Miksi ihmiset ei tajua mitä "Vain nouto" tarkoittaa? Avautuminen nro. 7253527191
Miljoonannen kerran, miten se on niin vaikeaa!?
Pistin yhteen "Annetaan"-ryhmään tavaroita, ja ilmoitukseen "Vain nouto".
Eka ottaja laittaa viestii, onnistuuko treffit keskustassa kun hän joutuu kahdella bussilla tänne tulemaan.
Ilmoitin että minulla ei ole juuri ikinä asiaa keskustaan, siksi vain nouto ilmoituksessa.
Ei ole sit mitään kuulunut.
Mene sitten ostamaan kolmellakympillä uusi keskustasta jos on liian vaikeaa kahdella bussilla hakea ilmaiseksi.
Prkl.
Menee vain maku tohon, kai siinä lukisi nouto tai kuljetus omien menojen mukaan jos kiinnostaisi sitä roudata jonnekin.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Myydessä kyllä lähetän, paljon isommat markkinat. Eikä ole iso vaiva postittaa.
Ja mun mielestäni, jos annetaan, niin kyllä aina voi kysyä, esim. juuri lähikeskustaan/kaupalle. Yleensä en ohareiden takia mielelläni mitään vie minnekään, mutta tässä aika hiljan tein poikkeuksen. Annoin fb roskalavalla mattoja, ja ottaja olisi hakenut ne pyörällä. Niitä oli sen verran paljon, että ei olisi kyllä pyörällä onnistunut. Sanoin, että kun kuitenkin ajelen keskustan ohi, niin voin joku kerta tipauttaa. Kaveri tarjosi vitosta vaivanpalkaksi, ja niin kerran sovimme treffit ja tipautin matot hänelle. Ja ihan mukisematta ja ei tarvinnut edes kysyä, niin hän kaivoi vitosen taskustaan.
Nyt en kyllä ymmärrä, miten niin juuri ilmaiseksi antaessa pitäisi vielä lisäksi alkaa kuskailla tavaroita minnekään..?
Mun absurdein kokemus oli se kun noutaja tuli sovitusti hakemaan pientä lipastoa, ja alkoi meidän ETEISESSÄ ihmettelemään että voi voi, miten hän nyt tämän saa kuljetettua kun liikkuu bussilla. Kysyi että onko mulla autoa ja voisinko lähteä viemään. Totesin että ei valitettavasti onnistu, mutta lipaston voi toki jättää ottamatta. Tyyppi lähti sitten lipaston kanssa kulkemaan, toivotin tsemppiä ja suljin oven. Välillä vieläkin mietin että mitenköhän loppumatka meni :D
Parhaita ovat ne, jotka vastaavat tyyliin tällaseen "annetaan 6kpl standardikokoisia (90cm) peiliovia ensimmäiselle hakijalle" -ilmoitukseen: pystytkö lähettää yhden oven matkahuollon kautta, jos maksan kulut?
TOTTAHAN TOKI! Annan sulle ilmaiseksi tän oven ja näen sen vaivan, että roudaan sen matkahuoltoon hankittuani ensin pakkausmateriaalit jne. Mä en käsitä, mitä ihmisten päässä liikkuu... Just sen takia en pyydä siististä asiasta rahaa, että hakijalle jää se vaiva maksettavaksi, että joutuu vaivautumaan paikalle.
Ylipäätään mä en nykyisin ANNA enää mitään, vaan laitan jonkun nimellisen hinnan, että ei tarvitse edes lukea tollasia ääliökysymyksiä.
