Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei tajua mitä "Vain nouto" tarkoittaa? Avautuminen nro. 7253527191

Vierailija
13.10.2016 |

Miljoonannen kerran, miten se on niin vaikeaa!?
Pistin yhteen "Annetaan"-ryhmään tavaroita, ja ilmoitukseen "Vain nouto".
Eka ottaja laittaa viestii, onnistuuko treffit keskustassa kun hän joutuu kahdella bussilla tänne tulemaan.
Ilmoitin että minulla ei ole juuri ikinä asiaa keskustaan, siksi vain nouto ilmoituksessa.
Ei ole sit mitään kuulunut.
Mene sitten ostamaan kolmellakympillä uusi keskustasta jos on liian vaikeaa kahdella bussilla hakea ilmaiseksi.
Prkl.
Menee vain maku tohon, kai siinä lukisi nouto tai kuljetus omien menojen mukaan jos kiinnostaisi sitä roudata jonnekin.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menenkö minä hakeman 20€ viritintä Utsjoki Sonkajärvi Helsingistä kun sen voi postitta 9,90€

....

Moni ostaja suuttuu, kun laitan oikean postituskulun, mikäli olisi sinun tapauksessa 20€. 

Kerran myin 30€ lipastoa ja joku kysyi, että toimitanko 80km päähän. Sanoin, että onnistuu, mutta se maksaa 50€. No ei sitten enää kelvannutkaan.

Vierailija
22/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kenenkään ole sitä pakko ostaa, jos nouto ei sovi. 

Ei myyjän myöskään 20 € viritintä tarvitse postittaa, jos ei halua. Turha siinä sitten on kummankaan osapuolen inistä, että kauppa ei käy, kun ei käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useamman tori.fi urpokokemuksen jälkeen olen jo pitkään heivannut aivan kaiken ylimääräisen kaman kaatopaikalle. Ei maksa vaivaa polttaa hermojaan imbesillien, persaukisten ja asennevammaisten kanssa.

Itselleni ei ole Tori.fiissä tullut ongelmia, mutta nämä roskalavaryhmän ihmiset ovat pahimpia. Saakelin supervarailijoita, jotka eivät sitten vastaa viesteihin.

Vierailija
24/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas laitoin, että nouto Kampin keskuksesta, Triplasta tai Päärautatieasemalta. Silti oltiin heti kysymässä osoitetta. En halua ketään ventovieraita tänne, koska täällä asuu riskiryhmäläinen.

Vierailija
25/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran erehdyin vahingossa tori.fi ostamaan "vain nouto"- tuotteen.

Joskus olen huuto.fi:ssä ehdotellut toimitusmahdollisuutta.

Pääsääntöisesti tuotteet ovat olleet Lahdesta etelään, itse asun lähellä Oulua.

Joskus ihmiset eivät ymmärrä, mitä minulle merkitsee keikka Espooseen.

"Pari kymppiä bensaan ja kolme-neljä tuntia".

Vierailija
26/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähetätkö, jos maksan kaksikymppiä?"

Näille kyselijöille totean, että voi elämän kevät. Luuletteko minun rahan vuoksi olevan näitä tavaroita tarjoamassa?

Vierailija
27/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätän yleensä vaan kokonaan vastaamatta jos sitä ilmoitusta ei ole osattu lukea ja kuvia katsoa. Aina on löytynyt joku lukutaitoinenkin.

Vierailija
28/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menenkö minä hakeman 20€ viritintä Utsjoki Sonkajärvi Helsingistä kun sen voi postitta 9,90€

Minä voi laitta ketjun tyylin että eikö myyjät ymmärrä puhetta eikö ne ymmärrä mitä lähtäminen tarkoitta onko ne kuuroja.

Eikö myyjät ymmärrä mitä se tarkoitta kun ei ole autoa pitäkö ihan rautalangasta väntä että voiko se lähettä Helsinki.

Pitäkö rautalangasta vääntää että en tule sittä hakemaan Utsjoki Sonkajärvi.

No kun ei huvita alkaa pakkaamaan ja kuskaamaan postiin. Vain nouto laitetaan just siksi että ei haluta alkaa siihen. Minäkin kerran olin antamassa syöttötuolia, niin eiköhän joku pyytänyt että voitko purkaa osiin ja lähettää Hevon Kuuseen. Kun just sitä en aio tehdä.

Vierailija
29/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lähetätkö, jos maksan kaksikymppiä?"

Näille kyselijöille totean, että voi elämän kevät. Luuletteko minun rahan vuoksi olevan näitä tavaroita tarjoamassa?

Minä voisin kyllä lähettää tuohon hintaa, olettaen siis tavaran olevan sellainen pieni mikä mahtuu ärräpakettiin tms. Se maksaa vitosen ja sitten pieni vaivanpalkka. Mutta kun pahimmat tajoutuvat maksamaan juuri se pienimmän postikulun hinnan.

Vierailija
30/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voi laitta ketjun tyylin että eikö myyjät ymmärrä puhetta eikö ne ymmärrä mitä lähtäminen tarkoitta onko ne kuuroja.

Eikö myyjät ymmärrä mitä se tarkoitta kun ei ole autoa pitäkö ihan rautalangasta väntä että voiko se lähettä Helsinki.

Pitäkö rautalangasta vääntää että en tule sittä hakemaan Utsjoki Sonkajärvi.

Ymmärätkö sinä, että tuolla seudulla se posti voi olla aika kaukana, joten tuo 9,90€ ei kata kuluja lähellekkään. 

Vierailija
31/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta aina saa kysyä. Mistä hän kysymättä tiesi, että et koskaan käy keskustassa?

