!!!! Kauheaa: TÄLLAINEN on äitiyspakkaus 11-vuotiaalle äidille! !!!!
11-vuotiaille äideille on tehty oma äitiyspakkaus, joka sisältää mm.
- lelun vauvalle JA äidille
- 0,5 litraa puhdasta vettä (mahdollisesti elämän ainoa puhdas vesiannos)
- ohjeita lukutaidottomalla äidille kuvina
- laatikon, jossa vauvan voi haudata.
Hienoa, että kauhistelun ja hyi-hyin sijaan nuoria äitejä ja heidän vauvoja halutaan tukea näin. :)
Vanhemmille (yli 15-vuotiaille) äideille tarkoitetuissa pakkauksissa ei ole lelua äidille.
Kommentit (12)
Okei... avaa nyt vähän, missä maailman kolkassa tällaista tehdään ja mistä olet "uutisen" bongannut? Vai ihanko itse keksit?
http://www.iltalehti.fi/terveys/2016101222451856_tr.shtml
Tuossa vaikka linkki.
T. Ensimmäinen viestiketjuun vastannut
Kyseessä on kampanjavideo/-konsepti, jonka tarkoitus on herättää huomiota lapsiäitien surkeaan asemaan.
Ap, se ei ole oikeasti äitiyspakkaus 11-vuotiaalle.
Videon on tarkoitus herättää keskustelua lapsiavioliitosta ja tyttöjen asemasta.
Mä katsoin sitä esittelyvideota itkua nieleskellen. Minulla on itselläni pieni tyttö. Ihan kamala ajatella, mitä pienet tytöt maailmalla joutuvat käymään läpi. 11-vuotias on ihan lapsi vielä. Oma ihana tärkeä serkkuni on sen ikäinen enkä halua edes kuvitella liten hirveää olisi, jos hän saisi lapsen.
Huomasit varmaan, ettei sitä jaeta oikeasti niille lapsiäideille? Pakkauksen tarkoituksena on ilmeisesti vain järkyttää meitä suomalaisia äitejä ja kerätä lisää rahaa hyväntekeväisyysjärjestölle.
Hienoa että tuon ikäisiä tuetaan oikealla tavalla, mutta jotenkin artikkeli sai minut surulliseksi. Harvoin sitä tulee edes ajatelleeksi millaista muualla maailmassa on ennen kuin tuollaiset artikkelit tulevat vastaan.
Tuolla voi lahjoittaa tyttöjen aseman parantamiseksi
Jos se oululainen olisi tiennyt tällaisesta, niin ei ehkä olisi tehnytkään aborttia ?
Luin myös aiheesta ja pysähdytti vähän ajattelemaan, kuinka hyvin täällä Suomessa asiat on.