Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hometta vaunun kuomussa

Vierailija
14.10.2016 |

Huomasin että rattaissa jotka ostin huutonetistä oli hometta kuomussa :( . Nyt sitten mietin että onko mahdollista että koko rattaat olisivat vauvalle vaaralliset vaikka heitin kuomun pois. Mitään pilkkuja en muualta vaunuista löydä, mutta ne ovat siniset joten onkai mahdollista ettei home näkyisi niistä... ja kai niihen voi olla levinnyt ihmissilmälle näkymättömia hiukkasia, vai?
Onko mitään keinoa millä saisi selville että onko muualla vaunuissa hometta? Uskallanko käyttää jos pesen vaunutesim. etikalla

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä vaunut pois.

Vierailija
2/13 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesin vaunujen kaikki osat hyvin ja liitin etikassa, koska tiesin, etten käytä niitä enää kauaa. Sitten menivät roskikseen. Jos sulla on tarve käyttää vaunuja vielä pitkään, suosittelen kyllä toisten vaunujen hankkimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatopaikalle ja tuhoa ne kankaat ennen roskikseen vientiä ettei joku muu ota niitä vauvalleen. 

Home voi aiheuttaa etenkin pienelle vauvalle vakaviakin terveyshaittoja. 

Vierailija
4/13 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuomuun tulee helposti homepilkkuja jos vaikka sateen jälkeen ei kuivateta kunnolla vaan kuomu on rytyssä tms. Homepilkut saa pois kloriitilla, tekstiilit voi pestä. Jos ne olisivat enemmän homeessa (esim. säilytetty muovin alla märkinä viikko jossain katoksessa) niin hometta olisi kuomussakin huomattavasti enemmän. Jos huolettaa niin pese kankaat ja pyyhi kehikko kloritevedellä. Ei se vauva siellä missään suljetussa tilassa ole homeen keskellä, patjahan nyt pitää vaihtaa aina.

Vierailija
5/13 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunut on saastuneet. Kutsu asbestiryhmä hävittämään vaunut. Jos olet säilyttänyt niitä porraskäytävässä, niin porraskäytävä on myös saastunut ja asbestiryhmän on pestävä kaikki pinnat. Siihen menee pari viikkoa. Sinä aikana asunnot taloyhtiössä ovat käyttökiellossa. Vaunut sinulle myynyt on korvausvelvollinen aiheutuneesta haitasta (harmitus, tilapäismajoitus yms.)

Vierailija
6/13 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän liittyen, mitä jos on ihan tummat vaunut, näkyykö niissä mahdollinen home?

Vierailija
7/13 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala homekammoiset! Miten kykenette ulos menemään, kun siellä on hometta joka puolella, etenkin näin syksyisin? Maaperässä, kasveissa, etenkin lahoavissa kasvinosissa on hometta. Nurmikollehan ei pidä mennä ollenkaan, kun siellä tappavat homeet vaanivat.

Vierailija
8/13 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjumala homekammoiset! Miten kykenette ulos menemään, kun siellä on hometta joka puolella, etenkin näin syksyisin? Maaperässä, kasveissa, etenkin lahoavissa kasvinosissa on hometta. Nurmikollehan ei pidä mennä ollenkaan, kun siellä tappavat homeet vaanivat.

Vastaan sulle heti sen jälkeen, kun sinä vastaat mulle nukutko homeisen patjan päällä? 

Vierailija
9/13 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaunut on saastuneet. Kutsu asbestiryhmä hävittämään vaunut. Jos olet säilyttänyt niitä porraskäytävässä, niin porraskäytävä on myös saastunut ja asbestiryhmän on pestävä kaikki pinnat. Siihen menee pari viikkoa. Sinä aikana asunnot taloyhtiössä ovat käyttökiellossa. Vaunut sinulle myynyt on korvausvelvollinen aiheutuneesta haitasta (harmitus, tilapäismajoitus yms.)

Anna kun mä veikkaan? Työntelit itse lastas homevaunuissa?

Vierailija
10/13 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalikka kalahti kai kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun mä veikkaan? Työntelit itse lastas homevaunuissa?

Anna kun mä veikkaan? Saat hyperventilaatiokohtauksen kun näet leipäpalassa homepilkun.

Vierailija
11/13 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometta on ihan luonnossakin, ei kaikki home ole vaarallista, peset ne vaunun osat kunnolla. Homeenpoisto ainetta on myös olemassa, mutta tän jälkeen pesu vielä normaalisti pyykkiaineella jotta ei jää kemikaali jäämiä.

Vierailija
12/13 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän liittyen, mitä jos on ihan tummat vaunut, näkyykö niissä mahdollinen home?

Ei välttämättä, kyllä sen haistaa sitten kun hometta on niin paljon että tekstiili on pilalla.

Vierailija
13/13 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pesun jälkeen näy pilkkuja, niin ok.