Jos laitan ilmoituksen tavarasta, jonka annan ilmaiseksi ja kirjoitan ilmoitukseen VAIN NOUTO, en todellakaan jaksa vastata näille jankuttajille mitään. Jossei osaa lukea en ala setvimään asiaa, ilmoituksessa lukee kyllä vastaus kysymykseen "etkö voisi mitenkään tuoda..." . NO EN VOI :D
Vierailija kirjoitti:
Mun absurdein kokemus oli se kun noutaja tuli sovitusti hakemaan pientä lipastoa, ja alkoi meidän ETEISESSÄ ihmettelemään että voi voi, miten hän nyt tämän saa kuljetettua kun liikkuu bussilla. Kysyi että onko mulla autoa ja voisinko lähteä viemään. Totesin että ei valitettavasti onnistu, mutta lipaston voi toki jättää ottamatta. Tyyppi lähti sitten lipaston kanssa kulkemaan, toivotin tsemppiä ja suljin oven. Välillä vieläkin mietin että mitenköhän loppumatka meni :D
Luoja miten tyhmiä jotku ostajat voi olla :D Tullaan hakemaan ja sitten vasta hoksataan että millähän minä tämän huonekalun saan kotiin vietyä.
Mulla on tähän selkeä kanta.
Jos kyse on maksullisesta tavarasta, sitten toki on ihan ookoo neuvotella myynnin ja kuljetuksen tms. ehdoista.
Mutta jos joku antaa tavaroita ilmaiseksi, minusta on itsestäänselvää, että tavara haetaan omalla kustannuksella eikä vängätä mitään.
Joskus ei ilmoituksessa lue ei postitus ei tuonti ja kun lähettä viesti tyylin voin tämän osta onnistuko postitus tai tuonti bensa raha vasten niin myyjä ei ollekan vasta viestin ostaja ei mitenkän voi tietä säänöt kun ilmoituksessa luke esim myydän soitin hinta ** mutta ei lue mitän muuta :(
Minä myin neljän euron nukenrattaita. Yksi kysyi pokkana että saako ne samaan hintaan 20 kilometrin päähän toiseen kaupunkiin.
Myytäessä myös: nouto ja käteinen. Tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa joillekin. Kysellään paypallia sun muuta
Ja jos esim ilmoituksessa luke esim myydän soitin hinta ** eikä mitän muuta niin se tarkoitta että onnistu postitus tai tuonti bensa raha vasten kun ei muuta mainita eli saa kysyä onnistuko postitus tai tuonti bensa raha vasten mutta sitten myyjä vetä hernen eikä vasta viestin :(
Myy torissa halvat pienet stereot mitä mahtu yöpöydälle mutta ei lähetä ne maksako hän sitten bensa rahat kun haen ne Vaasa-Helsinki vai kuinka hän meina jos hän tykkä että lähetäminen on hankala vai tuoko hän ne sitten ilmaiseksi minulle?
Vierailija kirjoitti:
Myy torissa halvat pienet stereot mitä mahtu yöpöydälle mutta ei lähetä ne maksako hän sitten bensa rahat kun haen ne Vaasa-Helsinki vai kuinka hän meina jos hän tykkä että lähetäminen on hankala vai tuoko hän ne sitten ilmaiseksi minulle?[/quote
Jos asut Vaasassa, et osta stereoita Helsingistä. Aika yksinkertaista.
Vuosia olen myynyt tavaraa torissa ja suurin osa kaupoista sujunut ihan hyvin. Nyt tyhjensin äidin asuntoa ja laitoin paljon tavaraa annetaan ilmaiseksi ja se määrä ihmisiä jotka kyselee tuonko sinne tai tänne. Eikä edes saman kaupungin sisällä vaan useat kysyivät tuonko ne pk-seudulle jonne on täältä noin 50km matka.
Vierailija kirjoitti:
Laita seuraavaksi vain nouto MINUN kotoani. Ei muualta.
Tämä on hyvä idea. Joillekin se nouto saattaa tarkoittaa, että myyjä/tavaran antaja ei halua lähettää pakettia postitse ja ostaja ajattelee, että nouto voi tarkoittaa myös noutoa sovitusta paikasta eli tehdään treffit paikkaan x ja siellä tehdään kaupat.
Tuo "nouto minun kotoani" karsii ainakin nämä kuvittelijat pois.
Mä en vastaa noille tyypeille mitään, jos joskus harvoin noita on. Yleensä laitan suht hyvät tuotteet niin halvalla, että nuo vänkääjät tietää jäävänsä nuolemaan näppejään jos eivät ala tulla hakemaan.