Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin osapäiväinen työtarjous

Vierailija
13.10.2016 |

Sain Te-keskukselta pari työtarjousta, jotka ovat tuntityösopimuksia ja ilman työaikoja, 08-21.00 välillä ma-su. Olen hakenut kokopäivätyötä. Ei tuo sinällään haittaa, olen tuntitöitä tehnyt paljonkin aikoinani, mutta nyt olen 2 vuotiaan lapsen äiti jolla ei ole hoitopaikkaa. Päiväkotiinkin voisin toki laittaa, mutta millä rahalla, jos en tiedä tuntimääriä etukäteen tai miten järjestän hoitovuorot jos edellisenä päivänä saan tietää työvuorot?Tai jos työvuoro on vaikka 14-18.00 tms. Silloin ei vuorohoidonkaan kriteerit täyty (pitää olla kokopäiväinen ja vakituinen vuorotyö). Työtarjouksessa oli työvuorot merkitty 8-32,5 h vko, joten oletan että jonain päivänä töitä voi olla pari tuntia ja toisena 8.

Pakko hakea tietenkin, vaikka kokopäivätyötä haluaisin. Pelottaa, jos työn saankin, miten tulen toimeen ja miten järjestän lapsen hoidon?

Ja kyllä, olen tehnyt tuntitöitä aiemmin, samoin kuin kolmivuorotyötä ja yötyötä, vakituista päivätyötä, iltatyötä mutta en pienen lapsen äitinä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään ole kokemusta, mitä olette työhaastattelussa sanoneet ettei tule karenssia? En voi sanoa lastenhoito- ongelmista, sillä siitä voi tulla karenssi sillä sitä ei katsota päteväksi syyksi. Stressaa asia niin että pysty nukkumaan tai syömään, todella ahdistunut olo toimeentulon takia. Jos saisin soviteltua päivärahaa, eikö sen saa aina 1 kk myöhemmin, miten tulen toimeen väliajan, kun en voi nollasopparilla suunnitella taloutta? Miten pk rytmi, siis eihän lasta voi hakea ja viedä milloin vain? 

Soitin Työlinjalle, jossa sanottiin että te-keskus voi tarjota myös tuntityöperusteisia nollasoppareita vaikka hakisi kokoaikatyötä ja paikkaa on velvollisuus hakea joka tapauksessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä