100% naiskiintiö Helsingin yliopistoon opiskelemaan viestintää
Olin yksi mies hakija. Nuhteeta en saanut lukihäiriöstäkään. Ainoa nuhteeni oli "yli-pätevyys" virkaan, jossa pitäisi osata pukea enemmän valtamediamaiseen propagandaan kieleen kuvaus. Tämä siksi että nykypäivän markkinat näyttävät toimittajalta vaativan "iltalehtimäistä" seulontaa kieliopissa.
Tämä solveltuva kysymys oli sellainen: "tässä näet tuotteen (Prinsessa lehti, siinä oli Walt Disneyn klasikkojen prinsessa Tuhkimon ja Arielin kuva). Tuotetta tilaavat vanhemmat lapsille, joiden ikähaarukka on tutkimustemme mukaan 4-11vuotta. Kuvitele olevasi päätoimittaja. Miten markkinoisit tuotettamme niin, että se peittoaisi lukijakunnaksi strategiamme mukaan 8% aikuisia miehiä?".
Mietin hetken...
-Hyvä professori, kun prinsessa Tuhkimosta tai Arielista tulee aikuinen, hänestä tulee kuningatar eli queen. Queen on myös nimike homo- tai bi-seksuaaliselle bottomille. Yhtälailla hänestä tulee aikuisena kuningatar, eli queen. Näin olen prinsessa kuvaa hänen lapsuuttaan. Nämä prinsessat lehdessä ovat siis metafora seksuaaliselle tasa-arvolle, ja tuotetta sopisi markkinoida hyvin SETA:n yhteistyössä.
Professori katso minua hivenen partaansa hivellen, kunnes tokaisee jotain tämän tapaista:
-Teillä on mielenkiintoisia ideoita ja katsomuksia. Minusta tuntuu kumminkin että olette liian pätevä tälle alalle.
-Miten niin:minä
-Oletteko koskaan kuulleet...(jonkinlainen vallitseva vakaustasapaino. Jos oikein käsitin, niin haaskaisin aikaani että myös muiden. Keskinkertaiset ja pätevät tulevat kuulemma paremmin toimeen keskenään, mutta "ylipätevät" haittaisivat ryhmän keskinkertaisten oppimisintoa. )
Ettäpä sellaista tällä kertaa...
T:välivuoden pitävä.
Kommentit (13)
Nyt tasa-arvonaiset vaatimaan miehille 50%:n kiintiötä. Ai miksei?
Millä perusteella olit ylipätevä ja mihin virkaan hait?
Ai "mies hakija", joka ei saanut nuhteita lukihäiriöstäkään.
Helsingin viestintä on aika markkinointihenkistä. Journalismin puolella on enemmän tilaa poikkeusyksilöille, eikä muodollista koulutustakaan vaadita, mutta opettele yhdyssanat ensin.
Mitä ap yritti aloituksella kertoa?
Höpön löpön, viestinnän pääsykokeet eivät ole tuollaisia. Hauska keksityn tarinan vastaus silti.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. Tällä ulosannilla kannattaisi varmaan aloittaa ne viestinnän opinnot toisen asteen oppilaitoksista, perustasolta. Ei yliopistosta.
Vierailija kirjoitti:
Psyykkisen diagnoosinsa, harhat saamastaaan palautteesta ja homofobiansa.
En kanssa ymmärtänyt aloituksen ulosantia.
Olen muuten feministi, enkä kannata naiskiintiöitä. Enemmän kyseessä voisi olla, miten saataisiin pojatkin hakemaan lukemaan viestintää? Miksei poikia kiinnosta?
Kävin viime vuonna viestinnän valmennuskurssin ja tajusin siellä, että ei ole sittenkään hyvä pääainevalinta. Huono työllistyminen nyt pääasiassa arvelutti, ja olen erittäin tyytyväinen, että päätin sittenkin pyrkiä ihan toiselle alalle.
Valmennuksessa oli muuten useampia miehiä mukana.
Ei ihme että lehtien ja median taso niin ala-arvoinen
Mä olen opiskeLLUT viestintää pääaineena Hgissä. Ihan sysipaska pääainevalinta.