Turun seudun koulut
Suositelkaa kouluja, jotka hyviä turun alueella ja kouluja, joita kannattaa välttää. Tarkoitan lähinnä luokkarauhaa ja kielenkäyttöä ja puhun ala-asteista. Ollaan muuttamassa ja valitaan paikka, jossa hyvä koulu lähellä.
Ollaan katsottu:
-länsinummi (hepokullan koulu, teräsrautelan koulu)
-Liedon keskustan koulu
-kaarina hovirinnan koulu (tästä kuullut huonoa)
-suikkilan koulu
-Raision koulut
Jos jollain kokemusta turun seudun kouluista eli omat lapset käy tai vastaavaa. Kaikki koulut kelpaa. Varsinkin hepokullan koulua on mietitty. Onko minkälainen kaaos?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Suikkilaan on valmistumassa uusi koulu. Koulusta en tiedä mitään, mutta itse alue on vitivalkoinen.
Tiedän, että Varissuota arvostellaan, mutta lapseni ovat olleet yläkoulussa Normaalikoulussa (painotetuilla linjoilla):ryhmät ovat olleet pienehköt verrattuina kaupungin kouluihin, opetus on ollut hyvää.
Lukion aloitettuaan lapsilla ei tapahtunut yleistä, edes hetkellistä, numeroiden laskua verrattuna yläkouluun. Tästä samasta ilmiöstä olen kuullut myös lasten kavereilta. Siispä päättelin, että Norsissa saivat hyvän pohjan niin taitojen kuin opiskelutaitojenkin suhteen.
Lieto ja ilmarinen.Toki kiusaamista,missä ei olisi* mutta suht rauhalliset oli 3 viime vuotta yläkoulussa. Tällä puolen lietoa ei ole vuokragettoja ei tosin taida olla asojakaan.
Hannunniittu?
Meillä lapset Puolalassa ja se on ainakin ollut mainio. Jollette halua asua keskustassa niin Föli tuo naapuriin suunnasta kuin suunnasta. Monet lasten kaverit käyvät myös Kerttulissa, jos itäinen keskusta tuntuu enemmän omalta.
Mites pykälää pidemmälle: masku, aura, paimio, parainen?
Suosittelen steinerkoulua. Pienet luokat ja perinteiset opetusmenetelmät. Ei puhelimia ja tabletteja.
Täältä myös Liedon Ilmarisiin ääni. Rauhallinen alue ja hyvä koulu. Tosin täällä ei ole vuokra-asuntoja eikä ASO-asuntoja vaan kaikki omistusasuntoja mut jos sellainen mahdollista niin tämä on loistava alue.
Suikkilaan on valmistumassa uusi koulu. Koulusta en tiedä mitään, mutta itse alue on vitivalkoinen.