Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen työpäivä kassalla - kassa miinuksella

Vierailija
14.10.2016 |

Olen kohta 19-vuotias lukiolainen, ja sain juuri ensimmäisen työpaikkani Prisman kassaosastolta. Olen osa-aikatöissä muutaman vuoron viikossa iltaisin ja viikonloppuisin. Iloitsen työpaikastani, sillä saan kokemusta ja hieman ylimääräistä rahaa.

Olin eilen illalla ensimmäistä kertaa vuorossa. Perehdytys meni hyvin ja luulin oppineeni tärkeimmät asiat. Vuoron päätteeksi huomasin, että kassa heitti 10,30 eurolla. :( Säikähdin ja laskin pohjakassaa useaan kertaan, mutta kassa oli kuin olikin noin paljon miinuksella. Hävettää ja pelkään, että sama tapahtuu myös seuraavassa työvuorossani.

Mitä seurauksia tästä voi tulla?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ensi kerralla huolellisempi.

Vierailija
2/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kannata vielä säikähtää, jos ei noita nyt monena päivänä peräkkäin satu. Ja jos olet oikeasti huolellinen ja kun opit työn kunnolla, ei niitä tosiaankaan satu usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vastaavassa tilanteessa laittanut puuttuvan summan omasta pussistani ja ollut jatkossa tarkempi. 

Vierailija
4/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vastaavassa tilanteessa laittanut puuttuvan summan omasta pussistani ja ollut jatkossa tarkempi. 

Miksi? Jos olen töissä huolimaton (siis ei tahallaan) ja jokin kone menee rikki niin kyllä työnantaja sen korvaa. Miksei samoin kassatyössä?

Vierailija
5/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekalla työviikolla -35€ muistaakseni. Jokaiselle tulee inhimillisiä virheitä, no worries. Tuo mun mokani meni kokemattomuuden piikkiin. Pomo vain sanoi, että jatkossa pitää olla huolellisempi. Nyt olen ollut 4 vuotta cittarissa, mutta tarkoitus olisi lähteä opiskelemaan kauppatieteitä. Tsemppiä duuniin!

Vierailija
6/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jokaisella joskus heittää. Olet ehkä antanut väärin rahasta takaisin tai laskenut väärin asiakkaan antaman summan. Ei kai tuosta sen kummempia seuraa, jos tuo ei ala toistua liian usein. Ja jos alkaa, et ehkä ole ihan oikeassa hommassa... 

Vierailija
7/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita sattuu aluksi. Ei hätää.

Vierailija
8/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai hävettää, mutta ota se muistutuksena, tuskin sinulle enää noin montaa kertaa tapahtuu. Itse aina suosin rehellisyyttä ja suorapuheisuutta, kun asia pitkistyy niin se mutkistuu. Voisitko ihan vaan kertoa mitä tapahtui ja huolesi esimiehelle?  Riippuen siitä, millainen tyyppi kyseessä... Tai sitten, kuten jo joku ehdotti, laita omasta pussista. Ja oot vaan jatkossa tarkempi. Hyvin se menee!

Vierailija
9/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e ei ole kovin paha. Olen itsekin Prismassa (en kassalla) ja meillä eräs harjoittelijatyttö sai 90e:n kassavajeen. Yleensä meillä pitää maksaa yli 20e:n vaje omasta pussista, mutta harjoittelijalle annettiin anteeksi. Virheitä sattuu ja niistä oppii.

Vierailija
10/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikisessä myyjän työssä (kesätöitä kaikki), jossa olen ollut rahan kanssa tekemisissä, on kassa ollut miinuksella lukuisia kertoja työsuhteeni aikana. Käytännössä tästä ei ole seurannut mitään haittaa minulle.

Ja kyllä, olen todella yrittänyt olla huolellinen ja tarkka, miettiä missä olen töpännyt, milloin virhe on mahdollisesti päässyt käymään jne., mutta silti niitä virheitä vain pääsi käymään aina vaan uudestaan ja uudestaan. En vaan osaa.

Vierailija
11/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä miinustamaan tuo kymppi seuraavasta palkastasi, jos häiritsee noin paljon?

Vierailija
12/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita tulee. Muistan kun itse Olin samassa iässä samassa hommassa sen hermoilun. Mutta kyllä se helpottaa! Jos liikaa stressaa niin siitäkin voi tulla virheitä. Teet vaan parhaasi ja se lähtee sujumaan.

Vierailija
13/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut myymäläpäällikköinä ja joidenkin uusien työntekijöiden kohdalla kassa heitti kuukaudenkin verran joka työvuoron jälkeen. Älä huolehdi, ei kukaan osaa noita asioita heti! Yritä olla huolellinen mutta pienet heitot kyllä ymmärretään erityisesti alussa.

Vierailija
14/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10e ei ole kovin paha. Olen itsekin Prismassa (en kassalla) ja meillä eräs harjoittelijatyttö sai 90e:n kassavajeen. Yleensä meillä pitää maksaa yli 20e:n vaje omasta pussista, mutta harjoittelijalle annettiin anteeksi. Virheitä sattuu ja niistä oppii.

Luultavasti tiesikin sen ja sai hyvät "tipit" 😜

Vierailija
15/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkana sen vaihtorahan kanssa. Jos asiakas antaa sulle vitosen ostoksesta kympin, älä anna kahdesta kympistä takaisin

terv. nyk. kirjanpitäjä, entisessä elämässä kassatyössä

Vierailija
16/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on ensimmäinen työpaikkasi, niin ihan ymmärrettävää. Olet luultavasti antanut epähuomiossa liian paljon vaihtorahaa. Kuinka hyvin sinut perehdytettiin?

Vierailija
17/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piti työpaikalla maksaa itse, mikäli miinukselle meni. Vastuu oli sen verran iso, etten halunnut jatkaa siinä työssä. Korvaukset olisivat olleet huonolla tuurilla tuhansienkin eurojen luokkaa.

Vierailija
18/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää! Noita sattuu. Mulle tuli joskus lähes 300e ja meinasin saada sydänkohtauksen. Asia myöhemmin selvisi niin, että se summa oli jostain syystä löytyny toisesta kassasta mitä en kyllä ymmärrä :D muista tarkasti laskea asiakkaan antamat rahat ja vaihtorahat

Vierailija
19/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kyllä se kaikilla joskus poikkeaa. Itsellä tilitettävää on ollut sekä enemmän että vähemmän kuin olisi pitänyt olla. Välillä siis on annettu väärin takaisin tai pohjakassa on laskettu väärin. Meillä ei ainakaan ole ollut mitään seurauksia väärin lasketuista kassoista. 95% menee ihan tasan, loput miinuksellla tai plussalla (tässä kesän aikana taisi olla kerran 40 euroa miinuksella).

Vierailija
20/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan oma eka työpäivä mieleen! Kauhea kiire, kassajono kasvoi ja jotkut asiakkaat hermostuivat hitaudelleni. Kassa heitti 20 eurolla. Seuraavassa vuorossa onnistuin saamaan kassan kolme euroa plussalle... Sellaista sattuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi