jälkeen, mutta tuntuu haljulta jättää nuo muut hierarkiassa alempana olevat yksinään. Muutama on jo ruvennut tukeutumaan muhun.

Käy sääliksi noita kiusaajia oikeastaan. Heillä riittää selityksiä, kun jostain asiasta kysyy suoraan. Senkin jälkeen tulee joku piikki muun puheen seassa. Selvästi ovat tehneet samaa jo pidempään. Siltikin heillä tuntuu olevan vaikeuksia katsoa mua silmiin. Jostain syystä nämä ihmiset eivät oikeasti pysty suoraan katsekontaktiin. Ainakaan mun kanssani. Kun näitä piikkejä tulee, se on todella selvää.

Onko teillä kokemusta aikuisista kiusaajista? Oletko sellainen? Mä kuuntelen kyllä, mitä sulla on sanottavana. Ihminen ei ole aggressiivinen, edes passiivis-aggressiivinen, jos ei tunne itseään jotenkin uhatuksi jollain elämän osa-alueella. Nuokaan tuskin pitävät itseään kiusaajina toisaalta. Varmaan he ovat todellisuudessa aika herkkiä, jos henkilökohtaisuuksiin mentäisiin. Kiusaaminen tekee hallaa koko yhteisölle. Luontaiseen dominanssiin perustuva hierarkia ei myöskään ole hyväksi kenellekään varsinkaan, jos pieniääniset, nuoren näköiset ja vaatimattoman kokoiset ihmiset lytätään heti alkuunsa. Siinä menee hukkaan paljon asioita.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/2 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5