Miksi ihmiset ei tajua mitä "Vain nouto" tarkoittaa? Avautuminen nro. 7253527191
Miljoonannen kerran, miten se on niin vaikeaa!?
Pistin yhteen "Annetaan"-ryhmään tavaroita, ja ilmoitukseen "Vain nouto".
Eka ottaja laittaa viestii, onnistuuko treffit keskustassa kun hän joutuu kahdella bussilla tänne tulemaan.
Ilmoitin että minulla ei ole juuri ikinä asiaa keskustaan, siksi vain nouto ilmoituksessa.
Ei ole sit mitään kuulunut.
Mene sitten ostamaan kolmellakympillä uusi keskustasta jos on liian vaikeaa kahdella bussilla hakea ilmaiseksi.
Prkl.
Menee vain maku tohon, kai siinä lukisi nouto tai kuljetus omien menojen mukaan jos kiinnostaisi sitä roudata jonnekin.
Kommentit (55)
sellasia ne autottomat hipit ovat. pelkkiä siipeilijöitä.
Mutta ap tajuatko sinä sitä, että joillekin ihmisille säännöt ovat tehty vain siksi että niitä voi koetella ja uhmata. MINÄ olen niin tärkeä ihminen, että kaikki muut ovat valmiita joustamaan säännöissä MINUN takiani, koska minä olen poikkeustapaus. Tottakai säännöt ovat hyviä olemassa, mutta eivät ne voi MINUA, koskea, koska minä olen harvinainen poikkeustapaus. Tottahan toki sinä nyt tämän ymmärrät. Aivan. Tiesin, että ymmärrät.
Vierailija kirjoitti:
Otat nyt ihan turhaan pulttia. Tietenkin toinen pyytää tuomaan, eihän hän menetä kysymällä mitään, sehän on normaalia neuvottelua. Näin ihmiset kommunikoi. Sun pitää vaan luopua kehittämästä hermoromahdusta aina kun joku haluaa ehdottaa jotain sellaista mihin et halua suostua ja opetella sanomaan nätisti mutta jämäkästi että ei käy. Ja heti helpottaa.
Hän saa pyytää, sinä saat kieltäytyä. Ei ongelmaa.
Nykysuomessa ei ole tapana neuvotella. Ei tämä ole mikään basaarikulttuuri.
"Vain nouto" on kuin punainen vaate härälle. Se on kuin haaste, joka kutsuu taisteluun. Älä kuule yhtään yritä laittaa minulle rajoja. Jos minä sanon, että sinä tuot sen tavaran meille, niin sinähän tuot.
Mutta jos edes säälistä toisit tänne lähiöön.
Minusta aina saa kysyä. Mistä hän kysymättä tiesi, että et koskaan käy keskustassa?
Entä, jos vaikka kävisit keskustassa töissä, ja hän olisi voinut hakea sen jutun sun duunista?
Joten ei nyt kannata berberiään repiä siksi, että joku kysyy.
"Vain nouto" tarkoittaa, että et lähde varta vasiten viemään juttua minnekään tai postittele sitä, mutta sen ottaminen mukaansa vaikka duuniin mennessä ei ole kumpaakaan noista.
Voisitko tuoda tuotteen minulle kotiin? Asun toisella puolella Suomea, mutta pääsisit retkelle? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat nyt ihan turhaan pulttia. Tietenkin toinen pyytää tuomaan, eihän hän menetä kysymällä mitään, sehän on normaalia neuvottelua. Näin ihmiset kommunikoi. Sun pitää vaan luopua kehittämästä hermoromahdusta aina kun joku haluaa ehdottaa jotain sellaista mihin et halua suostua ja opetella sanomaan nätisti mutta jämäkästi että ei käy. Ja heti helpottaa.
Nykysuomessa ei ole tapana neuvotella. Ei tämä ole mikään basaarikulttuuri.
Neuvotteleminen on välttämätöntä, jotta kaikki olisivat tyytyväisiä. Pohjimmiltaanhan kyse on siitä, että opettelee sanomaan mitä haluaa. Tämä on meille tosiaan vaikeaa, mutta sitäkin tärkeämpää.
Jotkut ei tajua mitä tarkoittaa sana VAIN tai sitten ne ei lue kunnolla.
Itse asun pienehkön kaupungin keskustassa ja minäkin saan kuulla näitä "kulkeutuisiko naapurikylään". Ööö, eiköhän sulla oo useammin asiaa keskustaan vaikka jo ruokakauppaan kuin mulla johonkin metsänkeskelle.
