Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup odottajille ja miksei muillekin, joilla tuoreessa muistissa :)

07.03.2006 |

1. Millä viikoilla olette ottaneet äitiyshousut käyttöön?

2. Millä viikoilla muut ovat huomanneet raskausmahanne?

3. Millä viikoilla olette jääneet kokonaan sairaslomalle? Millaisesta työstä ja oliko jotain erityistä asiaan vaikuttavia tekijöitä vai vaan se monikko-odottajille " rutiinisti" kirjoitettava saikku?

----

Ja omat vastaukset heti perään:

1. Rv 9 otin jo sellaiset mammafarkut, jotka on melkein tavalliset, mutta vähän resoria sivusaumojen kohdalla vyötäröllä, kun tavallisilla housuila oli tukala istua 8-9 h töissä turvotuksen takia. Olin kyllä jo hieman lihonut ennen raskautta eli varmaan vaikutti siihen miksi vanhat housut puristaa...

2. Tuntuu, että naispuoliset työkaverit jo kyttää, mutta eivät ole sanoneet mitään... Ystävät ja sukulaiset tietää, joten en osaa sanoa, olisivatko itse jo huomanneet masusta, ehkä muista oireista kyllä.

3. Nyt vasta itsellä rv 10+3, joten ei vielä mitään tietoa, mutta toimistotyötä teen ja oletan että siellä rv 26 tienoilla pääsen lepäilemään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Minä otin äitiyshousut käyttöön rv 10

2. Ensimmäisen kerran rv11+ työkaverini huomautti, että olen pyöristynyt.

3. Jäin sairaslomalle (synnytykseen saakka) rv 21+ supistelujen takia, jotka tosin loppuivat kun olin levännyt parisen viikkoa.

Vierailija
2/5 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Taisi olla rv20 kieppeillä kun alkoi viimeisetkin verkkarit puristaa ;) ja kävin ostamassa äippähousut. Mulla oli isommilta ajoilta (+20kg..) väljiä housuja kaapin perukoilla.

2. Mä olen niin lörppä, että en pystynyt pitämään suutani kiinni vaan kerroin avoimesti ihan kaikille, heti kun uutiset varmistui... Ja työni on fyysisesti raskasta, niin katsoin parhaaksi kertoa heti töissäkin. Ja olin vaan NIIN onnellinen.

3. Saikulle jäin rutiinisti rv24, kokki olen ammatiltani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Taisi olla siinä rv 18 paikkeilla. Itseasiassa en ostanut kuin yhdet mammahousut (lappikset, jotka nekään eivät mulle viimeiseen 1,5 kuukauteen mahtuneet..) ja muuten käytin matalavyötäröisiä trikoohousuja. Siis ihan Vero Modasta kävin ' äitiyshousuni' shoppaamassa.

2. Työpaikalla ja ystäville kerroin melkein heti plussattuani. Olin työnpuolesta tekemisissä myös ruuan kanssa ja olisi näyttänyt vähän hassulta, kun kesken työvuoron lähden oksentamaan. Muutenkin pahoinvointi oli sen verran valtaisaa, että musta oli helpompi, että ihmiset tiesivät syyn siihen ja mun vetämättömään oloon. Kaksosuutisesta kaikki tietämisen arvoiset saivat tietää samana päivänä kuin mekin eli joskus rv 19 paikkeilla.

Ilmeisesti olisin pystynyt jonkun verran peittelemäänkin uutista, sillä muutama asiakas tuli kauhuissaan kyselemään, että miksi oon lopettamassa. Nauratti hieman, kun oli kuitenkin rv 20 menossa kaksosista ja toiset eivät olleet huomanneet..:)

3. rv 22, mutta siitä pari viikkoa meni vielä työasioita juosten. Mä olin töissä ravintolassa, joten olisin voinut jäädä erityisäitiyslomalle vaikka heti plussattuani. Viimesen kuukauden tein kyllä pienempää tuntimäärää eli lähinnä vain viikonloput. Alkoi kyllä tehdä tiukkaa nuo yövalvomiset ja lisäksi baarissa oli bändejä esiintymässä aika usein ja melu alkoi tosissaan tekemään huonon olon. Viikko töistä jäännin jälkeen ä-polilla oltiin kirjoittamassa mua saitsulle, joten taisivat lääkärit olla aika samaa mieltä tuosta kotiin jäämisestä.

Dummy + rähjä ja ryhvelö (10 kk)

Vierailija
4/5 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni noin rv 10+.

Suunnilleen samoihin aikoihin (rv 10+) alettiin kyselemään mahasta. Oli kesä ja vähissä vaatteissa tuli liikuttua rannalla.

3. Millä viikoilla olette jääneet kokonaan sairaslomalle? Millaisesta työstä ja oliko jotain erityistä asiaan vaikuttavia tekijöitä vai vaan se monikko-odottajille " rutiinisti" kirjoitettava saikku?

Jäin toimisto- ja asiakaspalvelutyöstä äitiyslomalle 50 päivää ennen laskettua aikaa. En ollut päivääkään saikulla.

masuli81

+ esikoistyttö 1v 11kk ja kaksostytöt 2kk

Vierailija
5/5 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Rv 10

- rv14 onniteltiin jo ihan yleisesti

- jäin saikulle rv 24. syynä supistukset ja seisomatyön aiheuttama rasitus selälle.