Raskaana ja ehkä virtsatietulehdus!?
Mulla on tosiaankin ollut tämän vuoden alussa neljä kertaa virtsatietulehdus, ja aloin syömään siihen estolääkettä. No nyt sitten kun tulin raskaaksi jätin lääkkeet tietysti pois. Nyt on muutaman päivän ajan oireillut siihen malliin, että voi olla että tulehdus on taas iskemässä :( Mietinkin, että mitenkäs tuo virtsatietulehdus vaikuttaa vauvaan, onko kuinka tärkeää saada nopeasti lääkitystä?
bambiino rv 8+3
Kommentit (4)
Virtsatietulehdus voi aiheuttaa käsittääkseni ennenaikaisia supisteluja ja näin ollen vauvan ennenaikaisen syntymän. Virtsahan tutkitaan joka kerta neuvolassa, ettei ole tulehdusta (tai sokeria).
Sinuna soittaisin heti neuvolaan, käyt viemässä näytteen labraan ja jos on tulehdus, saat varmaan antibiootit, joita voi raskaana ollessa käyttää.
Miaea ja masukki 28+3
Parempi hoitaa mahdollisimman pian pois. Saat antibiootit, joita voi huoletta raskaana syödä.
Ja tuo karpalomehu+puolukat on ollut ainakin kaverilleni yhtä tehokas kuin estolääkitys.
Ehdottomasti otat yhteyttä neuvolaan,tulehdus pitää saada mahdollisimman nopeasti poissa!itse söin 5 lääkekuuria ennenkuin tulehdus saatiin poistettua...Nyt meneekin estolääkitys loppuraskauden ajan. Luulisin että estolääkitystä jatketaan sullakin loppuun asti,jos on ollut aiemmin jo taipumusta tulehdukseen.Itselläni ei ole ennestään ollut tulehduksia ollenkaan.
Mä en ihan satavarma asiasta oo, mutta luulisin, että kiireellisesti pitäisi hoitaa tulehdus pois. Ainakin mulla esikoisesta tutkittiin heti mahdollisuus tulehdukseen, jos oli yhtään semmonen olo. Ja nyttenkin jo kerran soitin neuvolaan, heti sain lähetteen näytteen vientiin, että saatais se heti hoidettua.. no ei onneks ollut tällä kertaa! Mutta rupesin terkan ehdotuksesta juomaan tuota karpalomehua, kun tekee virtsavaivoihin hyvää ja muutenkin sais juoda paljon!
Tämmöinen minun kokemus ja suosittelen kyllä heti huomen vielä soittaan neuvolaan siitä! Jaksamisia niihin vaivoihin, ei oo kivoja!
Emmuli rv 10+1