Laita seuraavaksi vain nouto MINUN kotoani. Ei muualta.
Mun mielestä vain nouto tarkoittaa ihan tarkasti vain noutoa. Jos tapaaminen muualla olisi mahdollinen, niin sitten ilmoituksessa lukisi, että nouto tai kuljetus paikkaan.
Sitten, jos kuljetustavasta ei mainittaisi mitään, niin voi kysyä, että mikä onnistuu, ja silloin taas ilmoittajan on turha ärsyyntyä, koska itse ei ole asettanut ehtoja.
Vain nouto on vain nouto. Mutta joskus ihmettelen, että tori.fi.ssä on näitä "myydään tavara se ja tämä ja vain nouto"
Osoite on jonkin pikkukaupungin helvetin jeerassa. Voisi olla kiinnostunut tavarasta, mutta ei tule mieleenkään lähteä ajamaan tosi kauas hakemaan sitä, kun voisi ihan hyvin maksaa postimaksun ja jopa pienen vaivannäön siitä. jos myyjä myisi tavaran ja panisi tulemaan postissa.
Mutta kun on vain nouto, niin ei viitsi edes kysyä, ettei myyjä revi persettään.
12, enpä ole tuollaista "kuljetus paikkaan" nähnyt ikinä. Jos kyse on pienestä jutusta, niin sen nyt voi ottaa mukaan melkein minne vain mennessä, ja olisi aika hankalaa luetella ilmoituksessa kaikki mahdolliset paikat, johon viikon aikana on mahdollisesti menossa. "Kuljetus mahdollinen Talin keilahalliin klo 18 lauantaina, Tennispalatsin leffateatteriin sunnuntaina klo 20, Kampin Aavaan ma-pe 8-16, Myyrmäen kirjastoon tiistaina klo 17, Pohjois-Haagan muskariin torstaisin klo 18..."
Jo menee vaikeaksi.
Minusta puheesta ei kannata suuttua. Tietysti jos joku ilmaiseksi saa jotakin, ja alkaa liikaa vaatia palvelua, siitä voi vallan hyvin kieltäytyä.
7
Menenkö minä hakeman 20€ viritintä Utsjoki Sonkajärvi Helsingistä kun sen voi postitta 9,90€
Minä voi laitta ketjun tyylin että eikö myyjät ymmärrä puhetta eikö ne ymmärrä mitä lähtäminen tarkoitta onko ne kuuroja.
Eikö myyjät ymmärrä mitä se tarkoitta kun ei ole autoa pitäkö ihan rautalangasta väntä että voiko se lähettä Helsinki.
Pitäkö rautalangasta vääntää että en tule sittä hakemaan Utsjoki Sonkajärvi.
Olen melko nynny luonteeltani, joten suhtautumiseni tinkaamiseen ja muuhun ylimääräiseen neuvotteluun on huono. Mutta oikeasti, onko mitään järkeä edes haalia itselleen sellaista tavaraa, jonka takia ei ole valmis kiertämään pari kilometriä?
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos edes säälistä toisit tänne lähiöön.
Ehdotin kerran tuota. Myin paikallisessa kirppisryhmässä kirjahylly, jossa luonnollisesti päätosta ovat pitkät. No ostaja tuli hakemaan sitä pienellä kolmiovisella autolla ja sitä katsellessa ehdotin, että voin kyll auttaa kuskaamisessa omalla autolla. Kiittivät tarjouksesta, mutta sitkeästi taistelivat kaikki osat autoon. Oli kyllä melkoinen suoritus.
Vierailija kirjoitti:
Olen melko nynny luonteeltani, joten suhtautumiseni tinkaamiseen ja muuhun ylimääräiseen neuvotteluun on huono. Mutta oikeasti, onko mitään järkeä edes haalia itselleen sellaista tavaraa, jonka takia ei ole valmis kiertämään pari kilometriä?
Jos ei tarvara lähde helpolla eteenpäin, eikä ole mitään ongelmajätettä, niin heitän suoraan roskiin.
Joo, näitä. Mun olisi pitänyt viedä kotiin asti tavara samalla kun menen yövuoroon kun hän ei kuulemma viitsi enää siihen aikaan lähteä ajamaan siihen lähelle johon olisin työmatkani varrella pysähtynyt.
Useamman tori.fi urpokokemuksen jälkeen olen jo pitkään heivannut aivan kaiken ylimääräisen kaman kaatopaikalle. Ei maksa vaivaa polttaa hermojaan imbesillien, persaukisten ja asennevammaisten kanssa.