Entä, jos vaikka kävisit keskustassa töissä, ja hän olisi voinut hakea sen jutun sun duunista?

Joten ei nyt kannata berberiään repiä siksi, että joku kysyy.

"Vain nouto" tarkoittaa, että et lähde varta vasiten viemään juttua minnekään tai postittele sitä, mutta sen ottaminen mukaansa vaikka duuniin mennessä ei ole kumpaakaan noista.

No jos ap haluaisi sitä töihinsä kuljetella ja on vielä sellaisessa työssä, josta pääsee irtautumaan koska vaan, kai ilmoituksessa lukisi, että "nouto kotoa tai arkisin keskustasta"

Vierailija
32/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydessä kyllä lähetän, paljon isommat markkinat.  Eikä ole iso vaiva postittaa.

Ja mun mielestäni, jos annetaan, niin kyllä aina voi kysyä, esim. juuri lähikeskustaan/kaupalle.  Yleensä en ohareiden takia mielelläni mitään vie minnekään, mutta tässä aika hiljan tein poikkeuksen. Annoin fb roskalavalla mattoja, ja ottaja olisi hakenut ne pyörällä. Niitä oli sen verran paljon, että ei olisi kyllä pyörällä onnistunut. Sanoin, että kun kuitenkin ajelen keskustan ohi, niin voin joku kerta tipauttaa. Kaveri tarjosi vitosta vaivanpalkaksi, ja niin kerran sovimme treffit ja tipautin matot hänelle. Ja ihan mukisematta ja ei tarvinnut edes kysyä, niin hän kaivoi vitosen taskustaan.

Vierailija
33/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postittamisessakin on oma vaivansa, etenkin jos ei kotoa löydy valmiiksi pakkausmatskua ja myytävä tavara on helposti särkyvää. Itse postittaminenhan on usein helppoa, osta kuljetus netistä, vie automaattiin, thats it. Mutta se paketointi...siis hyvin paketointi... ei maksa vaivaa jonkun ilmaisen tai puoli-ilmaisen takia.

Vierailija
34/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä lukutaidottomia voi vaan laittaa estoon?

Vierailija
35/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Kerran erehdyin vahingossa tori.fi ostamaan "vain nouto"- tuotteen.

Joskus olen huuto.fi:ssä ehdotellut toimitusmahdollisuutta.

Pääsääntöisesti tuotteet ovat olleet Lahdesta etelään, itse asun lähellä Oulua.

Joskus ihmiset eivät ymmärrä, mitä minulle merkitsee keikka Espooseen.

"Pari kymppiä bensaan ja kolme-neljä tuntia".

Tuo tori.fi tapaus päättyi hyvin, myyjä taipui pientä ekstraa vastaan toimittamaan tuotteen matkahuollon kautta. Kumpikin oli kauppaan tyytyväinen. Hyvin kyllä ymmärrän, että kaikki eivät näin halua tehdä.

Myyjä oli jopa ällistynyt, kun maksoin etukäteen.

Hänellä oli pelko, etten lunasta lähetystä ja koko keikasta koituisi hänelle vain harmia.

Vierailija
36/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisempia asioita harrastellessa toimii konsepti:

Maksu tilille etukäteen, maksun saavuttua paketti postiin/matkahuoltoon.

Randomitavaran kaupassa tulee takuulla ennemmin tai myöhemmin ongelmia.

On epärehellisiä myyjiä, epärehellisiä ostajia, hajamielisiä ja muuten vaan asioitaan huonosti hoitavia ihmisiä...

Vierailija
37/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myydessä kyllä lähetän, paljon isommat markkinat.  Eikä ole iso vaiva postittaa.

...

Mutta asia onkin myydessä eri. Jos annan jotain ilmaiseksi, niin en lähettele ja vien jonnekkin erittäin vain erittäin harvinaisessa tilanteessa, esimerkiksi kyse jostain isosta tuotteesta ja matka on lyhyt. 

Vierailija
38/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap:n kanssa, mutta ne jaksa hermostua noin paljoa. Vastaan vain, että en tuo mihinkään.

Itse kyllä laitan valmiiksi ilmoitukseen, jos toimitus lähialuelle onnistuu.

Vierailija
39/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi kerran säkä Tori kaupoissa.

Oli myynnissä alkuperäinen pakoputki motskariini ja lähetin tyypille viesti, että ostan sen.

Myyjä ilmoitti että saatavana vain tänään, sillä muisti vasta nyt että joutui lähtemään reissuun seuraavana päivänä.

Harmittelin ettei kauppa sitten onnistu, sillä oli perjantai-ilta ja olin jo ottanut muutaman oluen, enkä lähtisi enää ajamaan 50 kilsaa toiselle paikkakunnalle hakeakseni sen.

Yllätyin kun myyjä sanoi olevansa halukas tuomaan sen minulle ja niin tehtiin.

Hän tuli tunnin päästä kotipihaani, teimme kaupat ja siinä vaiheessa tyyppi kertoi ostaneensa sähköauton muutama päivä sitten ja etsi vain hyviä syitä päästä ajelemaan paikasta toiseen.

Ns vin-vin tilanne :-)

Vierailija
40/55 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää vastaa mitään, jos joku yrittää vähänkään tinkiä vaikka erikseen mainitaan että tiukka hinta, tai vain nouto. Yhdet tietokoneen kaiuttimet kerran vein jopa omalla kustannuksella ostajalle, vaikka siihen upposi 15€ myyntihinnasta varmaan puolet, menipähän käyttöön. Nykyään heittäisin ennemmin vaan ser-jätteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme